7 june 2019" SaYANGGG aku Kau Lupaaa , Aku lukaaa tanpa Kau SaDarr .. Sayangg SelaMat tinggallll Aku kan pergiiiii bu- !! "
* puk *
" hoi sakit la bodo " amarah Tirah saat May membaling kotak speknya tu tepat ke belakang tengkuk dia.
" baru hang tau , mai bising awal pagi wat ape ? bodoh " balas May sambil menyambung tidurnya.
" sorry la , aku broken ni. Si khai tu hah. Dia tak layan aku baik-baik kebelakangan ni. Huarghhh... " rintih Tirah perlahan
Lyn yang kebetulan tengah cas fon dekat Tirah tu hanya menepuk-nepuk perlahan bahu Tirah sambil berkata.
" kau kena tau Tirah. Tempat kau di mana. Kalau dah dia buat kau begitu. Tak perlu dah tunggu. "
Dengan matanya yang bersinar-sinar tu pun menganggukkan kepalanya perlahan .
" betul juga en Lyn. Buat apa la aku nak nangis , padahal kitaorang takde ape ape pun ". Tirah menggulung-gulung selimutnya lalu dipeluknya erat sambil memikirkan apa yang diperkatakan oleh Lyn sebentar tadi.
" kannnn? .. Peduli lah dia nak buat apa . Nak men game ke nak lepaking ke nak kerja ke.. Tak ganggu hidup kau pun kan ? lagi lagi , kalaupun dia chat perempuan lain ? biarla dia . Dia bukan harapan pun kan ? " Kata Lyn dengan megahnya sambil mengjongket-jongketkan keningnya tapi matanya masih tertancap dekat telefon dia. Maklumlah tengah main filter intagram.
Kemudian tak sangka pula Tirah ni nak merengek balik pula.. Alahai..
Terus aku baling kotak spek mata yang dibaling May tadi tu direct pegi tempat Lyn.
Dia baru nak maki aku , sambil jegilkan mata dekat aku " Kau kenapa Set- "
And aku terus juihkan mulutku ke arah Tirah sambil buat eye-contact.
" eh eh , Tirah ... Asal kau nangis eh ? Tirah ? Janganlah nangis.. Em em , kumbang bukan seekor Tirah. Aku percaya banyak lagi baik dari dia Tirah.. Kalau tak Pun em , nanti kitaorang carikan kau Gerek. Kan Ian ? kan kan ? " Pujuk Lyn sampai sanggup minta support aku.
Hah baru tau , cakap main sedap mulut jer kan .
" Haah Tirah , lagipun.. Aku rasalah kan , dia busy buat assignment kot. Dah tu dia ada part-time lagi kan ? Busy la tu .. Kau kena ingat Tirah , student dekat U dengan kita ni tak sama. Kalau betul kau sayang dia , kau kena faham dia. Okay ? " Kata ku panjang lebar sambil mengharapkan dia menerima dengan hati terbuka.
May berpusing dan mengeluarkan kepalanya dari selimut.
" yala Tirah, kan dulu dia sanggup turun dari beaufort pegi sipitang dah tu pegi kk just semata-mata nak hantar kau? Kau fikir sembarangan lelaki nak ke buat macamtu ? No Tirah , No. LIMITED EDITION tu namanya. Soo.. u better kurangkan lah overthinking kau tu.. Huargh , dah lah aku nak sambung tidur. Jangan bising . And yea, Ian nanti jam 9:30 kejut aku ek , aku nak mandi. "
kemudian dia pusing balik and sambung mimpi dia.
And Tirah pun tak berapa nak jiwang dah sebab banyak pula ayat sokongan dia dapat tu. Tak lah dia biar masuk telinga kiri , keluar telinga kanan.
Aku pun bingkas bangun dari katil aku and kemas lah ap yang patut.
Then aku gapai towelku and pergi mandi dekat kolah.
__________________________
- Free Night -
Memandangkan esok kami just ada majlis hari raya so malam ni takde Prep ( preparation for next day *dak hostel tau ni* ).
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasíastatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...