Ik werd wakker, ik keek op mn wekker. 6 uur. Ik zuchtte, 2 of 3 keer in het jaar werd ik dus altijd om 6 uur wakker. En die dag was dus vadaag. Ik keek weer op de klok. 1 over 6. Om 7 uur zou m'n wekker gaan. Ik zuchtte. Ik ging rechtop in m'n bed zitten en dacht aan Anna, normaal zou ik daar nu lekker mee appen, maar ja ik heb nog steeds ruzie! Ik wil het goed maken, er kwam opeens pit in me, wat ik normaal nooit heb in de ochtend, ik ben namelijk echt een avondmens.
'Ik wil het zo graag goed maken, kan je na school naar het speeltuintje komen? Ja tuurlijk. We zaten in het speeltuintje. Ik wil het ook goed maken! Ik ook met jou, ik heb je zo gemist! Ik jou ook. We gaven elkaar een knuffel'. Zo speelde de scène bij mij af in m'n hoofd. Ging het maar zo makkelijk. Ik zuchtte. Dat gebeurde toch nooit zo.
POV. Anna
Piep, piep, piep, piep. De wekker ging af. Zuchtend sloeg ik op mn wekker. Nou ja, dat dacht ik, want ik sloeg dus op mn nachtkastje. piep, piep, piep, godsie. Ik sloeg deze keer raak en de wekker stopte met dat dood irritante gepiep. Met moeite hees ik mezelf uit bed en liep naar de badkamer. Ik keek in de spiegel en zei tegen mezelf: 'Wanneer moet ik het goed maken met Eva. Ik wil het zooo graag goed maken, maar als zij niet wil.....'. "Ze wil het vast wel goed maken, anders had ze je toch nooit gezoend" zei lieverdje. Ik was blij haar weer is te horen. Dat was echt al een paar maanden geleden voordat ik haar had gehoord. Tijdens dat hele anorexia gedoe niet meer, snel zette ik mn gedachte daarover opzij, voordat ik weer de stem van An hoorde. Hatelijk stem. Ik keek weer in de spiegel. Vandaag zou ik het weer goed maken met Eva! Yeah! Riep ik.O chips, straks horen ze me nog.Ik liep snel naar de wc en ging plassen. Ik zat 1 seconde op de pot, en liep weer terug naar mn kamer. En pakte maandverband. Lekker, ongesteld, heb ik dat ook weer....... Na het maandverband der in te hebben geplakt pakte ik mn borstel en begon mn haar te borstelen. Eigenlijk best saai heel de tijd dat blonde stijle haar. Ik zuchtte. Ik zou het best wel is willen krullen. Of verven! Dat lijkt me ook gaaf!
POV. Lente
Ik was blij. Ik kon vandaag eindelijk weer naar school. Halve week in het ziekenhuis liggen ben ik er wel weer klaar mee. Ik zuchtte. Ik liep naar de badkamer en keek in de spiegel. Ik streek langs mn haar. Straks ben ik het allemaal kwijt. Er rolde een traan over mn wang. Ik keek naar de grond er viel een traan. "Hé, wat is er nou" hoorde ik de stem van mn zus Martine. Niks, en ik veegde snel mn tranen weg. "Echt wel". Ze liep naar me toe en gaf me een knuffel. Ik begon zachtjes te huilen. Ik stond daar zo'n tijdje met m'n zus te knuffelen. "Maar waarom moet je nu huilen?". Gewoon, ik weet het niet, ik.....ik.....ik, ik weet gewoon niet zo goed hoe ik dit aan Renske, Eva en Anna moet vertellen, en....en.....en ik maak me zo'n zorgen om Renske. Ze is nu al 3 dagen vermist, straks is er een auto-ongeluk ofzo, het maakt me helemaal bang! "Oh gosie.....er zal vast niets gebeurd zijn". Dat hoop ik ook!POV. Renske
Ik keek in de spiegel. Ik was vrolijk en blij! Ik was thuis, en ik kon gewoon weer naar school! Nou daar was ik niet heel blij mee, want 3 dagen geen school is op zich niet zo erg, alleen het gemis van mn vriendinnen. Dat is echt erg. Ik borstelde vrolijk m'n haar en omdat ik vrolijk was ging alles veel sneller. Ik ging ook sneller eten ofzo. Waardoor ik 10 minuten over hield. Normaal moet ik altijd super erg haasten. Nu dus lekker niet. Dan heb ik nog mooi even de tijd om mascara op te doen. Toen ik daar mee klaar was rende ik de trap af. Mn moeder en Sarah waren nu aan het ontbijten. Doeg mam, doeg Saar. "Doei doei" hoorde ik vanuit de keuken. Ik pakte m'n fiets vanuit de schuur en fietste vrolijk naar school.~~~~~~~~~~
Op school tijdens biologie #1e uur
~~~~~~~~"Waar was je? Ik was dood ongerust!" Zei Lente. Ik leg alles in de pauze wel uit. Hoe was het bij jou in het ziekenhuis? "Prima, maar dat boeit niet, van jou is veel belangrijker". Ik grinnikte. Meneer Berg (bio docent) kwam het lokaal binnen. "Hallo kinderen" zei de man. Ik vond hem altijd al een beetje raar. "Renske, je bent weer terug! Wat goed zeg! Wat was er gebeurd?" Ikeh. "Leg het maar even uit hoor, we hebben alle tijd". Ik lachte een beetje raar naar de man en begon mijn hele verhaal. Uiteindelijk koste het maar 20 minuten, dus ja, zo lang verspilde ik niet aan de bio les.....
POV. Eva
Ik moet nu een berichtje sturen naar Anna. Ik ging naar berichten op mn ipad en ik stuurde naar Anna. 'Hey, heb je vanmiddag na school tijd om even naar het speeltuintje te komen?'. Ik wachtte met versturen. Ik moest eerst mn moed zien bij elkaar te rapen, en toen klikte ik op sturen. Ik kreeg van haar terug '👍, hoe laat?' Ik stuurde 'uit school'. 'Ik moet dat stomme word document nog afmaken, dus na school kan ik niet gelijk, is 3 uur goed, dan ben ik zo ie zo klaar'. En ik stuurde weer '👍, ke ke'~~~~~~~~~~
Heel erg bedankt voor alle reads! Ik heb namelijk de 6K bereikt!!! Hvj 😘😍❤️
JE LEEST
Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}
TienerfictieDit verhaal gaat over een pubermeisje Eva. Eva zit helemaal in de knoop met zichzelf en ze komt achter dingen die ze niet had willen weten...