38

70 1 2
                                    

Marion:
Ze zit tegen de kluisjes aan met haar hoofd tussen haar armen. Ze denkt na, wat moet ze nu doen. Je baas weet van je jeugd, hoe moet het nu verder? Meer nadenken kan ze niet want ze hoort rennende voetstappen en paar seconde later hoort ze haar naam, het is haar beste vriendin Eva. Daarna voelt ze armen om haar lichaam. 'Gaat het?' Vraagt Eva.

'Ze weet het... van vroeger.' Zegt Marion met een trilling in haar stem. 'O.' Zeg Eva en geeft haar een knuffel. 'Eef, ik moet je wat vertellen.' Zegt Marion in haar armen, waarna Eva haar los laat en naast haar gaat zitten. Eva kijkt Marion aan met een vragende blik. 'Je weet wel mijn tante?' Begint Marion te vertellen. Eva knikt.

'Die hebben jullie aangehouden en opgesloten na de moord op mijn oom. Ze komt over 2 jaar pas vrij, maar ik denk dat ze een belangrijke rol heeft in vrouwen handel. Toen ik hun ging leeghalen vind ik allemaal papieren, wachtwoorden en website's. Ik heb 1 opgezocht en toen kwam ik uit bij een hoerenclub in Rusland, waar je vrouwen kan afleveren voor een bepaald bedrag. Mensenhandel dus. En ik weet niet wat ik er mee moet.' Slikt Marion. 'Ik kan je wel helpen?' Biedt Eva aan.

'Eef even heel eerlijk.. ben je zwanger.' 'Nee??' Kijkt Eva haar verbaasd aan. 'Je slaapt slecht, je bent misselijk en volgens mij ook nog overtijd.' 'Het zou misschien wel kunnen, ik heb nog geen test gedaan.' Denkt Eva na. 'Nou wij zijn toch klaar met werken, dus dan gaan we er nu 2 halen en dan doe ik voor de grap mee. Dan wordt het minder spannend, hoop ik.' Grinnikt Marion. Eva lacht. 'Oke is goed.' 'Zullen we dan maar?' Glimlacht Marion, Eva knikt. 'Ik zeg even tegen Wolfs dat er samen ergens wat gaan drinken.' Marion knikt en kleed zich alvast om.

'Wolfs? Ik ga even met Marion wat drinken als je het goed vind.' Zegt Eva. 'Gezellig, veel plezier lieverd.' Geeft hij haar een kus. 'Neem jij sushi mee of ik?' 'Ik neem wel sushi mee.' Glimlacht lacht. 'Oke tot straks.' Glimlacht Wolfs, Eva en Marion lopen samen naar de auto en stappen even later uit bij de Etos. 'Ja weet je het zeker?' Zegt Marion als ze voor de schap met testen staan. 'Ja.' Zucht en glimlacht Eva. Marion pakt er 2 uit het schap en lopen samen naar de kassa. 'Is Nick aan het werk?' Vraagt Eva voor de zekerheid. 'Ja.' Glimlacht Marion. 'Mooi dan kunnen we naar jouw huis.'

'Jij eerst of ik.' Staan ze samen voor de wc met de test in hun handen, in het huis van Marion. 'Ehmm jij eerst.' Zegt Eva wat zenuwachtig. 'Ik ben toch negatief maar goed.' Lacht ze. 'Jaja.' Schud Eva lachend haar hoofd. 'Wat? Dat denk je dat ik zwanger ben dan?' Vraagt Marion. 'Doen jullie het veilig?' Vraagt Eva. 'Soms, omdat we graag samen een kindje willen. We proberen het soms.' Legt Marion uit. 'Echt?! Nou dan is de kans groot.' 'Maar dat doen we inmiddels al bijna een half jaar, ik kan het niet geloven dat Levi al bijna een half jaar is.' Zegt Marion dromend. 'Ja inderdaad, ga maar snel hè.' Duwt Eva haar al de wc in.

Marion komt even later terug en voelt toch wat zenuwen. 10 minuten later is Marion wel heel erg zenuwachtig. 'Eef de 10 minuten zijn om, maar ik durf niet te kijken. Kan jij voor mij kijken?' Vraagt Marion. Eva knikt heftig. 'Kom maar hier.' Marion schuift de test over de tafel naar Eva. 'Het is sowieso negatief maar goed ga maar kijken.' 'Ja klaar voor?' Vraagt Eva. Marion knikt. Eva kijkt op de test en...............

Het leven - Flikken MaastrichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu