nieuwe regels

133 9 0
                                    

Huh? Ik keek om me heen. Ik was in de ruimte waar we altijd door de glazen wand naar de spelen kijken. Ik snapte het niet. Was ik 'dood' gegaan dan? Nee dat kon niet. Dan zou ik eerst bij dokter John zijn gekomen om me na te checken. En wat nog vreemder was, was dat iedereen, maar dan ook iedereen hier zat. En ze zagen er net zo verwart uit als ik me voelde.  "Psss Zeke," fluisterde ik naar hem omdat hij naast me op de bank zat, "weet jij wat er aan de hand is?" hij boog zich naar mij toe; "ik weet het niet precies hoor, maar het gerucht gaat dat er totaal andere regels komen.." mijn hart stond schokkend stil. "Shit.." zeke keek me vragend aan; "wat is er? Weet jij hier meer van?" "ik leg je het zo wel uit. Hoelang hebben we voordat sir Hock komt?" Zeke aarzelde even en zei toen; "ik denk ongeveer een kwartier." "mooi dat is meer dan genoeg tijd. Zeke verzamel alle mensen die betrouwbaar zijn en kom in die hoek daar," zeke keek naar de richting waar ik naar wees en knikte toen.

We zaten met ze achten in een kring: ik, Shannon, Zeke, Nikki, Esly, Sofie, Sjoerd en femke."Goed, kan iemand ons vertellen wat er allemaal aan de hand is," zei Sofie rustig kauwgom kauwend. Ik vertelde alles wat ik wist en wat ik gehoord had. Toen ik klaar was zat iedereen me met grote mond aan te staren. Nou ja, iedereen behalve Sofie; "Zijn ze nou helemaal gek geworden. Ik had al zon vermoeden dat de spelleiders gestoord waren maar dit gaat echt te ver." ze wacht even maar als niemand reageert gaat ze veder; "duhus, wat is je plan?" ik haalde diep adem en vertelde mijn plan; "wat als wij met zijn allen gaan samenwerken. Ik denk dat we dan de beste overlevingskansen hebben. Dus, wie doet er mee?" aarzelent gingen een paar handen omhoog, maar nadat Sofies hand vastberaden omhoog ging deden de andere dat ook. Toen kwam sir Hock binnen en gingen we weer zitten op èèn van de banken.

Sir Hock stond stijf voor ons; "oprechte spijt van de spelleiders voor de onderbrekingen, maar ze vonden dat er wat dingen verandert moesten worden. Als eerste mag je met iedereen samenwerken. Goed nieuws dus. Helaas voor jullie is er ook slecht nieuws. Jullie zullen niet meer verdwijnen als je bijna word vermoord," er stegen  geschokte kreten op vanuit de spelers, maar Hock ging veder of het niks was; "niemand van jullie mag tegenstribbelen. Word dat wel gedaan zal je worden bestraft. Geen vragen nu, naar jullie kamers." iedereen stond op en liep zonder iets te zeggen weg. Ik las de angst in hun ogen.

welcome in the arenaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu