Hoofdstuk 34 - Renske

719 30 7
                                    

Ik sloop langzaam en dood stil naar beneden. Ik liep naar mn vaders jas en zocht stilletjes naar zijn portemonnee. Hebbes! Ik deed hem open en twijfelde. Pakken of niet. Zal ik toch maar de tent doen. Ik kan het toch eigenlijk niet maken? Had hij maar niet moeten ontvoeren. En bij die gedachte hield ik me...

Ik gritste wat geld uit zijn portemonnee en rende de trap weer op. Ik hoorde mn vader kreunen. "Chips, zacht lopen, moet ik ook is gaan doen. Ik trippelde naar mijn kamer en ging in mn bed liggen met mn ogen dicht. Ik hoorden me vader op de gang lopen naar 'mijn kamer' en ik deed mn ogen dicht en ik kneep ik het geld van de spanning. Mn vader deed 'mijn kamerdeur' open en keek naar mij. Hij zag gelukkig niks en liep 'mijn kamer' weer uit. Ik haalde snel mijn hand onder de dekens vandaan. Ik begon het fijn geknepen geld te tellen. €354,80 zoveel had ik gestolen. Dat is best veel...... Had hij me maar niet moeten ontvoeren.....

Piep, piep, piep mn wekker ging. Snel zette ik hem uit en bedacht me dat ik ziek moest spelen. Ik sloop naar de bedkamer en deed een paar druppeltjes water over mn voorhoofd en Ik begon heel erg te kreunen. Mn vader liep naar 'mijn kamer' en vroeg wat er aan de hand was. Ik voel me niet lekker zei ik op mn aller zieligste toontje in de hoop dat hij het zo geloven. "Ik pak beneden even een glaasje water ja". Ik knikte en een paar minuten later was mn vader weer boven. "Oh, ik pak ook wel de thermometer", hij liep de trap af en kwam weer terug met de thermometer. Pap, ik moet even naar de wc loog ik. Ik pakte ongezien de thermometer en deed er wat warm water over. En liep weer terug naar mn kamer. Ik legde de thermometer ongezien terug op de plek waar die vandaan kwam en ik kroop weer in mn bed. Mn vader keek op de thermometer en zei: "je hebt 39 graden koorts" (dat zei hij toen hij het had opgemeten natuurlijk). "Je ziet er ook behoorlijk warm uit". Ik heb het ook warm. Mag ik thuisblijven ik voel me echt niet lekker. "Ja tuurlijk schat, er is alleen 1 probleem" zei mn vader. En dat is? Ik heb een hele belangrijke afspraak met een klant uit China, dus ik moet echt naar mn werk, het spijt me". Het geeft niet. Ik bel wel wanneer het echt niet gaat. Mn vader knikte instemmend. Ik ga weer slapen, ik ben dood moe. Mn vader knikte weer. Ik bel school af. Oké is goed. Mn vader verliet 'mijn kamer' en ik was aan het juichen in mn bed. Ik hoorde hem telefoneren en even later hoorde ik hem naar mijn kamer lopen.

"Schat". Ik draaide me om. "Ik heb school afgebeld". Ik knikte. "Bel je als er iets is?". Ja is goed. "Oké, maar ik moet nu echt gaan, dag schat". Doeg pap. En mn vader liet me achter. Ik hoorde hem uit huis vertrekken en ik sprong mn bed uit, ik rukte mn zwarte rugzak uit de kast. Ik trok mn kleren, borstelde mn haar, propte gelijk mn borstel ook in mn tas. Ik controleerde alles, ik at 2 boterhammen en smeerde er 2, een eierkoek, krentenbol en een appel voor onderweg. Een flesje water, chocomel, en 2 pakjes dubbelfris. Ik rende naar boven poetste mn tanden, propte gelijk de tandenborstel bij mijn spullen, ik trok mn gympen en jas aan en ik verliet het huis, zonder een briefje te schrijven aan mn vader.....

POV. Renske's moeder
Ik rende naar het politie bureau. "Mevrouw, wat is er aan de hand?". Mijn kind, mijn kind hijgde ik. Ze is nog steeds weg vervolgde ik mijn zin. "Geen zorgen mevrouw, de politie is al aan het zoeken". Ik haalde opgelucht adem. "Ze is nu 24 uur weg en we gaan ook verder zoeken, want ik heb gekeken in de buurt, we gaan nu ook meer richting rotterdam zoeken. Ik knikte. "Heeft u enig idee hoe u kind kwijt zou geraakt kunnen zijn". Ik haalde me schouders op. "Geen ruzie gehad?". "Nee, alleen ik met Henk, dat was mijn man, we zouden vandaag gaan tekenen dat we uit elkaar gaan, en de volgende ochtend was hij zomaar weg, en mijn lieve Renske ook...... "Weet u waar u man is heen gegaan?". Ik schudde mijn hoofd. "Schrik niet hoor van deze vraag, dronk hij veel?". Nee, heel af en toe, hij gaat in ieder geval niet naar de kroeg. "Oh oké, sorry voor deze vraag dan". Het geeft niet hoor. er was een korte stilte. "Mevrouw ga maar naar huis, dit is erg zwaar voor u, we bellen u morgen wel!". Is goed. Ik knikte en ik rende weer naar huis. Zodat ik optijd was als Sarah weer naar huis zou komen.

~~~~~~~
Ik heb 5 K bereikt! Ik hou zooo veel van jullie! En voor de mensen die alleen dit boek van mij lezen, de week is bijna om dan ga ik weer aan mn andere boek schrijven. Sorry. Maar volgende week vrijdag schrijf ik weer aan dit boek. Nou ja, vandaag en morgen natuurlijk ook, maar vanaf vrijdag a.s schrijf ik verder aan mijn andere boek, ben ik normaal of anders. Ik zou het leuk vinden als jullie die ook zouden lezen! Xxxxxx

Kleine mededeling: mijn vriendin KussRoo schrijft ook een boek, het is een leuk verhaal maar ze is inspiratieloos, en ze zou het leuk vinden als jullie haar boek ook lezen en haar ideeën geeft voor een nieuw deel. Haar boek heet tiener liefde. Alvast bedankt! X

Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu