WitamDziś coś w stylu rozdziału z definicjami alenie do końca. Będzie on bardziej rozbudowany i tylko o jednej rzeczy.
Jakiej? Toksyczności.Pewniej wiele razy słyszeliście takie określenia czy to na kogoś czyna was samych. I pewnie wiecie miej więcej co to ale jednak nie do końca. Też takie rzucanie takimi hasłami na prawo i lewo może wyglądać nie profesjonalnie, w skrócie jakby się mówiło byle co nie wiedząc czy ma się racje byle by dopiec.
Więc postaram sprecyzować się co do tego tematu, źródła to filmy różne psychologicze ale no też te z yt czy strony internetowe lepszej jak i gorszej jakości aby zebrać sobie wszystko do kupy i nie opierać się tylko na jednym piśmie. Dzięki temu widze co było błędna stroną z głupim gadaniem a co rzeczywiście miało racje.
Wracając
Więc jaka mniej więcej chociaż jest osoba toksyczna?1. Chce ciągłego skupienia na sobie uwagi większej lub mniejszej ilości osób byle by ta uwaga była, jednakże zwykle pragną by jak najwięcej osób zwróciło na nie uwage stąd często osoby znane czy popularne są toksyczne czego nie możemy zawsze wiedzieć bo jednak ich nie znamy. Możemy to zauważyć dopiero gdy już po prostu im się nie chce udawać i to okazją przykładem dobrym jest queen of the black.
Jeżeli jednak ta osoba widzi że ludzie poznają się a niej i nie dają jej uwagi, wtedy obiera sobie ona mniejsze cele jedną lub pare osób.
Czy zatem osoby takie mogą być atencyjne? W sumie to tak, jest to jedna z ich cech. Zastanawiam się tylko czy narcyzm też wchodzi w gre ale nie jestem pewna więc nie powien.2. Jak tylko odwali coś taka osoba i wyjdzie to na jaw z dowodami to robi z siebie ofiare. Jaka to ona jest biedna a nie prawdziwa ofiara i że w sumie to ona może sobie robić co chce BO JESTEM TAKA BIEDNAA. Jest to ich technika manipulacji, chcą pokazać w ten sposób że nie możesz im nic wytknąć czy pokazać bo one zaraz będą wstawać się w roli ofiary tak żeby finalnie cała wina spadła na ciebie choć ta osoba doskonale wie że to jej sprawka. Toksyczne osoby kochają unikać odpowiedzialność i popędzanie w poczucie winy. Często też aby wzbudzić litość oraz zwalić całą wine na nas używają szantażu emocjonalnego np. "Przez coebie teraz płacze!,, "to wszystko przez ciebie!,, "nie dość że chomik mi zdechł to jeszcze ty mi tak piszesz!,,. Ale nie tylko mogą go użyć na was, mogą też na innych w celu zniszczenia waszej opinii publicznej (ciekawostka: to karalne ale to zależy od różnych rzeczy bo nie wszyscy niestety to rozumieją XD)
Na przykład piszą post o was "odchodzę z intenetu przez @zosia4447 :) możecie jej podziękować,, , "nie będę nic już wstawiać bo pewna osoba czyli @kabaczek9 napisał mi negatywną opinię,, pokazuje to odbiorcom że osiba o której pisze musi być naprawdę okropna skoro przez nią dana osoba już nie będzie czegoś tam robić, i takie osoby pod wpływem emocji nawet nie pomyślą że "chwila przecież zawsze są dwie strony medalu, powinienem najpierw zapytać też o wersje wydarzeń drugą strone i rzeczywiście zagłębić się w temat bo może ta osoba kłamie,, i mam tu na myśli tylko posty czy cokolwiek gdzie jest przedstawiona jakaś sytuacja ale tylko pod kontem jak to odebrała ta osoba bez pisania całej wersji wydarzeń lub nawet napisze wersje wydarzeń ale przekoloryzowaną.3. Wymuszają wręcz na nas by coś dla nich robić. Stosują różne techniki manipulacji w tym celu ale podam przykłady "zrób to bo inaczej pożałujesz,, , "co? Dlaczego tego nie zrobisz? Przecież ja dla ciebie tyle zrobił*m/też bym to zrobił/a dla ciebie,, "myślalam że się przyjaźnimy!,, "dobra to ja powiem [random imie] co o niej myślisz:) ,,
4. Osoby takie jako hobby często mają znęcanie się psychiczne czy terror psychniczny np. Ciągle cię szantażują jak wspomniałam wcześniej . Potrafią nawet znęcać się fizycznie.5. One wręcz kochają mieć kontrole nad innymi ludźmi. Mając kontrole czują się spokojnie, pewni siebie i ważni. Jeśli nie jest po ich myśli można zauważyć ich nie stabilność emocjonalną. A zdobywają kontrole poprzez manipulacje emocjonalną.
6. Są one bardzo nie stabilne emocjonalnie co za tym się wiąże nigdy nie wiesz co mogą zaraz zrobić. Bo mogą być przez chwile miłe a zaraz nagle agresywne czy płakać ci na ramieniu.
Czasem jest to też udawane oczywiście do zmanipulowanua inną osobą np. Udają miłe, agresywne, smutne. Gdy nie udaje im się to wpadają w furie.7. Osoby takie ciągle kłamią, wyolbrzymiają, przeinaczają, przekoloryzowują rzeczywistość dlatego trzeba zawsze przymykać oko na to co mówią. Bez względu na to ile czasu mineło i czy myślisz np. " nie no chyba się zmienił bo jest taki miły,, to zachowaj czujność i badaj to co mówią.
8. Oczekują ciągłego udowadniania np.że je lubisz, kochasz, jesteś wierny. Co lepsze ty już nie możesz bo zaczną się oburzać na te słowa i wytykać jaki jesteś zły bo chcesz aby one również zrobiły to o co one ciebie prosiły.
9. Bardzo lubią poniżać innych lub patrzyć na ich nieszczęście. I mam yu na myśli np. Śmiać się jaki jesteś gruby czy cieszyć się że masz 1 ze sprawdzianu. Nie wchodzi tu w gre np.pokazywanie tego co odwalili głupiego publicznie bo te osoby wtedy same sobie to zrobiły a nie ktoś. Pisze to bo ludzie potrafią mylić.
10. Lubią bardzo mówić kto jaki jest bez np porządnych dowodów tylko o tak za darmo, ale gdy przychodzi kolej na nich i ktoś poprze to co mówi diwodami to nagle oburzrnie i że ta osoba jest tyranem.
Ogólnie osiby tojsyczne uważają że mogą robić innym co chcą ake nikt innym im tego robić nie może, lub że ich prawo nie obowiązuje jakieś ale innych już tak. Takie udawanie że jest się leoszym w celu podniesienia swojej samooceny. To nie jest zdrowe a chore.11. Żywią się one sensacjami zwłaszcza negatywnymi dlatego kochają rozgrzebywać zakopane dawne dzieje czy robienie nowych z byle czego byle aby było w celu uzyskania uwagi od innych. Nawet jeśli nie są o nich.
Również w takich zdarzeniach takie osoby głównie tylko mówią a nie słuchają np. "Lalala nie słyszę cie,, "nie chce mi się nawet tego czytać nara,, "nie będę marnować czasu na czytanie tego,,12. Osoby toksyczne mają duże ego przez co patrzą na innych z góry lub też patrzą tak by się dowartościować. Stąd też jak pisałam jest to że ich orawo i to co mówią nie dotyczy ale innych tak. Albo że jak im coś się stanie to potworna rzecz ,lecz gdy osobie której nie lubią to mówią że to nic wielkiego a ta osoba przesadza.
Jak więc poznać czy samemu nie jest się toksycznym? Przeczytaj punkty na górze i pomyśl chwile czy sam kiedyś w życiu choć raz się tak nie zachowałeś.
Jednakże to co napisałam to podstawy a są i inne szczegóły typu np. Nigdy nie przepraszasz choć wiesz że powinieneś tylko ciągle ktoś inny to musi robić. Polecam jako test obejrzeć sobie filmik na yt na kanale psycholoszka. Ponieważ nie jest to jakaś tam pani basia ze sklepiku czy zosia z klasy tylko to dorosła pani która skończyła studia psychologi i od niedawna lub trochę dawna jest magistrem tak więc to co mówi nie jest z kosmosu.Edit: zapomniałam dodać
Osoby toksyczne to wampiry energetyczne. To oznacza że żywią się energią innych krótko mówiąc np.ich emocjami ale tylko tymi negatywnymi więc starają się je wywoływać po to u danej osoby. Na pewno tak mają gdy mają jednego czy paru np.znajomych do wykańczania, pewnie u osób jak gwiazd też ta cecha się objawia ale nie wiem czy tak samo że np.wypijają energie z osoby bliskiej czy jakoś większe grono jak fanów.