- Volna kedved eljönni velem Roxmortsba szombaton, Paige? - kérdezte tőle Julius. - Most, hogy már neked is szabad, hivatalosan.
- Úgy érted, hogy mi hárman lemennénk? - kérdezett vissza Mercy.
- Nem. Úgy értem, hogy csak te meg én.
- És Marius?
- Biztosan talál magának kivételesen valami más elfoglaltságot.
- De ő a barátom!
- Nekem meg az öcsém. És mi ketten is barátok vagyunk. Vele mégis sokkal többet vagy együtt mostanában. Ha hiszed, ha nem, nekem is hiányzik a társaságod, szörnyike.
- Olyan rég nem hívtál már így, Julius.
- Több mint egy éve. Mert már egyáltalán nem találom viccesnek. Ellentétben veled. Nos, mit mondasz?
- Nem is tudom. Mit csinálnánk ott?
- Sétálnánk egy nagyot. Megnéznénk Zonko Csodabazárát. Vagy vásárolgatnánk a Mézesfalásban - azt tudom, hogy szereted. Esetleg beülhetnénk Madam Puddifoot kávézójába.
- Elmennénk oda? Mint mik?
- Mint barátok. Nagyon jó barátok.
- Hát, ha tényleg szeretnéd, akkor legyen. Szívesen elmegyek veled - egyezett bele a lány.
Így azután szombaton a faluban sétálgattak, beszélgettek, viccelődtek egymással, kettesben és jó hangulatban, mint két jóbarát. Jelentős készleteket vásároltak fel a Mézesfalásban. Azután beültek Madam Puddifoot kávézójába. Giccses díszek, rózsaszín mindenfélék, és ugyanolyan színű álmok közé, szerelmes ifjú párok mellé. A hely valahogy túl töményen édeskés, túl szirupos volt. De ezt a vendégei általában valamiért szinte észre sem vették.
- Jól érzed magad? - kérdezte halkan a fiú.
- Igen. Jó kis nap a mai. Jó itt veled.
- Látod, megmondtam.
- Igazad volt - bólintott a lány, majd kortyolt egyet a csészéjéből.
- Eljöhetnénk máskor is...
- Mit szólnának hozzá a barátaid?
- Te is a barátom vagy.
- Tudod, hogy értettem.
- Akkor is - felelte Julius. - Éppen ideje véget vetni a házak közötti ilyen különbségeknek. Az elmúlt pár évben már annyi minden megváltozott. Egyre több a házak közti barátság. Már saját külön közös klubhelyiséget is kialakítottak erre a célra. Változik körülöttünk a világ.
- Mi is változunk?
- Azt hiszem, igen. Te például napról napra egyre helyesebb leszel.
- Te pedig prefektus vagy, Julius. Erős és határozott, szigorú, de többnyire igazságos. Igazi vezető. Egyre veszélyesebben jóképű srác. Egyre jobban tetszel a lányoknak a suliban. Carmen kezd kicsit kiborulni emiatt.
- Sohasem voltunk többek barátoknál.
- Ezt vajon ő is így gondolja?
- Nem számít.
- Dehogynem, Julius. Az érzések mindig számítanak. Ne becsüld le az érzések hatalmát.
- Meg a szeretetét?
- A szeretet is egy érzés. Az egyik legerősebb. Mint a szülői, vagy a testvéri szeretet.
- Vagy mint a szerelem.
YOU ARE READING
Varázsló, kis hibával
FanfictionHarry Potter fanfic saját szereplőkkel (időnként egy-egy ismert karakter vendégszereplésével), közel harminc évvel a roxforti csata után. Egy leendő elsős fiú és egy lány véletlenül találkoznak az Abszol úton. Egy aranyvérű és egy... nem egészen az...