Deel 1

2.3K 23 0
                                    

Elice's pov.

Vandaag gaat mijn beste vriendin trouwen. Ze zal officieel in het huwelijk treden met Thomas Romano. Een knappe italiaan voor als je hem zo ziet.

Maar als je wist wat Thomas allemaal doet, als er niemand kijkt is er niks knaps aan hem. Alleen een diep gat waar ooit een ziel zat die alleen door macht en geld gevuld kan worden.

Ik heb eerlijk gezegd een beetje medeleven en tegelijkertijd jaloezie als ik Agnetta klaarmaak voor de ceremonie. Thomas is een klootzak ja...

Maar wel een knappe klootzak. 'Waar zit je met je gedachten?' Grinnikt Agnetta als ik haar tiara goed in haar opgestoken haar steek.

'Ergens ver weg,' Zeg ik luchtig en wil het onderwerp afsluiten. Agnetta krijgt van die gebruikelijke pret oogjes. Ze kan haar ogen niet van me af houden.

'Met of zonder je afzichtelijke broer?'

'Zonder,' Zeg ik direct. Ryan is een klootzak. Nadat mama en papa overleden zijn heeft hij me als slaaf behandeld. Eten koken, en oh wee als ik me durf uit te spreken.

Hij is erg snel dronken en slaat graag als ik niet luister. Ik zou er alles voor over hebben om hem te verlaten en met iemand zoals Thomas te trouwen.

'Elice,' Zegt Agnetta zachtjes. ' Ik twijfel. Wat als Thomas niet van me houdt?' Houden van is het probleem niet. Agnetta is een beeldschone vrouw. Thomas houdt van vrouwen. Een beetje te veel zeggen sommigen.

'Wat als hij dat wel doet?'

Ze rolt haar ogen.

'Ik heb geen tijd voor wat als. Je pakt mijn kleren. Ik regel een auto.' Ik ben haar beste vriendin maar ik weet dat rennen voor Romanos een dom idee zou zijn.

Agnetta schoonmoeder,  Matilda komt vrolijk naar binnen gestormd als een tornado. Ze kijkt vooral Agnetta aan. Mij negeert ze. ' Zo, lieve dochter van me. Ben je een beetje zenuwachtig? Hoorde ik nou dat je plannen hebt ervan door te gaan?' Ze grinnikt maar in haar ogen zie ik een blik die ik alleen kan beschrijven als moordlustig.

'Dat was een grapje, ik zal nooit uw familie zo beschamen.' Zegt Agnetta snel. Ze focust zich op haar spiegelbeeld en doet haar oorbellen in.

'Je bent een slim meisje, toch?' Ze wacht todat Agnetta knikt. ' Je hebt de kans om een rijke knappe man te trouwen. De kans om een oorlog tussen onze families te verkomen. Je zegt niet alleen ja tegen je man dalijk, maar ook tegen je eigen leven.'

'Gewoon dat je het weet!' Ze glimlacht naar ons beide. ' Jij helpt je vriendin naar het altaar? We zijn trouwens niet vergeten wat jouw familie gedaan heeft, Argaseti' zegt ze tegen mij.

Ik slik door mijn achternaam en krijg het benauwd. Ze glimlacht als ze mijn angst ziet en gaat dan weg. Agnetta zucht diep.

We zeggen niks meer tegen elkaar tot de broer van de bruidegom, Stefan ons komt halen.

Agnetta klampt zichzelf vast aan mij en loopt met mij richting de zaal beneden waar ze zal trouwen.

Onderweg merk ik dat mijn broer bij de uitgang staat. Jeffrey, de vader van de bruid komt me al snel inhalen en neemt mijn plek over. ' Je broer vroeg naar je. Het is beter dat we deze plechtigheid zonder Argaseti sluiten.'

Het doet me pijn dat ik niet aanwezig mag zijn. Maar ik moet mijn plek niet vergeten. Ik ben maar een dienstmeisje. En ik heb mazzel dat ik nog leef na het verraad van mijn ouders. Dat zal niemand ooit vergeten.

Natuurlijk is er veel beveiliging. Er zijn vele families waarmee de Caiazzo ruzie mee hebben. Zoals bijvoorbeeld de  Bueti en de Del monte. Toch heb ik geen angst. Ik weet dat de mannen ons goed beschermen.

Mafia traitor 18+Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu