Part 27

832 8 0
                                    

Matahari pagi bersinar masuk di celahan jendela yang terbuka, menyedarkan Irene yang nyenyak tidur. Silauan cahaya mengganggu tidurnya.
Perlahan dia membuka mata.

"Good morning, sweetheart" Sapa Jack yang berbaring disampingnya.

Irene menggosok matanya yang masih kesat dengan perlahan.

"Morning? What..- it's morning?" Soalnya dengan wajah terkejut. Dia masih ingat, semalam sewaktu dia bersama dengan Jack, hari masih petang.

"You're a good sleeper" tegur Jack pelan membuat hujung bibir Irene terangkat.

Irene mengubah posisi tidurnya.
"Arkh.." dia mengaduh kesakitan. Tubuhnya terasa pegal.

"Kenapa?" Soal Jack risau dengan riaksi isterinya.

"You worked too hard last night" sindir Irene.

Jack hanya menjungkit bahu.

Irene bangun dan duduk di birai katil. Dalam tubuh yang masih naked, dia berjalan masuk ke dalam bilik mandi. Dia berdiri di hadapan cermin besar, menatap susuk tubuhnya dalam cermin.

"Argghhhhhh!!!"

Jack berlari masuk ke dalam bilik air saat mendengar jeritan isterinya.

"Kenapa sayang?" Soal Jack risaukan keadaan isterinya.

"How could you do this to me!" Jerit Irene sambil merengek manja. Terdapat banyak tanda merah di setiap inci tubuhnya. Dan pelakunya adalah Jack!

"Beautiful, right?" Jack mengangkat kedua keningnya kepada Irene, membuat Irene bertambah rajuknya.

"Macam mana I nak keluar kalau macam ni" rengek Irene sambil menghentak kakinya tak ubah seperti anak kecil.

Jack berjalan menghampiri isterinya di cermin. Dia menundukkan kepalanya, mendekatkan bibirnya dengan telinga Irene lalu berbisik perlahan.

"That's your punishment, baby" satu gigitan lembut hinggap di tengkuk Irene.

"How could you" marah Irene geram. Dia mendorong tubuh Jack lalu melangkah ke arah shower.

Jack hanya memandang isterinya seraya menggeleng perlahan.

Irene menjeling sekilas,
"I'm hungry" adunya manja.

Jack mengulum senyum.

"Okay.. lepas mandi, sayang siap. Kita keluar" Irene meneruskan mandinya.

Dia mengenakan jeans dipandangan dengan kemeja polos berwarna biru lembut. Mujur saja dia bawa peralatan makeupnya, bolehlah dia tutup semua kesan cela yang dibuat oleh Jack.

"Not bad. Lepas ni, jika sayang masih buat silap, saya akan lakukan lebih dari ini" gertak Jack dengan suara beratnya.

Irene mencebir bibirnya tanda protes.
"Why are you like this?" Tegur Irene tidak puas hati.

"Because.." Jack berjalan menghampiri isterinya. Kedua tangan besarnya melekap di kedua belah pipi Irene.

Dia menyambung kata-katanya.
"I love you" Jack mengucup, mengucup dan mengucup bibir Irene berkali-kali sehingga terbit senyuman di bibir isterinya.

"Okay..okay..enough" tepis Irene diselangi tawanya.

...

Alexa masuk kerja seperti biasa. Langkahnya terhenti di muka pintu ruang pejabatnya. Netra coklat miliknya melihat sesuatu di atas meja kerjanya. Dia melangkah pantas, mencapai dan mahu membuangnya. Namun tindakkannya mati saat matanya terpandang pada kad kecil yang terselit di celahan bunga.

Darling I Love YouWhere stories live. Discover now