"Berhenti!"
Sreettttt! Tayar Maserati hitam bergesel kuat di dada jalanan dan bedecit sehingga meninggalkan jejaknya di jalan. Mujur saja tidak ada kereta di belakang. Jika tidak, sudah pasti kereta kesayangannya akan remuk.
"Dah kenapa ni, hmm?" Ian sekuat hati cuba menahan rasa amarahnya. Wajah muram Isabella ditatapnya lembut.
"I dah tak sanggup lagi. I rasa, dah sampai masanya I berterus terang dengan you." Air muka Ian berubah. Hatinya mula rasa tidak sedap, seperti ada sesuatu bakal terjadi.
"Terus terang? What do you mean, Bella?" Bella menggalas tas mahalnya seperti mahu turun dari kereta. Sebelum itu, dia harus selesaikan dulu masalahnya dengan Ian.
"I want to go back with Jeremy."
"What!? Semudah itu, Bella?" Ian mencerlung tajam ke arah Isabella.
Tapi wanita itu malah protes sambil memeluk tubuhnya."You nak I buat apa, Ian? Pilih you? Huh! Look, Ian. I dan Jeremy terpisah kerana salah faham. Jadi, tak salah kalau I balik pada dia. I love him so much!" Jelas Isabella tanpa ada rasa bersalah langsung terhadap hubungannya dengan Ian.
"So, what about me? What about our relationship, what about us?" Soal Ian tidak puas hati. Semudah itu Isabella membuangnya. Apa kurangnya dia dari Jeremy? Dia juga jutawan seperti Jeremy. Kehidupan Isabella juga akan terjamin jika menikah dengannya jika hendak dibandingkan dengan Jeremy. Apa kurangnya dia? Dimana?
"Ian, you're perfect man. A-and you can find another women, better than me. I'm sorry.." kata-kata Isabella telah mengguris hatinya sehingga luka berdarah. Semudah itu Isabella mahu pergi meninggalkannya kerana ingin kembali pada kekasih lamanya.
Isabella mengeluarkan cincin tanda ikatan cinta antara mereka yang diberikan Ian dua bulan lepas pada hari kekasih.
"I pulangkan semula cincin ni pada you. I doakan, you bertemu dengan wanita yang lebih baik. Goodbye Ian" Isabella meletakkan cincin emas putih bertatahkan berlian di atas telapak tangan Ian seraya membuka pintu kereta dan berlalu pergi.
"..." Ian. Bola matanya menatap sayu kepergian Isabella. Kerana Jeremy, Isabella sanggup membuangnya seperti sampah! Apa lebihnya lelaki itu jika hendak dibandingkan dengan dirinya?
Kereta Maserati hitam meluncur laju meninggalkan tempat dimana terputusnya hubungannya dengan Isabella.
Wanita! Huh, wanita memang tidak pernah puas sakitkan hati lelaki. Mereka juga tidak pernah puas untuk bergonta ganti lelaki sesuka hati. Tidak pernahkah mereka lebih serius pada hanya satu perhubungan saja? Tidak cukupkah lagi kebahagiaan yang diberikan sehingga dia ditinggalkan dengan cara sehina ini?
Mulai saat ini, dia tidak akan mudah percaya dengan mana-mana wanita lagi!
....
Derapan langkahnya semakin laju menuju ruang kecemasan. Nafasnya tercungap-cungap mengatur langkah panjang supaya cepat tiba ke tempat dimana kakak kesayangannya Elisa diberikan rawatan.
Dari jauh, dia dapat melihat sepasang suami isteri berpelukkan sambil menangis.
"Mama, papa.. How's Elisa?" Pertanyaannya membuat kedua mereka menoleh.
"Exa..hisk! hisk!" Amy bangun lantas berlari mendapatkan anak bongsunya, Alexa.
Alexa yang masih bingung, menyambut pelukkan mamanya.
"Mama..tell me.." pujuk Alexa lembut.
"She's excident" seluruh ruangan terasa gelap tiba-tiba. Nafasnya seolah-olah ikut terhenti.
YOU ARE READING
Darling I Love You
RomanceAtas rasa amarah dan kecewa kerana kekasihnya Isabella pergi meninggalkannya kerana lelaki lain, Ian Jannik mengambil keputusan untuk bernikah dengan Alexa Breit. Alexa Breit merupakan anak kedua dan bongsu dalam keluarga. Atas kematian kaka...