Seorang lelaki masuk kedalam sebuah bilik dan mencapai telefonnya yang berdering diatas meja."Hello tuan", jawabnya.
"Hello. Semua berjalan lancar?", tanya sebuah suara dicorong telefon.
"Ermm lancar tapi ada masalah skit".
"Masalah apa? Kamu jangan macam - macam." Suara tersebut seperti memberi amaran.
"Taklah serius sangat tapi mungkin boleh menganggu".
"Singkirkan benda tu".
"Tapi.."
"Takde tapi-tapi.Kamu nak plan kita hancur ke? Bukan sehari dua kita plan, tiga tahun kamu tau tak?!"
Lelaki tersebut mengeluh. Takkan nak bunuh orang tak bersalah.
"Kamu tak nak naik pangkat ke?"
"Nak".
"Jadi? Ikut plan asal. Kalau ada yang ganggu, singkirkan", kata suara tersebut sebelum mematikan perbualan.
"Huh". Lelaki itu mengeluh kecil.
"Tok. Tok. Tok". Pintu bilik diketuk dari luar.
"Masuk".
Seorang lelaki berjaket hitam masuk.
"Erm bos".Dia menggaru belakang lehernya yang tidak gatal. Lelaki yang digelar bos itu memandangnya.
"Perempuan tu".
***********************************************************
"Erghhhh! Lepaslah bodoh". Ditariknya rambut perempuan itu.
"Ana(taknak)".
"Lepaslah. Gilakah".Airmata jantannya sudah jatuh.
"Epayskwanawulu(lepaskan aku dulu)".
"Oii! Kau buat apa tu!"
"B-bos. Tolong. Huwaaa". Tangannya masih menarik rambut perempuan itu.
"Kau buat apa ni?"
Gigitan dikuatkan.
"Dahlah tu. Putus tangan dia nanti. Kau nak ganti dengan apa nanti. Tangan ular".
"Ular mana ada tangan". Dia berhenti menggigit.
"Tau pun".Tangan dimasukkan kedalam poket seluar.
"Eh". Dia memandang lelaki dihadapannya. Hilang. Baru tersedar dia sudah tertipu.
"Nasib baik bos kau datang". Lelaki yang sudah berada dibelakang lelaki yang bergelar bos itu ditenung tajam.
"Ambil ni. Lap air mata kau. Buat malu aku je." Ray menghulurkan sapu tangan kepada pembantunya yang sedang bersembunyi dibelakangnya. Diambilnya sapu tangan itu dan terus berlalu. Ingin mengubati tangan yang sudah berdarah kerana digigit tadi.
"Lepaskan aku!"
"Lepaskan aku. Lepaskan aku. Kau fikir ni drama melayu ke".
"Kau nak aku cakap apa? Saranghae! Neomu neomu saranghae!"
Ray terdiam.
"Asal kau diam?Bullshit ke? " Arissa mengangkat kedua keningnya. Senyuman diukir sinis.
"Bullshit kepala hotak kau. Blushing bengap".
"Ouh yeke. Sowry".
"Ni mesti ponteng jumpa boyfriend masa kelas ni kan". Ray duduk bersila dihadapan Arissa.
"Kepala kau.Sejak bila pula aku sekolah".
"Kau tak pernah sekolah ke?"
Arissa diam.
YOU ARE READING
[C] MY ONLY MAFIA
RomanceSebelum baca jangan lupa follow dan vote untuk support me ^o^. Penulis masih baru dalam dunia penulisan. Mohon maaf jika ada kesalahan ayat ataupun bahasa☺️. (Pls I'm still 15 when I wrote this 🥲 so sorry for those alay 🥹) Saya malas nak tulis sin...