Eva:
'Wat kwam zij hier nou doen?' Vraagt Wolfs aan mij. 'Ik schud lachend mijn hoofd. 'Wat.' Zegt hij. 'Niks, ze moest even wat printen.' Antwoord ik. 'Ze is verliefd denk ik.' Knik ik naar het raam waar ik haar de auto in zie stappen. 'Wat op wie!' 'Ik denk de arts.' 'Huh wat. Ik denk eerder andersom hoor.' Lacht hij. 'Ik denk omdat hij zoveel bij haar is dat ze iets voor hem voelt en misschien andersom ook zo.' Lach ik.'En wat denk je dat dat met een arts doet.' 'Hmm geen idee.' Lach ik. 'Veel.' Lacht hij ook. 'Ja? Dus als ik Marion was en jij die arts dan deed het je veel?' Lach en ik knipoog ik. 'Domme vraag Eef.' Glimlacht hij. 'Weet ik toch.' Glimlach ik flauw en loop heupwiegend naar het koffiezetapparaat. Ik zet koffie voor Wolfs en pak chocomel voor me zelf. 'Euh.. Dankje.' Slikt hij. 'Graag gedaan hoor.' Glimlach en knipoog ik.
Marion:
Ik kom aan bij mijn huis, nou ja mijn huis Nick woont er nu ook tijdelijk in tenminste misschien wel voor altijd. Ik wil mijn sleutel in het slot steken maar dan valt het me op dat de deur opstaat. 'Nick?' Roep ik naar binnen. 'Nick!' Roep ik nu wat harder. 'Hey lieverd.' Zegt Nick en geeft me een kus. 'Hey, waarom stond de deur open?' Vraag ik.'Ohww ik zag je al aan komen dus ik dacht ik doe de deur alvast open voor je.' Glimlacht hij. 'Oh oke.' Glimlach ik en geef hem nog een kus. 'En hoe zie ik eruit.' Draait hij een rondje. Ik kijk verbaasd over waarom hij een mooie donkerblauwe pak aan heeft maar het ziet er erg mooi uit. 'Super lelijk.' Grap ik.
'Nee natuurlijk niet, je ziet er super mooi uit. Maar hoezo draag jij een pak?' Vraag ik aan hem. 'Dankjewel, ga je mee of trek je ook wat moois aan.' Geeft hij me een kus. 'Beide.' Lach ik en ik ren naar boven. Het gaat gelukkig steeds beter met me, wat ik onwijs fijn vind. Ik bedoel ik kan nu rennen en makkelijker trappen lopen! Soms heb ik nog pijn maar het gaat prima. Ik heb werkelijk geen idee waar Nick met me heen wilt dus ik luister gewoon wat hij zegt.
Ik loop naar mijn kast en trek een leuk jurkje aan. Ik heb een rood jurkje en hakken aangedaan. 'En mag ik zo mee?' Draai ik een rondje. 'Wauww. Jij mag zeker mee.' Geeft hij me een kus. Ik pak zijn hand en loop met hem mee.
'Waar gaan we naartoe?' Vraag ik aan hem als we in de auto zitten. 'Ik wou met jouw gezellig wat uiteten, soort van date aangezien we dat nog niet hebben gedaan.' Legt hij zijn hand op mijn been. 'Soort van?' Lach ik. 'Het is een date.' Lacht hij nu ook. 'Let je wel op de weg inplaats van mij steeds aan te staren.' Lach ik. 'Ik kan de hele dag naar je kijken.'
Maar kijkt toch weer naar het verkeer. Ik schud glimlachend mijn hoofd en kijk uit het raam. Even later zie ik een bekende restaurantje. 'Ooohhh gaan we hier heen?' Wijs ik naar mijn favoriete restaurant. 'Ja leuk hè.' Parkeert hij de auto. 'Jaaa.' Ben ik helemaal blij. We lopen samen hand en hand naar binnen.
We hebben onze eten besteld en kletsen over van alles en nog wat. Ik loop ondertussen te roeren in mijn ice tea want ik mag geen wijn vanwege mijn zwangerschap. 'Vind je het leuk.' Vraagt hij. 'Jaa.' Glimlach ik van oor tot oor. 'Mooi zo. Maar uhmm... hebben wij nu een relatie?' Vraagt hij. 'Wat vind jij?' Vraag ik aan hem.
'Ik denk van wel maar als jij het nog niet wi...' ik onderbreek hem en geef hem een kus. 'Ik wil het heel graag.' Glimlach ik blij. 'Dan hebben wij een relatie.' En pakt zijn rode wijn en we proosten voor de 2e keer maar dit keer voor onze relatie. 'Ik hou van jouw.' Zegt hij met zijn hand op mijn hand. 'Ik hou van jouw.' Zeg ik terug tegen hem.
We hebben afgesproken om niet tegen elkaar te zeggen: ik hou ook van jouw. Wat dan klinkt het alsof je het ook moet zeggen. 'Je weet dat je over ongeveer 6 maanden de luiers mag verschonen he. En midden in de nacht eruit moet als die kleine huilt.' Grap ik. 'Dat weet ik en dat doe ik met liefde.' Glimlacht hij. Dan krijgen we onze eten. 'Nou laat ik eens proeven.' Glimlach ik.
Ik neem een hap. 'En? Lekker?' Vraagt hij. 'Voor mijn zwangerschap vond ik het altijd heerlijk maar nu?' 'Ahw wil je ruilen?' Bied hij aan. 'Lust jij dit dan wel?' 'Ja zeker.' Glimlacht hij geruststellend. 'Oke dan.' Glimlach ik en we ruilen onze borden om. 'Ik kon niet kiezen tussen kipsatè of dit.' Zegt hij. 'Nou, eet je dit uiteindelijk ook.' Lach ik. 'Is het lekker?' Vraag ik dit keer aan hem. 'Heel lekker en de jouwe?' Vraagt hij. 'Ook heel lekker.' Glimlach ik 'Mooi zo.' Knipoog hij.
Even later zit ik vol. 'Ik kan niet meer, wil jij nog?' Vraag ik aan hem. 'Kom maar hier lief. Vond je het wel lekker?' Glimlacht hij. 'Super lekker.' We rekenen af en we lopen nog even langs de Maas. 'Vond je het leuk?' Slaat hij een arm om me heen. 'Super leuk.' Glimlach ik en leg mijn hoofd op zijn schouder. 'Mooi zo.' Glimlacht hij. Ik voel dat hij langzamer gaat lopen.
'Wat is er?' Vraag ik hem. 'Ik dacht dat ik iets zwarts weg zou duiken.' Antwoord hij. 'Waar.' 'Bij die brug.' Wijst hij voor ons. 'Ik ga wel even kijken blijf hier.' Zeg ik tegen hem. 'Nee nee ik wil niet dat jij en de kleine iets overkomt.' Zegt hij paniekerig. 'Er gebeurd niks hoor.' Zeg ik en ik pak mijn wapen uit me tasje. 'Marion!' Fluistert hij. 'Tot zo.' En ik negeer hem en loop voorruit.
Ik loop richting de brug Nick is naar een bankje gegaan en houd mij goed in de gate. Ik loop langzaam met mijn wapen naar het gras en zie daar en meisje liggen. Ik leg mijn wapen meteen weg. Ik knielt bij haar neer en tik een paal keer op haar wang. 'Hey kijk me is aan.' Zeg ik tegen het meisje. Ze draait zich langzaam om. 'Wie bent u?' Vraagt ze zacht en bang. 'Ik ben Marion.' Glimlach ik naar haar. 'En wie ben jij?' Vraag ik aan haar.
'L.. lisa.' Zegt ze bibberend. 'Wat is er gebeurd waarom lig je op het gras?' Vraag ik haar. 'Ik... ik..' probeert ze maar ze slaat haar ogen neer. 'Ik weet het... niet meer.' Antwoord ze zacht. 'Dat verbaasd me niks.' Kijk ik naar de wond op haar hoofd. 'Ik was in een...club met een...vriendin en...en een man...kwam en...' 'Ssttt.' Trek ik haar tegen me aan. Ze begint dan hard te huilen. 'Kom we gaan naar mijn werk en helpen we je daar verder, vertrouw me ik werk bij de politie.' Veeg ik haar tranen weg. 'Ok...e.' Zegt ze. 'Ik ga even aan mijn vriend vragen of hij de auto voor ons haalt.
Ik roep Nick om te vragen of hij de auto wilt halen. Hij knikt en rent naar de auto. Even later zien we 2 koplampen en we lopen er naar toe. Ik zet Lisa achter in de auto neer. 'Nick vind je het heel erg als je moet lopen? Het is maar 5 minuten, ik moet haar naar het bureau brengen. Het duurt niet lang beloofd.' Zeg ik tegen hem. 'Tuurlijk schat het komt goed, doe je voorzichtig?' 'Doe ik.' Ik geef hem een kus en stap in de auto.
'Lisa? Als we zo bij het bureau aan komen mijn beste vriendin werkt bij de recherche en dit is een zaak voor hun waar ik als agent niet bij kan helpen. Als je het liever wilt dan kom ik er wel bij zitten.' 'Ohw.' Kijkt ze recht voorruit. 'Wil je dat ik er bij blijf?' Vraag ik haar. 'Ja.' Glimlacht kleintjes. 'Dan doen we dat toch?' Glimlach ik.
We komen aan bij het bureau en we stappen uit en lopen naar binnen. Gelukkig hebben Eva en Wolfs nacht dienst dus dat komt mooi uit, Eva is zo goed met kinderen. Die weet precies wat ze moet doen. 'Eef.' Vraag ik Eva die achter haar bureau zit. 'Heyy, wat doe jij nou hier?' Vraagt ze verbaasd. 'Ik heb Lisa gevonden bij de Maas onder de brug, ze heeft het koud en is in shock. En ze heeft een wond in haar hoofd.' Vertel ik tegen Wolfs en Eva. 'Ohw jeetje.' Zegt Wolfs. Ik kijk naar Lisa die op een bureau stoel zit. Arm kind.
'En ik denk dat ze..' 'verkracht is?' Onderbreekt Eva me. Ik knik. 'Ze had het over een man die haar en haar vriendin lastig viel in een club. Alleen haar vriendin heb ik niet gezien.' Leg ik ze uit. 'Hmm, zal ik met haar gaan praten? Moet ik met Wolfs of wil jij erbij?' Stelt Eva voor. 'Ze wou dat ik erbij kwam zitten.' 'Oke is goed. Kom je?' Ik knik. 'We proberen eerst die naam van die vriendin te krijgen dan kunnen we die bellen of ze er meer van weet.' Stel ik voor. 'Ja is goed. Wolfs ik ben even in gesprek.' Zegt ze tegen Wolfs 'is goed.' Knipoogt hij. 'Lisa ga je met ons mee?' Vraag ik haar.
Extra lange deeltje van 1600+ woorden! Geniet er van🥰
Vandaag was het de 2e draaidag alleen dan voor Ans en Vic. Volg onze accounts: Flikkenmaastricht_fpxx
Marion._dreesen
Angelaschijf.fan
Wolfsxeva