"Maar Anna, je bent veel te licht, dit is echt niet gezond". Anna keek beschamend naar de grond. "Hoeveel weegt ze nou" vroeg Renske ongeduldig. "Je weegt maar 36,4 kg!" Zei meneer Berg. Anna bleef maar naar de grond staren. Eva keek de meiden aan. "Zo weinig!?!? "Dit is echt zo slecht" zei Lente. "Hoe heeft ze het ooit zo ver kunnen laten schoppen" zei Renske. Eva haalde haar schouders op en zei: "we moeten echt naar mevrouw van Meer, dit is echt niet meer normaal". De andere 2 knikte. "Renske en ik gaan naar mevrouw van Meer op zoek en jij blijft hier en bedenkt een smoes om te zeggen dat wij weg zijn, en hou je telefoon bij de hand, want dan whapp ik of Renske je wanneer je moet komen" zei Lente. "Goed" zei Eva. Lente en Renske vlogen de trappen af opzoek naar mevrouw van Meer.
"Hoi" zei Anna. "Hoi, hoe was het" vroeg Eva. Anna haalde haar schouders op. "Ik vind het een poep project" zei ze. "Ja ik ook" zei Eva. "Waar is Renske, en Lente?" Vroeg ze. "Oh, die moesten wat vragen aan mevrouw van Meer geloof ik".
~~~~~~~
Pov. Lente
~~~~~~~~
"Wacht, effe" zei Lente en ze greep naar haar been. "Heb je weer last" vroeg Renske. Ze knikte. Lente liep met ondersteuning van Renske naar een bankje. "Ga jij effe uitrusten, kijk ik op het roorster van mevrouw van Meer. "Shit" zei Renske een paar minuten later. "Wat?" Vroeg Lente die nog steeds kermend van de pijn op het bankje zat. "Ze is al vrij". "Kak, hebben we lekker veel aan" zei Lente. "Ik stuur Eva effe een whappje, dat ze al uit is". Lente knikte instemmend. "Ooohhh, trage telefoon" zeurde Renske."Mevrouw, mevrouw, mevrouw" zei Lente die hinkend opstond. "Ja schat, ga maar even zitten" zei mevrouw van Meer. "Wat is er?". "Er is een probleem" zei Lente. "Anna heeft anorexia" zei Renske. "En dat weten jullie zeker, ik zie ook wel dat het de laatste tijd niet goed met haar gaat" zei mevrouw van Meer. "Ze heeft toch ook ruzie met Eva?". Renske knikte. "Maar we moesten net naar meneer Berg, en toen moesten we allemaal wegen en meten" zei Lente. "En toen was Anna, en die woog maar 36,4 kilo!" Zei Renske. "Das toch veel te weinig?" Zei Lente. Mevrouw van Meer knikte instemmend. "We moeten ingrijpen" zei mevrouw van Meer. Anders is ze er straks niet meer.
"Maar ik heb al naar Eva gestuurd dat u al uit bent" zei Renske peinzend. "Maakt niet uit, ik haal jullie morgen uit de les, en dan gaan we het met haar erover hebben" zei ze. De 2 meiden knikte. "Ik moet er nu echt vandoor, want mijn zwager ligt in het ziekenhuis" zei ze. "Oké" zeiden ze in koor.
~~~~~~~~~
Pov. Eva
~~~~~~~~"Gelukkig kon ik weer met haar praten" zei ze in haar hoofd. Eva en Anna liepen de trap af. "Ik ga naar huis. Doei" zei Anna. "Doei", zei Eva. "Wouw, ze kan gewoon met me praten" zei Eva verbaasd. "Eef" zei Renske. "Ja" zei Eva. "We kwamen mevrouw van Meer net tegen toen Renske al naar je had verstuurd 'ze is uit'. En toen hebben we ervoor gezorgd dat ze ons morgen uit een les haalt" zei Lente. "Samen met Anna en dan kunnen we praten" zei Renske, die de rest van het plan uitlegde. Eva knikte instemmend.
"Ik ga naar huis, gaan jullie mee?" Ze knikte. Ze stonden op. Maar Lente kon niet opstaan. "Wat is er? Heb je weer last van je been? vroeg Eva. Lente knikte. "Ik kan nu gewoon niet opstaan". Met ondersteuning van Eva en Renske liepen ze naar de trap. "Kunnen we niet beter met de lift gaan" zei Lente die dit al helemaal mis zou zien gaan. "Ja beter" zei Renske. Eva klikte op het knopje en ze gingen met de lift naar beneden. Ze pakte de spullen uit hun kluisje en liepen met z'n 3en weer naar buiten. "Ik heb zin in morgen" zei Eva. "Ja, ik wil ook gewoon dat het goed met haar gaat" zei Renske. Lente knikte. En ze reden naar huis.
~~~~~~~
Ik hoop dat jullie het boek nog leuk vinden en tips zijn altijd welkom. Comment, vote, en followwww!!!
JE LEEST
Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}
Fiksi RemajaDit verhaal gaat over een pubermeisje Eva. Eva zit helemaal in de knoop met zichzelf en ze komt achter dingen die ze niet had willen weten...