Hoofdstuk 14

1K 35 5
                                    

"Ik haat gym" zei Eva. "Me 2" zei Lente. "Ik ben mn zwarte broekje kwijt, dus ik hem mu een witte bij me" zei Lente. "Ik zou blij, die school broekjes die we aan moeten zitten veel te los" antwoordde Eva. "Ja, i know".

~~~~~~~~~~
Tijdens de opwarming van de gym
~~~~~~~~~

"Ik haat de opwarming, ik weet niet wat voor een we krijgen, maar het is vast stom" zeurde Eva. "Altijd alleen maar rondjes rennen" zei Lente. "Ja, echt stom" zei Renske. Anna zei niks. "Jullie moeten 10 rondjes door de zaal rennen als opwarming" zei de gym lerares. Ze blies op haar fluitje. De 3 meiden begonnen naast elkaar rustig te joggen. Anna daarin tegen niet.

POV. Anna
"Rennen, rennen, rennen" zei An in haar hoofd. Anna was dood op maar luisterde naar de stem. Ze rende supersnel door de zaal heen. Ze bleef maar door rennen, ook al voelde ze zich misselijk, en heel licht in haar hoofd. Anna ging wat slomer rennen. Ze vertraagde haar pas. Ze hoorde de stemmen van de mensen op de achtergrond vervagen, ze hoorde An op het laats nog zeggen:"rennen, rennen, rennen, je moet afvallen!". Ze voelde haar hoofd helemaal duizelen. Ze schommelde heen en weer. Ze hoorde voetstappen naar zich toe komen gaan. En opeens werd alles zwart voor haar ogen.

"Anna, hoor je me" klonk er een stem heel ongerust. Ze wist niet waar de stem vandaan kwam, en van wie de stem was. Ze deed langzaam haar ogen open. "Snel, haal iemand wat water" hoorde ze de docent zeggen. Ze zag alle kinderen van de klas om haar heen staan. De docent hielp haar overeind. Er kwam een meisje aan met een bekertje water. Ze herkende haar niet, maar pakte het bekertje aan. Ze voelde de ondersteunende hand van de leeraar wat haar een veilig gevoel gaf. "Jongens, gaan jullie maar de ringen instellen voor het zwaaien. En ga in de groepjes zitten van vorige week" commandeerde de docent. "Kan je staan denk je?" Vroeg ze aan Anna. Ze knikte. Ze zette haar op een bankje. "Je mag deze les niet meer mee gymen" zei ze. Anna knikte. "Weet je waardoor het kwam dat je flauwviel?" Anna schudde haar hoofd. "Heb je 's ochtends goed ontbeten?". Anna knikte, maar ze had helemaal nog niks op vandaag.

POV. Eva, Lente, Renske
De meiden zaten bij elkaar in het groepje, omdat ze bijna allemaal even groot waren. "Wat is er met haar aan de hand?" vroeg Eva. "Geen idee" zei Renske. "Maar het ziet er niet goed uit" maakte Lente haar zin af. Eva zwaaide hoog, ze zag dat Anna nog steeds wankelend naar de docent liep en vroeg:" mag ik naar huis, ik voel me niet lekker?". "Ja tuurlijk, maar ik kan je niet allen laten gaan nadat er net was gebeurd. Anna knikte. "Wie wil je dat er mee gaat,.......Eva?" "Nee, Renske graag". Net toen de Renske de ringen in ging zei de docent: "wil je even Anna naar huis brengen?" "Ja hoor",waarop Renske antwoordde. De 2 liepen de gymzaal uit.

"Dames en heren, we gaan gewoon door met de les" zei de docent weer. "Nou dan is het mijn beurt hè" zei Lente. Eva knikte. Lente begon met zwaaien. Ze zat op turnen en was heel goed in ring zwaaien. Ze hield ook haar benen strak naast elkaar, waar Eva soms nog wat moeite mee had.

Opeens zag Eva een rode vlek op haar vriendin's broekje zitten. Ze liep snel naar haar vriendin toe. "Lent, je bent ongesteld, er zit een rode vlek in je broekje. "Echt" zei Lente angstig. Eva knikte. "Kom snel uit de ringen!". Lente sprong met een mooie afsprong uit de ringen. Lente deed haar handen voor haar broekje. Eva liep naar de docent toe en zei: "mevrouw, we hebben een probleempje, mogen we even naar de kleedkamer" vroeg Eva poeslief. "Ja hoor tuurlijk, ga maar". Ze wist waar Eva het over had en vroeg nog "heb je maandverband nodig?" Eva schudde haar hoofd. "Dat heb ik zelf ook in m'n tas zitten. "Lente liep heel ongemakkelijk mee. "Doe je broekje maar eens uit. Lente deed wat haar gevraagd werd en keek naar haar broekje. Ze zag de rode plek. Ze pakte Eva vast en knuffelde haar, terwijl ze huilde. "Ik wil he-he-helemaal niet on-on-ongesteld zijn" zei Lente met een verdrietige stem. "Sorry schat, dat hoort erbij" zei Eva. Lente huilde. Ze wachtte tot haar vriendin was uitgehuild, daarna liet ze pas zien hoe alles moest.

De 2 meisjes liepen weer de gymzaal in. De docent liep snel naar hen toe. "Is het gelukt?" Eva knikte. "Mag ik een ander gym broekje" vroeg lente zachtjes. "Ja tuurlijk.....weten jullie waar de gevonden voorwerpen kast is?" Ze knikte. "Kies daar maar even een broekje van uit". De 2 meiden liepen de gymzaal weer uit. Lente deed de kastdeur open.

~~~~~~~~
Ik hoop dat jullie het verhaal leuk vinden. Tips zijn altijd welkom. Het kan lang duren tot het volgende hoofdstuk, want ik heb niet zo veel inspiratie. 😔

Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu