Hoofdstuk 26 - Lente

849 37 8
                                    

"Hoi" zei Lente. "Hoi" zei het meisje. "Hoe heet je?" vroeg het meisje. "Lente, jij?" "Hannah".

~gesprek tussen Lente (L) en Hannah (H)~

H: ben je hier al lang?
L: nee, ben vanmiddag binnengekomen.
H: toen sliep ik zeker.
L: ja
~Stilte~
L: ben je hier al lang?
H: ja, of nee
L: ???
H: een paar maanden, 5 of 6. Ik vind het lang, maar sommige liggen hier een jaar en dan worden ze nog niet beter, verschrikkelijk lijkt me dat!
Lente keek Hannah geschokt aan.
H: sorry, ik wilde je niet bang maken
L: geeft niet hoor
~stilte~
L: heb je wel is een chemokuur gehad?
H: of course, daarom ben je hier, zoveel mogelijk chemo's en dan gaan ze je opereren, en dan proberen ze het helemaal weg te halen en dan ben je weer beter!
~Dokter (D) vermengt zich in het gesprek~
D: ja dat ja, precies wat Hannah zegt.
L: is het zo simpel?
D: nou dat lijkt maar zo hoor.
H: dat klopt
L: nou lekker dan 😒
D: we gaan er alles aan doen om je beter te maken.
H: en dat klopt ook!
L: haahahhaha
D: Lente, heb je nog vragen, anders ga ik door naar de andere patiënten?
L: nee hoor, ik weet nu ongeveer wat er gaat gebeuren
D: oké, dan ga ik maar. Dag
L: dag
H: doei
H: 1 ding weet je nog niet
L: en dat is?
H: je haar kan uitvallen tijdens de chemo's

En Hannah trok de pruik van haar hoofd af. Lente keek naar haar kale hoofd.

H: dit kan er dus gebeuren
L: oh, oké
~stilte~
L: toen het uitviel, heb je je haar er dan helemaal afgeknipt of gewacht tot alles eruit viel?
H: toen ik merkte dat het uitviel heb ik het gelijk afgeknipt, want dan zouden ze er nog een pruik van kunnen maken, en dat wilde ik graag.
L: ja, dat begrijp ik, dat zou ik ook doen. Maar dit is dus je normale haarkleur?
H: ja.
~ Hannah streek langs haar oranje haren~
L: mooi kleur haar had je dan
H: Dankje
L: hou je die ook op bij het slapen?
H: ja, maar alleen als ik in het ziekenhuis ben. Als ik een keer een nachtje thuis slaap dan doe ik hem lekker af. En nu ook.
L: dus je mag ook naar huis?
H: ja tuurlijk, als het beter met je gaat dan, maar jij zult de komende maand echt hier moeten blijven....
L: ik ben al lang blij dat ik naar huis mag, een keer, als het beter gaat! 😃

~~~~~~~~
Sorry voor dit saaie hoofdstuk. Ik ben inspiratieloos. Ik schrijf nu al een aantal dagen aan dit boek, maar mijn andere boek ligt nu op stil en daar ben ik ook niet echt blij mee, dus sorry, ik ga eerst nog even bij het andere boek schrijven. Dat heet ben ik normaal, of anders. Ik hoop ook dat jullie die willen lezen. Maar ik ga dus eerst weer daar een hoofdstuk op bij schrijven! En dan schrijf ik hier weer verder, dus jullie zullen ff moeten wachten. Sorry.
Maar alvast: Happy Pasen! 😃🐰

Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu