"oi Ian "
Satu daripada kawan sa panggil sa dari luar bilik.
"Kenapa kau panggil saya? " , Sa tanya la dia sambil sa main phone sa..
Tus dia tingu muka sa lama" baru dia cakap,
" Kau nda mau makan ka ? Lama suda dinner sampai tu ".Sa bagi isyarat tangan kejap then balas chat someone dlu... Even line cam babi nasib trsend juga chat HAHAHHA.
Terus saya pigi la pakai track suit sa and then kami lari la sama" pigi sana dewan makan asrama .
Baru sampai dekat lorong mau p dewan makan sa nampak suda ramai budak asrama makan... andu baa budu nyaa suda la sa pakai short pants seja masatu eii HAHHAHAHAH..
Makin sa jalan makin sa perasan ada yang cakap" sambil tingu sa , tia lama tu adala sa terpandang juga satu dua orang pelajar asrama situ.... tus durang senyum" ahh, desss HAHHAHA perasantut sa kijap ... Besala single kan eh HAHAHA..
Sa dduk la sama kwan sa si Jane situ kerusi , terus sa tingu belum lagi ba ada nasi, macam sa mau tampar" ja si Jane ah nasib sa sabar ehek...
Makin lama makin kurang pelajar asrama yang makan... Dan semakin ramai atlet yang turun pigi mencari makanan..kebulur sua la tu.
Time kmi lining up tu , mcm besa la kami mesti ketawa walaupun teda benda lucu pun. Boleh dikatakan sengal jugala kami masatu😂 . Sa baris belakang satu pompuan ni , nda silap sa nama dia floris. Terkejut jugala ngan nama dia ni mula" , kami ingat dia tipu tapi tak. Memang sahih.
So cerita dia gini, masa kami otw lining tu... Dia tersadung batu lepastu jatuh , tus kami tahan ketawa kami... buduuuu HAHAHAHHA, kami kesian juga tapi cemana juga kalau benda gitu jadi depan mata.. staga, okay kamu *reader jangan la marah ah... Kami memang sot" gini HAHAHAHA.
Sa serious ketawa macam orang putus wayar da terduduk dekat dewan makan. Sa perasaan juga orang kiri kanan tengo aku tapi apa sa mau peduli lagi... daripada gegendang telinga sa pecah sebab tahan ketawa bagus keluarkan ja.
Aihh ketawa dalam 3 min gitu baru p ambil makan.
Ambil tray, sudu, lauk and buah.
Kami beransur ke meja makan.
Dorang shirley sudah duduk situ.
Okay , saya, jane, shirley, tangar, sandra, ezla , jaenisa , duduk di meja yang selang semeja dengan floris.
Sa duduk berdepan dengan Jane.
Punyala siot, aku sedap" makan terpandang muka Jane yang sedaya upaya menelan nasi dia sambil menahan ketawa . Sambil tu tangan dia tunjuk belakang sa.
Sekali saya pusing, nah 😂, si floris pula .
Muka dia diam, macam biasa.. dia memang bukan jenis happy go lucky.
Terflashback kejadian tadi, terbatuk sa ketawa , habis terhambur nasi dkat bawah meja .
Tus kepelikan kawan" sa, berabis tangar tanya kenapa then yang lain pun tanya kenapa tu , baru la sa sama Jane tersekat-sekat cakap , "tadi, kami nampakk... Floris terjatuh lepastu dia berabis cover maka kami nampak suda . Itu seja ba tu, kamu tau juga kan gaya si floris yang diiiiam ja. Jadi lucu la bila dia jatuh tu," kami jawab sambil lap air mata.
Dengan muka kami yang menyedihkan plus bkin panas tu sebab telampau ketawa durang pun terconnect sekejap, dorang ketawa bukan sebab cerita kami tapi sebab tengo muka kami .
Terbatuk" lagi la kami , sampai kami stop makan aihh susah HAHAHA.
lepastu kami pegi sinki sebab mau cuci tray , teda air pula ya auloh .
"Dek, cuci sini la kalau teda air ", kata sorang abang tu.
Kami masuk, tapi kemudian kami terhidu bau something..... bau semacam bangkai pun bukan ...
" Eeeeeee!", Teriak Shirley
" Kamuuu, tu tu tu giuk berjalan... ", Shirley cakap sambil tuding lantai.Kami toleh bawah dan ya ad berengga ba actually , tu giuk sampah.
Kami perhati ja pergerakan giuk tu sampai la ad penyapu yang menyapu tu makhluk, rupanya abang tadi.
" Kamu tengo apa? Cuci la tray kamu, ahhh ni giuk ada sebab lambat kena buang sama lana terbiar. Sorry kalau ada bau yang kurang senang", jawab abang tu sambil ikat plastik sampah tu ketat".
Selesai semuanya kami pun beransur pegi bilik.... kenyang perut , mengantuk pun melanda.
YOU ARE READING
Secret Stalker ( Slow update )
Fantasystatus : ongoing Kamu percaya ka dengan cinta pandang pertama? Saya langsung tia percaya oh 😂 tapi lepas ni kejadian , saya betul-betul terkena dengan saya pnya batang hidung sendiri 🙂 . . . sebenarnya kejadian ni terjadi selang beberapa bulan s...