7.

78 7 3
                                    

A következő egy hétben én vigyáztam Myungdaera és Myungokra reggelenként és este, amíg Hajun kocsiját meg nem javították, a napok maradék részében pedig hol Harin ugrott át, hol Anne volt szabadnapos.

Szombat éjszaka tíz óra volt, Szöulban gomolygott az élet. Szó szerint. Mindenhol embereket és kocsikat láttam, ahogy egy fekete kivágott flitteres felsőben, hozzáillő rövidnadrágban és magassarkúban átvágtam a tömegen. Kezemben a telefonnal próbáltam haladni le-le pillantgatva a térképre, amíg el nem értem a szórakozóhelyre , ahol brutális sor kígyózott. Tizenegyre sikerült bejutnom. Rögtön a pult felé vettem az irányt, hogy aztán rendeljek egy koktélt, amiről biztosra vettem, hogy mi az. A színes löttyöt kortyolgatva néztem a táncoló tömeget, amikor egy alak kivált a tömegből. Mellettem telepedett le és rendelt.

- Szia. Tudsz koreaiul? - fordult felém hirtelen. Szőke hajának homlokára hulló tincsei zöldre voltak festve.

- Ye¹ - bólintottam. - De semmi kedvem ismerkedni, szóval akár el is mehetsz.

A srác felnevetett és belekortyolt az italába.

- Ó, nem, van barátnőm - mutatott egy halványlila hajú, alacsony lányra a tömegben. - Csak azért jöttem, mert láttam, hogy egyedül vagy.

- Én ugyan nem. Ő itt Clara - böktem a koktélra.

- Minho - vigyorgott rám.

- Lilyanne, de mindenki csak Lilynek hív.

- Amerikai vagy?

- Igen - bólintottam. - Honnan tudtad?

- Hát, nem mindenki nevezné el a koktélját pont Clarának.

- Lehetnék angol is - mutattam rá.

- Na, igen - csettintett. - Innentől tipp volt.

- Szóval, hogy ne legyek egyedül, mi? - lötykölgettem körkörösen a koktélomat a pohárban.

- Meg, hogy ne idd le magad.

- Miért is ne? - vontam fel a szemöldökömet.

- Mert egészen idáig tök egyedül voltál - mutatott körbe szinpadiasan.

- Milyen lovagias valaki - forgattam a szemeimet, mire Minho felnevetett.

- Honnan tudsz ilyen jól koreaiul? - váltott témát.

- A nagynéném koreai férfihoz ment feleségül, ezért apám különórákra járatott, de Anne is tanítgatott, ha volt rá alkalma. Kislány koromban egész nyarakat töltöttünk itt.

- Aztán? - vonta fel a szemöldökét

- Nincs aztán - kortyoltam bele az italomba.

- Értem. Érzékeny téma.

- Mit tudsz te arról? - tettem fel a kérdést, mire ravaszul villant a szeme,  mielőtt elkomorodott volna.

- A szüleim elváltak, amikor tinédzser voltam.

- Nem épp a legjobbkor.

- Hát nem - vallotta be.

- Sajnálom.

- Nem gáz - vonta meg a vállát, majd megint témát váltott. - Az én nagybátyám egy másik kerületben lakik, nekem már az a világ másik fele.

- Mi lenne veled, ha tényleg így lenne? - mosolyogtam.

- Sosem tudjuk meg.

Rendeltem még egy koktélt, de Minho kikapta a kezemből.

- Mi vagy te, az apám vagy a bátyám? - nyúltam utána.

- Egyik se, csupán épeszű, aki vigyáz az egészségedre. Kórház vagy temető?

- De te fizeted ki - böktem a mellkasára.

- Pompás. Egy gonddal kevesebb - tette le a poharat a pultra.

- Egy pillanatra nem figyelek, és már lecserélsz? - állt meg mellette a barátnője. Frufrujába sötétebb árnyalatú lila csíkokat festettek.

- Fogalmam sincs, miről beszélsz - közölte Minho és átkarolta a derekát. - Jicsiang, bemutatom Lilyanne-t. Lily, ő itt Jicsiang.

- A Jicsiang nem koreai, ugye? - kérdeztem.

- Nem. Vadrózsát jelent - válaszolta a lány.

- Mert te olyan tüskés vagy - vigyorgott Minho.

- Ó, fogd már be! - csapta vállon Jicsiang.

Elnevettem magam, majd a telefonra néztem. Éjfél volt. Felkaptam a táskámat és felálltam.

- Mész? - kérdezte Minho, kifújva egy kósza tincset a szeméből, bal keze továbbra is Jicsiang derekán nyugodott.

- Igen. Elég volt mára. Azért nehogy itt poshadjatok nekem!

- Jó szundizást! - kiáltott utánam.

- Vicces vagy! - kiáltottam vissza. Nevetésük akkor is a fülemben csengett, amikor kiléptem a friss nyári levegőre. Pár pillanatig még szemeztem a taxikkal, aztán gyalog indultam el egy darabon a Hongdae-negyedből².

____________________________________
¹igen (fogalmam sincs, hogy mi a különbség  a ne és a ye között, szóval választottam egyet)
² a Hongdae-negyed a Mapho-ku kerülethez tartozik, igen népszerű a fiatalok körében.

Szöul csillaga (BTS ff.)《COMPLETED》Where stories live. Discover now