Aku dapat berjumpa dengan kawan aku sejak primary school, Manja. Perjumpaan kami dimulai dengan senyuman kemudian aku menyekeh kepalanya. Rindula bongok HAHHAHA. Even kami ada jugak jumpa time dekat MSSS.
Mujur diorang Jean ngan Jill ok jak aku duk ngan syu ni .
Kami duduk sesama dekat bas yang sedang menuju ke hotel yang kami akan tinggal sepanjang minggu kejohanan. Sepanjang perjalanan, sungguh banyak dan tak habis-habis cerita yang si Manja ni cerita.
Tiba-tiba dia tanya aku.
"Kau ngan budak tuaran tu ka ? ". Aku teruskan aktiviti aku m'scroll wall intagram.
"Budak mana lagini?" Balasku . Terus Manja ni menoleh kepalanya ke arah Ku.
" Yelaaa, yang kau duk sikit" post screenshot tengah on call tu ? Hahh , jawab , jawab" .
Aku tak mengendahkan soalannya , lalu meneruskan aktiviti Ku.Tetiba telefonku disentap olehnya.Aku membutangkan mata ku ke arahnya dan membuat eye-contact pehal ?
"Kau jawab dulu atau kau tak dapat fon kau ni sampai hotel ". Aku berpeluk tubuh.
"Okay fine aku cakap ok? , Bak sini fon aku tu dulu ".
Dia pun kembalikan la phone kesayangan aku tu.
" Cam gini , aku memang teda sama sesiapa pun sekarang ni. Tapi tula..." , Dalam semangat si Manja ni mendengar cerita aku, tiba-tiba mendatar pula suara aku dan terhenti.
" Tula apa lagini? Cuba habiskan dulu cakap tuuuuu kau tau kan aku tak suka cerita gantung. Tampar juga ni karang.. eee" . Aku cuma tersengih lalu sambung balik cerita aku.
" Apa ni , hm... Kami dua memang rapat . Tap "
" Hahh kan betul , siapa lah ? Siapa ? "
" Eee kau ni potong stim betulah. Sabarla orang kan baru nak cerita. Sekarang kau ni nak dengar ke nak citer ?"
" Dengar , ehehehe orang nak dengar "
"Okay pompuan tu nama dia Anis. Muslim , yer dari tuaran. Rapat sejak game open last year dekat Kk jugak. Hmmmm then , sebab kenal dia pun dari kakak dia , hah kakak dia pelajar form 6 dkat skola aku. " Tiba tiba Manja ni jongket jongket kan kening dia lagi pula
" apa lagi nak tau ? " Aku start memasang lagu dekat phone aku daaa.
" Kau citer mcm ada kurang. Hm , aku direct terus jer la. Apa hubungan korang dua ? ".
" Okay la , gini, aku pun tak tau relay kami kat state mn skrg ni... Sebabnyer , dia taken aku tak. She have boyfriend . Forgot to mention , she totally straight as hell as I am not straight. But good thing is I dah confessed and she fine with it but she can't accept me. And idk I'm alright or no with her answer."
" Woah , you really got a long explanation for me. But why must you fall with someone else girls ? Why must you get through of all this bullshit again after you get rid of your previous partner ?!"
Nada suara Manja meninggi. Beberapa rakan yang lain mencuri pandang kami.Situasi kami menarik perhatian yang lain.
" Manja , I think we should stop here , I'm sorry for messing your head . "Aku bengang , aku serabut. Aku memandang ke luar tingkap dengan perasaan yang bercampur-baur.
Sampai ja hotel, kami briefing jap then kami terima kunci bilik masing msing. Aku msuk lif dan menekan butang 8. Satu persatu orang memasuki lif memenuhi ruangan ni.
Manja mendekatkan mukanya ke telinga ku. " Wei, sorry la pasal tadi tu. Aku cuma risau."
Aku hanya mengendahkan permohonan maafnya.
Kemudian dia kembali ke posisi asalnya. Aku bole nampak riak mukanya dari dinding lif besi yang terpantul eskpresi mukanya itu. Aku tak kisah sangat cuma, sulit sikit bila takde yang faham.Akhirnya aku pilih untuk pendam sendiri.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasystatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...