"Sen bir sanatçısın. Aşağıda sana hayran binlerce insan var ve senin yerinde olmak isteyen binlerce insan." dediğinde aynadaki yansımama baktım. "Değil mi?" Gülümsedim. "Benim yerimde olmak isteyen binlerce insan var." Ona döndüm. "Sen bile bazen benim yerimde olmak istiyorsun." Boynumdaki kolyeyi sertçe çektim ve incilerin her yere dağılmasına izin verdim. "Bunun ne kadar tehlikeli olduğunu biliyor musun?" Yavaşça ilerlediğimde kolumdan tuttu. "Nereye gidiyorsun?"
"Her zaman yaptığımı yapıyorum. İnsanların yerimde olmak için delirmesine izin veriyorum." Başımı hafifçe yana eğdim. "Ama ya bir gün bu delilik bana zarar verecek kadar büyürse?" Başımı iki yanımda salladım. "Olur da biri yerime geçmeye çalışırsa nasıl fark edeceksin?"
Yüzüne hafifçe eğildim. "Fark edemeden biri ben olmuşsa ne yapacaksın?" Korkuyla suratıma baktığında kapıyı araladım. "İnsanlar benim yerimde olmayı kolay bir şey sanıyorlar. Bu yüzden bu kadar istiyorlar." Başımı hafifçe olduğu yöne çevirdim. "Peki ya burada olmak için neler feda ettiğimi bilseler?" Kapıyı ardımdan kapayıp güvenliklerin etrafımı çevrelemesine izin verirken gülümsedim. "Ben buraya kolay gelmedim." Merdivenleri yavaş yavaş inerken aşağıdaki insanların gözlerindeki parıltıya baktım. En önde şık takımının içinde beni bekleyen sarı saçlı adama baktım. Elini uzatıp beni narince insanların önüne getirdiğinde yüzümdeki gülümsemeyle kalabalığa baktım. Koca bir oda dolusu koyun sürüsüne.
"Bu gece hepinize burada olduğunuz için çok teşekkür ederim." Hafifçe güldüm. Aralarından yürüyüp üstü örtülü eserin önüne geldim. "Hepinizin beklediği eseri, izninizle sizlere sunuyorum." Hafifçe üzerindeki örtüyü çektim ve tablonun üstündeki kan kırmızısının akmasına izin verdim. "Sanat sizden çok şey feda etmenizi bekler." Hayretle eseri izleyen insanlara baktım ve güldüm. "Ben bunun için çok şey feda ettim." Elimi üzerinden akan kana getirdim. "Bu yüzden adı Feda."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sacrifice gxg
ContoBaşka biri olmaya o kadar kapılmış ki neye dönüştüğünü kendine söyleyemeyecek kadar korkak, aslında kim olduğunu göremeyecek kadar da körleşmiş.