Hoofdstuk 11

1.1K 42 4
                                    

Zo als elke ochtend ging, ging deze ook. Van die standaard dingen weet je wel. Toen ze op school aan kwam, zag ze Anna weer raar voor zich uit staren. On uitgerust, bleek, en ze had wallen onder haar ogen. "Wat is er met haar aan de hand" zei Eva tegen Lente. Lente haalde haar schouders op en zei: "kom, we gaan naar het lokaal". 212, Frans. Een vak waar Eva goed in was. Maar ze hadden vandaag een toets. "Ik heb echt geen zin in die toets" zei Lente. "Nee ik ook niet" zei Eva. "Ik begin me echt zorgen te maken" zei ze. "Waarover? Die toets lukt je echt wel hoor!" Zei Lente. "Nee, ik heb het over Anna". "Sinds ik nu geen contact meer met haar heb, lijkt het alleen maar slechter met haar te gaan". "Ja" zei Lente, "nu je het zegt......ze ziet heel bleek en heeft wallen onder haar ogen". "Laten we kijken of we in de pauze bij haar kunnen zitten. "Oké" zei Lente.

~~~~~~~
In de pauze
~~~~~~~~

De 4 vriendinnen zaten bij elkaar. Nou ja, vriendinnen........ "Hoef je niks te eten" vroeg Eva aan Anna. "Nee, ik heb buikpijn, ik hoefde eigenlijk ook geen ontbijt, maar dat moest van m'n moeder" zei Anna zuchtend. En in de grote pauze was het weer het zelfde liedje. Anna had een halve boterham en een paar komkommer stukjes bij zich. Terwijl Eva altijd 3 boterhammen at!" "Heb je weer geen honger" vroeg Eva. "Nee, niet echt" zei Anna. Toen ze alles op had ging ze naar de wc.

POV. Anna

Ze liep naar de wc en ze zag dat er niemand was, gelukkig. Ze liep naar het eerste hokje, en deed het deurtje open. Ze hing iets boven het toilet. "Wil ik dit wel?" zei ze in haar hoofd. "Ja, tuurlijk" zei An. Anna deed haar mond open en deed haar vinger in haar keel. Ze moest overgeven. Toen ze klaar was, had ze een vieze smaak in haar mond. Ze pakte een smintje, en deed hem snel in haar mond. Ze keek ook gelijk hoeveel calorieën er in zaten. "Nou, oké, valt nog wel mee" zei An. Ze liep weer terug naar de kantine.

~~~~~~~~~~
Ondertussen dat Anna bij de toilet was
~~~~~~~~~

"Vinden jullie ook dat Anna er ook zo zwak en moe uit ziet vandaag" zei Eva. Ze knikte allebei. "Misschien moeten we het haar vragen" zei Renske. "Nee, dan krijg je vast zo'n antwoord ik heb buikpijn" zei Lente. "Ja, das waar" antwoordde Renske. "Misschien moeten we nog even wachten" zei Eva. "Misschien voelt ze zich niet lekker vandaag ofzo". "Ja, zou ook nog kunnen" zei Renske. "Daar komt Anna, snel een ander onderwerp" zei Lente. "Hoe ging de toets bij jullie?" begon Eva maar.

~~~~~~~~~
Eva op de fiets terug naar huis
~~~~~~~~
Eva fietste naar huis, weer zonder Anna. "Ik weet dat er iets met haar is" klonk de stem van der in haar hoofd. "Ik weet het niet" zei Eef. "Tja, daar hebben we niet zo veel aan". "Ik wacht nog even met iets doen, misschien voelde zich gewoon niet lekker" dacht ze.

~~~~~~~~~
Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden!!! 👍👍👍. Tips zijn altijd welkom!!!

Lesbisch!? Ben ik dat echt?! {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu