16

97 12 5
                                    

Irytuje mnie to jak ludzie używają sobie base kradnąc.
Dlaczego?
1. Oni biorą sobie je od tak, mają w 4 literach że ktoś to sprzedaje lub ma regulamin.
2. Base w większości przypadków jest płatne ponieważ twórcy base chcą w miare prosty sposób zarobić sobie coś, i z tego co zauważyłam to każde lub prawie każde wymaga podania twórcy przy użytku.

To jest prawdziwe przestępstwo zabrać coś o tak bez doiformowania się informacji na temat base. Tym bardziej można oberwać gdy base jest płatne. Moja przyjaciółka ostatnio miała problemy i gadała z kimś z rodziny kto jest prawnikiem i naprawdę to nie problem oberwać za kradzieże base a tym bardziej płatnego. Wystarczy że autor się wkurzy i zgłosi to do prokuratury, a jeśli autor jest z onnego kraju to nie jestem pewna jak wygląda wtedy taki proces ale jeśli autor serio się wkurzy i uprze się to da rade coś z tym zrobić.
Ale i tak ludzie kradnący wmawiają sobie i innym że to nie przestępstwo oraz że to coś złego, malo tego często jeszcze zwalają na autora "mógł nie publikować" :) to naprawdę żałosne wymówki i głupie. Jeszcze lepsza to "nie miałam/em jak go znaleźć " po 1 da się dosyć prosto przez google lub pintrest a po 2 jeśli się nie da to nie używaj nikt ci nie karze.
Pomińmy że to totalny brak szacunku dla autora base by tak kraść jego prace, zwalać swoje zlodziejstwo na niego, mówić że "każdy tak robi" itp. To jest tak bezczelne i pokazuje to jak ktoś jest wychowany, bo gdyby był dobrze wychowany wiedzial by ze nic nigdzie się nie kradnie nie że tylko w sklepie. Argumenty takich osób to naprawdę kupa śmiechu i jeszcze się cieszą z tego że autor nie wie bo gdyby wiedział i do nich napisał to na 100% by pousuwali całe swoje konta.

A to że ktoś jest młodszy nie usprawiedliwia go ani nie upoeażnua do kradzieży, wtedy i tak taka osoba albo by dostała prokuratora albo by rodzice musieli placić kare grzywny. Bycie młodszym nie oznacza bycie glupszym i zezwoleniem na robienie co się chce. Mama ich jakoś nauczyła ze w sklepie kraść nie wolno ale jakoś nie potrafią ogarnąć ze w internecie tak samo.

Dlatego gdy ktoś sprzedaje i robi base to chociaż jak mały dodatek polecam pisać na base dużą czcinką nazwe autora oraz (jeśli jest płatne) to cene base. Nie obok pozy, a na niej tylko i wyłacznie by była nią nawet prawie cała przykryta.

PogadankaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz