Rozdział 7 - Kenma Kozume

67 6 13
                                    

Śmierć (personifikacja)- nadanie biologicznemu zjawisku śmierci cech ludzkich nierzadko antropomorficznych (cech ludzkich i ludzkich motywów postępowania) postaci. Śmierć jako pojęcie abstrakcyjne była personifikowana przez twórców wielu epok.

Swe źródło wyobrażenia ma ze średniowiecza najczęściej to:
- Zakapturzona postać
- Kostucha

-A tutaj coś co mnie interesuje- Komuze podał kolejny papierek notatek do dłoni Sakusy.

W starożytnej Grecji miała postać przystojnego Tanatosa (bóg i uosobienie śmierci) - odpowiednik rzymski to Mors, ojciec Tartar (kraina podziemia) lub Ereb (bóg ciemności podziemnej), a matka Nyks (bogini nocy), rodzeństwo: Hypnos (bóg snu). Pojawia się również często Charon (bóg umierających i konających, przewoźnik dusz przez rzekę Acheron (lub Styks).

Acheron - rzeka w Hadesie.

Hades - bóg podziemia świata zmarłych, również nazwa jego krainy, nazywany również Plutonem (w Rzymie pod imieniem Pluto), nazywany również Agesandros - "prowadzący ludzi".

Styks - główna spośród pięciu rzek Hadesu. Przez Styks przewoził Charon. Pozostałe cztery rzeki to Kokytos (oskarżony), Acheront (lament), Pyriflegeton (palący jak ogień), Lete (zapomnienie). Oprócz tego Styks była uznawana przez starożytnych Greków za boginię nienawiści.

-Co chcesz przez to mi pokazać?- Kiyoomi spojrzał na chłopaka zdziwiony, a ten dał mu kolejny kawałek papieru.

-Jak skończysz czytać to wtedy Ci wyjaśnię- Kenma układał notatki.

W epoce renesansu przedstawiono śmierć jako Mojry lub przynajmniej najstarszą z nich, Atrops.

Mojry - boginie losu.

Atrops - trzecia z bogiń losu, bogini wyznaczająca kres życia.

-Powiem tak- zaczął niższy- nie ważne jak bardzo brzmi to fantastycznie, badam tą sprawę od sześciu lat panie Sakusa. Może zacznę od tego że miałem wylądować pod samochodem ale w jednej sekundzie nagle jestem przed przejściem, a Kuroo zamiast mnie pod samochodem. Jak chciałem zobaczyć zapis kamer to okazało się że w tym czasie nie działały odkąd się tam pojawiliśmy aż do zderzenia Kuroo z samochodem. Uznano to za zbieg okoliczności. Ja nie wierzę, tak jak ty nie wierzysz że twój narzeczony zrobił nagle bęc na podłogę.

-No tak...i nie wierzę w żaden zawał serca. Ale to?- wskazuje notatki- totalnie się pogubiłem.

-Zacząłem badać samo znaczenie śmierci i losu. Ludzie często używają personifikacji do tego zjawiska i poza tym istnieje wiele religii i każda z nich zakłada że mamy duszę albo że możemy powrócić do życia w następnym wcieleniu. Mówiłeś że pan Miya miał wypadki gdzie spotykał trupy bądź widział śmierć aż w końcu doszło do tego że kogoś zabił...-Kenma wziął głęboki wdech- z Kuroo było podobnie i spotkałem kilka osób które potwierdziły to ale nie wytrwały w tym i się poddały.

-Rozumiem a więc wyjaśnisz mi o co chodzi z tą śmiercią?- Sakusa założył nogę na nogę.

-Śmierć jest naturalnym zjawiskiem biologicznym ale można umrzeć na wiele sposów ale śmierć to śmierć skutek jest ten sam. A co innego gdy wchodzi śpiączka.

Śpiączka - głębokie zaburzenie  świadomości i  przytomności, związane z rozpadem cyklu czuwania i wzbudzenia, objawiające się brakiem reakcji nawet na silne bodźce oraz uogólnionym bezruchem.

-Czytałem na temat śpiączki i jak każdy wie powstaje ona z różnego rodzaju ale każda z "ofiar" miała bliskie spotkania ze śmiercią w różny sposób. Idąc tym tropem po roku zacząłem się zastanawiać właśnie nad fantastycznymi rzeczami bo nie ma w tym nic nornlanego, a więc wróciłem do personifikacji śmierci - pokazał mi notatkę z mitologią- śmierć jako samo znaczenie Tanatosa, a jego ojcem był Tartar lub Ereb bóg ciemności podziemia, a matką była bogini nocy, ponadto rodzeństwem dla Tanatosa był Hypnos bóg snu. Czyli patrząc na to w ten sposób to Hypnos jako śpiączką, Tatanos jako zetknięcie ze śmiercią, Tatar jako kraina w której teraz mogą być i Nyks bogia nocy bo wszystkie zdarzenia jakie miały miejsce miały miejsce w nocy bądź ciemności jako od boga Ereb bóg ciemności podziemnej. Do tego jest wzmianka o Charon jako przewoźniku i bogu umierających i konających i on jako przejście do tej krainy. Przewozi duszę przez rzekę Acheron czyli rzekę w Hadesie czyli krainie podziemia gdzie główną role ma Hades król i bóg świata zmarłych czyli jako czynnik mający możliwość decydowania o śmierci i życiu danej osoby. A jego inne imię to Agesandros czyli prowadzących ludzi...czyli to istenie prowadzące każdego z osobna i znający przyszłość, teraźniejszość i przeszłość każdej jednostki. Wzmianka jest jeszcze o Styks głównej spośród pięciu rzek Hadesu. I to przez nią przewozi Charon ale Styks jest znana również jako bogini nienawiści czyli można założyć że Styks jest rzeką nienawiści. I to przez nią przeprawiane mogąc być wybrane dusze, dusze osób które są w śpiączce, a przez resztę trafiają inne dusze.

I swear II'I never be dead (SakuAtsu)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz