Ayam

1.7K 136 12
                                    

Sedutan chapter lepas...

"Kalau ya? "

Boboiboy dan kawan kawannya yang lain tergamam sendiri.  Memori hitam saat pertarungan dengan Kapten Vargoba menguasai fikirannya. Boboiboy menundukkan wajah ke bawah.

"K-kalau ya... "

Ying  dan Fang mula merasakan aura aneh.  Dia menjeling Boboiboy dengan riak risau.

"B.. Boboiboy?? " panggil mereka perlahan.

Lelaki itu menyegetkan kepala hairan dengan perubahan sikap Boboiboy yang mendadak.

Boboiboy mengangkat wajahnya hanya untuk memperlihatkan iris matanya yang bersinar suram.

"...aku takkan main main lagi lepas ni! "

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

Chapter: Ayam...

"Ahahahhaha!! Kau ingat aku kecut ke kau buat muka macam tu??! " ejek lelaki itu dengan gelak jahat yang dibuat buat.

"Boboiboy.. Tolong aku" rintih Ochobot ketakutan.

"Lepaskan Ochobot! " arahnya tegas.  Pedang di genggaman diperkemaskan.  Kekuda sudah dibuka bersedia menyerang bila bila masa. Matanya tajam mencerlung ke arah penceroboh tersebut.

"Kalau kau nak sangat robot ni.. " lelaki itu menggantungkan ayatnya.  Sengihan penuh makna terukir megah diwajahnya.

"..datang dan ambil sendiri! "

Jaring yang berisi Ochobot dibaling kuat ke atas.  Boboiboy memecut laju cuba menyelamatkan Ochobot, namun lelaki itu lebih pantas menarik tubuh Boboiboy ke arahnya dengan menggunakan sarung tangan magnetik.

Tubuh Boboiboy tertarik,  lalu satu tumbukan padu penuh tenaga menghentam wajahnya sehingga dia terpelanting ke dinding.

"Boboiboy!! " Fang dan Ying menjerit risau.  Dia cuba membantu Boboiboy, tapi beberapa keping kad entah dari mana menusuk dinding menyebabkan mereka terundur.

Susuk lelaki misteri bertopeng putih itu kembali memunculkan diri membuatkan mereka berdecit geram.  Macam mana boleh lupa pasal mamat nih??

"Yaya tolong Boboiboy!  Hiyarghh!! " arah Fang sebelum menyerang susuk misteri itu bersama Ying.

Yaya menganggukkan kepalanya. Larian diatur menyerang lelaki berhoodie itu. 

"Harghh!! " Penumbuk dihayun ke arahnya.  Lelaki itu cuba menepis,  namun tiba tiba satu gelombang biru keluar dari sarung tangan Yaya menghentam kuat lelaki itu melambung dan mengeheretnya beberapa tapak jauh ke belakang.

"Revage~" Yaya tersenyum sinis menggenggam penumbukanya dalam keadaan bersedia.

Lelaki berhoodie itu mengesat darah yang mengalir dari bibirnya yang sedikit pecah.

"Sarung tangan berkuasa?  Boleh tahan~"pujinya sinis. Ochobot di dalam jaring ditayangkan di hadapannya.

"Ochobot! "

"Korang nak robot ni kan??  Nah ambik! " lelaki itu dengan brutal menbaling Ochobot kuat ke dinding sebelum memecut laju ke arah Yaya. 

Yaya tak mampu mencapai Ochobot bertahan dengan rempuhan mendadak lelaki itu.

"Aku nak ingatkan,  yang aku tak segan nak pukul perempuan ya? " lelaki berhoodie itu menitip pesanan sinis sebelum menumbuk Yaya bertubi tubi.

"I dont need your dumb mercy! "

MISI : Boboiboy X Ejen Ali FanfictionWhere stories live. Discover now