Capitolul 27

12.5K 564 56
                                    

Mi-am miscat pixul crucis pe foaie, tremurand de emotie si batandu-mi piciorul intr-un ritm alert si disperat pe podea. Am muscat dur capatul din plastic al pixului, fara sa pot opri impulsul din corpul meu. Ma facusem stacojie la fata, iar fruntea mea era imbibata in transpiratie la ultima ora a zilei, ora in care se aflase testul neanuntat la istorie. Dumnezeule! Nici macar nu am deschis caietul sa invat cativa ani si cateva caracteristici importante -ce-i drept, nici ca ma dadeam in vant dupa aceasta materie- dar niciodata nu am lasat lucrurile asa. Mereu am tocit ca un robot obosit si mi-am impregnat totul in cap, chiar daca urma sa uit repede, macar treceam cu brio testul si cu o nota mare.

Harry statea chiar in banca cu mine, picioarele lui fiind incrucisate unul peste altul, in timp ce statea relaxat pe spate, foaia lui fiind complet goala, si imi era greu sa cred ca el chiar nu stia nimic. Chiar daca eram intr-o situatie identica cu a lui. Dar eu macar incercam, si prin asta voia sa spun ca imi dadeam palme si pumni in cap, ciufulindu-ma si stresandu-ma ca o gaina fara oua.

-Anul 1732, mi-a soptit, aplecandu-se spre mine. Scrie.

M-am uitat confuza, filtrul creierului meu dand gres de cateva ori in timp ce incerca sa proceseze informatia. Harry tocmai ma ajuta la test? Ce?

-Acum scrie la primul subiect, mi-a intors usor coltul foii, in timp ce se uita sfidator la profesorul de istorie care parea ca l-a observat, dar nu s-a obosit prea mult cu el, bagandu-si inapoi nasul in foile lui.

-De ce imi spui toate astea? am intrebat confuza, si, oricat as fi vrut sa neg asta, stiam ca raspunsurile erau corecte.

-Pentru ca stiu, si pentru ca pot, a marait, lovindu-ma cu incheietura si facandu-ma sa revin la foaia mea, dar nu si cu privirea.

Trebuia sa recunosc ca ma uitam ca la felul principal de mancare, fara ca macar da mi se para logic ceea ce spunea. Daca stia, de ce nu scria nimic, pentru ca nu cred ca voia sa-si rezerve tot timpul sa ma ajute pe mine? Nu s-a sinchisit niciun pic inca de la inceputul testului, iar asta ma facea sa fumeg.

-Scrie. 1775, a fost numit comandat suprem al tuturor fortelor militare ale coloniilor rasculate impotriva Angliei.

Nici macar nu am pus pixul pe foaie, constiinta mea dandu-mi palme in momentul acesta, moment in care Harry mi-a inchis efectiv gura, iar cuvintele lui mi-au adus aminte brusc de ora de istorie in care domnul Stewart precizase asta, iar faptul ca el o spunea acum, ma uimea in toate modurile cu putinta, reusind acum sa inghit cu greu ghemul de spini format in gatul meu. Iar asta nu a fost nimic, Pana la sfarsitul orei, Harry mi-a rezolvat intregul test si nici daca m-ar fi dezbracat in fata clasei si mi-ar fi inrosit fundul cu palmele, nu m-as fi simtit mai ulmilita si totusi... El nu s-a atins de foaia lui, trebuia sa fie o gluma. Omul asta avea o intreaga anexa ascunsa in capul acela frumos, iar el nu se sinchisea sa arate. De ce? Daca oricum toata chestia cu scoala era o acoperie pentru el, de ce nu se sinchisea macar sa fie elevul model, avand in vedere ca cunostintele lui indeplineau toate criteriile.

-Pixul jos, toata lumea! a spus simultan cu sunetul clopotelului.

M-am ridicat mecanic, inca blocata in ceea ce se numea umilinta si m-am miscat ca si cum functionam pe baza unui mecanism ruginit, ce nu fusese de mult timp si pus la punct. Puteam sa-i simt perfect ranjetul arzator si victorios in spatele meu, dar nu am reusit sa ma intorc, mergand glont in fata, in timp ce l-am vazut pe Niall uitandu-se la fel de speriat ca mine in timpul testului, fapt ce mi-a demonstrat ca nici el nu a trecut cu brio peste asta, adica, cel putin eu am scapat, uhm... corectie, Harry m-a scapat de o nota mica si inca procesez mecanic la chestia asta, vrand atat de tare sa-mi dau o pereche buna de palme pentru asta. Si cu toate astea, nu mi-l inchipui pe Harry invatand, singura solutie rezonabila era ca Harry sa aiba o cultura generala bogata, alfel nu imi explicam nimic din toate astea. Mai intai faza cu experimentul, apoi asta. Ce mai urmeaza? Sa vorbeasca fluent germana si franceza si sa tina harta politica a lumii pe degetul mic?

One Shot I. XiovolUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum