13. Peking, ÇİN HALK CUMHURİYETİ.

4 0 0
                                    



Bombacı önce Çinli bir iş adamı olan bu seferki hedefinin arabasına patlayıcı koymayı denemiş, ama her ne yaparsa yapsın bir türlü araca yeterince yaklaşamadığı için başarılı olamamış. İkinci olarak aklına, yemek yediği resturantlardan birine bomba yerleştirme fikri gelmiş, fakat adamı gebertmek uğruna aynı mekandaki başka insanların canlarını kıyma olasılığı pek hoşuna gitmediğinden bu fikrinden de hemen caymıştı. Daha sonra, belki geçtiği yerlerden birinin yakınlarına birşeyler yerleştirebilirim düşüncesiyle onu on gün kadar takip etmiş ve herifin şöförünün hiçbir zaman aynı yolu kullanmadığını görünce bu fikrinde işe yaramayacağını anlayıp şansına lanet ederek " Anlaşıldığına göre bu görevi tamamına erdirebilmek için iyice yakınına sokulmak gerekecek." diye bunu nasıl yapacağını araştırmaya girişmişti.

Herif karun kadar zengin olmasına rağmen; sigara, içki, uyuşturucu, fuhuş gibi kötü huyları olmayan, neredeyse bir rahip gibi yaşıyan birisiydi ve hemen hemen hiç, tanımadığı insanlarla buluşmadığı için yakınına sokulmakta neredeyse imkansızdı.

Bu gerçeği öğrendikten sonra ; Bombacı " Böyle zararsız birini kim ne için ortadan kaldırmak ister?" diye düşünerek azda olsa vicdan azabı duysa da; bu işi o yapmasa bile zavallının biletinin kesildiğini, eninde sonunda bir başkasının herifin işini göreceğini düşünerek bütün dikkatini yeniden görevine verdi ve adama ulaşabilmenin bir yolunu bulabilmenin çarelerini aramaya devam etti.

Böylece avını bir buçuk ay daha takip ettikten sonra çinlinin iki haftada bir, hiç sektirmeden aynı budist mabedini ziyaret ettiğini; girişteki, küçük, davula benzeyen, üzeri oymalı, kenarlarına ziller takılı ahşap silindirleri dönderdikten sonra dua etmek üzere içeriye yürüdüğünü keşfetti ve ertesi sabah soluğu tapınakta alıp kimselere çaktırmadan adamın çevirdiği şeyleri çabucak inceledi.

Abanozdan imal edilen ve üstüne ve tabanına yapıştırılmış kapaklar delinerek ortasından geçen demir bir çubukla tahta bir çerçeveye monte edilmiş silindirlerin içi boştu ve Bombacı telefonunu çıkarıp kamerasını video çekme moduna aldı. Kaydet tuşuna dokunduktan sonra da nakış gibi oyulmuş silindiri üzerindeki her detayı alarak bir sefer dönderdi.

DAĞIN YAŞLI ADAMI ( TAMAMLANDI.)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin