Ian prologSemuanya bermula saat aku menginap di asrama Smk Bandaraya. Aku menginap di sana selama 6 hari sebelum terbang ke Johor. Banyak mata-mata yang melihat aku seakan-akan ternampak sesuatu yang tidak normal.
Salah satu benda lucu terjadi dan agak memalukan ialah ada satu masa tu aku hampir dibaling gayung dan baldi time aku sedang mencari bilik yang akan sa diami selama berada di sana. Malahan ada juga pelajar aspuri yang memakai towel sebagai tudung apabila perasan says dari jauh. Mimang Lucu law... Tapi , tiapala.. benda macam ni memang dah buat aku alah.
Selama aku menginap di sana banyak jugala yang try" mau kawan dengan aku . Aku layankan juga la diorang tu baik-baik. Tapi rakde sedikit pun rasa rerama dekat oerut aku ni hah. Apa tu, banyak juga gia yang olumis (cantik) tapi tak terlintas langsung rasa nak kapel.Ya , sebab lama dah feeling tu mati.
But , ada satu timing tu. Time aku busy layan kehendak dan persoalan yang berpusu-pusu ditanyakan oleh pelajar-pelajar asrama dekat situ, kadang-kala ada juga feeling like aku kena perhati but orang tu aku tak pasti lah pula mana satu.
Sehinggalah pada satu malam , aku bosan .. jadi aku keluar lah dari bilik lepastu duduk di tepi longkang . Dengan sedaya upaya kudrat yang aku ada aku cuba cari line di sekitar asrama .Tapi sia-sia je , langsung takde hasil... Memang line servis digi di asrama ni kosong .
Menyedihkan .
Aku baling batu-batu kecil ke dalam longkang. Kemudian, aku pandang sekeliling. Semua budak asrama sibuk balik dorm masing-masing. Since masa prep diorang dah habis.
Aku langsung tak dapat main fon aku. Takde data en , eh bukan takde data. Line service dok ada. Bodoh betul ,rugi jer aku langgan.
Dah tu , aku kembali lagi ligat memusing-musingkan kepala ku , bosan menerjah diri kan. Tetiba , aku terperasanah yang ada beberapa pasang mata tertancap ke arah aku.
Aku perlahan-lahan menoleh ke kiri dan ke kanan aku. Takde orang lain.
So , aku kembali membutangkan pandangan ku ke arah pasangan mata tadi.
Aku zoom punya zoom. Takde harapan. Kabur jo kabur~.. so aku biar je laa...
Tapi rasa gak enak aku tu bukan sampai situ sahaja. Timbul lagi rasa suspen yang lebih kuat aura dia..hahh
..but this time , dengan firasat yang menyuruh aku mendongak terus tepat pandangan ku tertumpu ke arah koridor tingkat 3 bangunan yang berhadapan dengan bilik kami.Ada satu susuk badan serupa lembaga hitam. Like , benda tu tengah perhati sesuatu tapi menghadap aku. " Dia sedang tengok dekat aku ke ? " Bicara ku sendirian...
Tak lama lepastu , benda tu... dia ubah pulak posisi dia kepada mendagu dengan tangan dia. Cahaya purnama pada malam tu boleh tahan terang juga laa. Tapi still samar-samar juga muka lembaga tu. Rambut panjangnya mengerbang. Seram juga apabila aku perasan yang kami merenung antara satu sama lain tu.
Aku pun cepat-cepat beransur masuk ke bilik kembali.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasystatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...