Jatuh

2.1K 150 16
                                    

"Kau nak tunjuk apa sebenarnya ni Gopal? " tanya remaja bertopi dino kepada sahabat baiknya.  Kerusi besi ditarik sebelum melabuhkan punggungnya bersebelahan Gopal.

Hari ni masuk hari kedua mereka di Cyberaya.  Semalam dah berjalan mengelilingi bandar.  Memang layak bandar ni dipanggil sebagai pencetua teknologi dunia.  Naik kereta pun terapung!

Ok nak dipendekkan cerita,  Gopal A/L Kumaraan mengajak lima sekawan itu kembali ke Restoran Mamak Maju.  Ada benda dia nak tunjuk katanya.

"Ntah!  Bagitahulah Gopal.  Kau nak tunjuk apa?? " sokong Yaya pula.

"Ish.. Adalah!  Aku terperasan benda ni waktu aku ngeteh( lepak)  sini malam tadi. Tu yang aku nak pastikan betul ke tak teori aku ni. " balas Gopal.

"Perghh!!  Ko ngeteh tak ajak aku punn!!  Yinikah sahabatt?? " Boboiboy menepuk Gopal dengan tragis.

"Cakap jelah kau lapar astu nak minta kitorang belanja" potong Fang dengan nada bosan.

"Itu satu! Tapi ada lagi satu sebab aku ajak korang ke sini" Gopal mengiakan kenyataan Fang.  Memang nak suruh belanja pun teeheee~

"Hmm.. Dah agak dah"

Tak berapa lama kemudian, seorang pekerja mamak datang menghampiri mereka.

"Hmm... Order? "

"Ermm....kami nak-" belum sempat Ying mengoder Gopal memotongnya.

"Eppp!  Biar aku yang buat" Ying menggulingkan matanya dan membuat isyarat 'Haa cakaplah! '

Gopal tersengeh sinis.

"Boss,  kami mau Nasi Goreng telur Mata. Tapi tak nak telur!  Lima"  order Gopal dengan penuh yakin sambil menunjukkan angka lima jarinya.

"Oi!  Kau mengarut apa ni Gopal?? " bisik Boboiboy di sebelahnya.  Tiber order benda  pelik pelik. Nanti orang ingat gila pulak.

"Hushh!  Senyap.  Percaya je cakap aku" balas Gopal berbisik juga.

Walaupun apa yang Gopal order aneh , namun pekerja mamak tersebut tidak membantah apa apa. Dia menmandang Gopal atas bawah.

"Hmm.. Orang baru kah? " tanyanya.

"Iya!  Orang bar-"

Kepala Gopal ditolak ke tepi oleh Boboiboy.

"Eh. Heheheh.. Ma.. Maafkan dia ya?  Dia memang macam ni.  Pasal order tad-"

Namun secara tiba tiba, mamak itu memetik jarinya ke atas dengan laungan

"SIAP! "

Boboiboy dan yang lain metelengkan kepala tidak mengerti.  Apanya yang siap?  Siyes ah ada menu macam tu dekat sini??!

Tiba tiba, lampu terpadam lalu satu suara orang bersenandung ala ala Hollywood terdengar.

"Aaaaaaaaaaaaa aaaaaangaaaaaaaa~"


Muzik rancak dimainkan seiring dengan mamak mamak tu menyanyi dan menari.

Geng Kokotaim kita terpegun dengan persembahan tersebut.

"Wuah~"

"Haa kan aku cakap percaya pada aku!  Mamak~ Maju~ Servis laju~ yeahhh!! " kata Gopal bangga sambil ikut menyanyi.

MISI : Boboiboy X Ejen Ali FanfictionWhere stories live. Discover now