22: Stadium Penasonic

182 4 0
                                    

"Kegarisan ... Sedia ....  Bang! "

"Wah ! Pen...nat gila . Astaga sa slow ka di hujung tadi ah ... matila " . Aku terlalu letih sampai aku mencangkung di garisan penamat.

Tiba-tiba ada tangan yang muncul depan muka aku."Hey , congrats ! This time you got me . But after this there will be no more" . Aku senyum dan mencapai tangannya. "I'll not let my chance pass-by after this too!" .

"Pemenang? Boleh tengok sini? "
Aku terus bangun , dan berdiri memandang kamera.
"  Tunjuk no. 1 dengan tangan "
Aku buat seperti yang disuruhnya.
* kachak *

Buat pertama kalinya aku berasa puas hati sekali selepas berlari dengan mencatat masa 14.91s. Siapa sangka aku dapat buat selaju itu. Tapi masih jauh perjalanan aku kalau mau pegi Asean School Games.

" Iannnnnn! Congratsssssssss ! Laju gila kau" . Kata Jelyn sambil buat thumbs-up dekat aku.
" gila-gila makan habuk semua yang di belakang kau kan Ian ". Kata Sazwan sambil menepuk pula bahu aku.

Aku hanya tersengih sebab perjuangan aku saat ni sebenarnya baru bermula.
" Hey, permulaan yang baik! Tapi cigu rasa kau bole buat lebih baik sebenarnyab cuma.... mesti rasa tiada saingan kan ?  ". Komen coach ku.
" hmm...rasanya itula kali sebabnya.. ". Aku meneguk lagi air 100plus sbb dahaga sangat.
" nevermind. Sekarang focus next game kay ? "
Aku hanya buat signal ; OK

Tempat pendaftaran

Aku duduk dengan tenang. Jam menunjukkkan dalam 10 min lagi kami akan dibawah ke arena.

" hey , you? "

Aku menoleh ke kiri.

" sinila you dekat belakang "

Eh , mana pula memanggil-manggil ni. Rupanya depan aku. Seorang gadis cina memakai spek dan agak pendek sedikit dari saya sedang duduk di kerusi hadapan saya. Dia memandangku dengan penuh menarik sekali.

" Err, tadi panggil me? ".

" Ah yeahh, can  you tell me your name ? But first ,are you Chinese ??? Cause you're like someone I know " .

Wahh, panjang nya soalan.

" Well , my name is ian , and nope, I'm not Chinese. And is it ? Aww , maybe just pelanduk dua serupa hehe ".

Dia masih tersenyum manis melihat ku. Aku pun dengan mesranya balas la juga senyum tu.

" Actually I thought you're boy , but surprisingly I found you here. Right here , and compete in same event with meeeeeee! Holy crap! This is so awesome ! " .

Kemudian dengan terujanya dia mengeluarkan iphone 8s nya.

" Can we exchange Instagram , I would like to know more about you !! " .

Dan aku pun be like " Sure! Why not "  , terus tekan name instagram aku and bagi dekat dia.

Kemudian kami pun dipanggil untuk masuk ke dalam arena , memandangkan masanya sudah tiba.
Aku merasa agak nervous tapi aku meminum air sedikit dan cuba memfokuskan lagi mindset aku.

Secret Stalker ( Slow update )Where stories live. Discover now