Rayyan masih merajuk. Keadaan tadi petang sangat memalukan dia. Boleh pula si Arissa tu bocorkan rahsia yang dia menangis. Memang ditertawakanlah dia. Lagi-lagi si Razif yang menjengkelkan itu.
"Hubby?", soal Arissa lembut. Dia mengambil tempat disebelah Rayyan.
"Apa?", jawab Rayyan dingin.
"Merajuk lagi?"
"Mestilah." Muncung dipanjangkan.
"Amboi. Macam itik. AHahahahaa."
"Ish. Tak mo kawan." Rayyan membelakangi Arissa.
"Atototo." Arissa berpindah tempat duduk menghadap Rayyan. Pinggang suaminya itu dicucuk-cucuk.
"Sayang. Janganlah cucuk."Tangannya cuba memberhentikan tangan Arissa.
" Biarlah.Bluekk. "
"Eee janganlah. Nanti hilang sixpack hubby."
Arissa tidak mendengar. Dia malah mencubit pipi Rayyan.
"Sayang stop. Hubby cium nanti."
Hah sudah. Dah datang dah warning. Tapi apa Arissa kisah bukan Rayyan berani pun.
CUPP! Bibir Arissa dicium sekilas. Arissa terkedu.
"Kan dah kena. Bluekkk", jelir Rayyan.
"Ish. Suka hati je nak cium-cium orang",rajuk Arissa. Merajuk konon padahal dah gila sebenarnya.
"Memanglah suka", jawab Rayyan.
"Dahlah tak minta izin orang."
"Kena minta izin eh", soal Rayyan polos. Dia menggaru kepalanya.
"Mestilah."
"Ouuuuuh." Panjang sekali ouhnya.
"Kalau macam tu...
" Arissa Sophea binti Abdullah....
Arissa memandang Rayyan. Apahal pula nama panjangnya disebut?Nak kena cerai kah dia?
"Izinkan suamimu ini menjadikan engkau miliknya yang sebenar buat selama-lamanya." Rayyan menatap mata yang kecoklatan itu.
"S-sebenar? Ahahahahahaha." Tawa Arissa menjadi kecil sebelum dia melarikan diri daripada Rayyan. Tingkat atas dituju.
"Saaayanggg", panggil Rayyan meleret. Dia berdiri dari duduknya lalu pergi ketempat dimana Arissa berada.
***
Waktu jam diskrin telefon ditilik. Angka 5.00 dipaparkan.Rayyan melihat Arissa yang masih tidur nyenyak. Selimut ditarik sedikit untuk menutupi badan isterinya itu. Dia mengambil tuala lalu menuju kebilik air.(15 minit kemudian)
Rayyan mengelap rambutnya yang basah itu. Pintu bilik air dibuka.
"Mak kau!", jeritnya kecil. Arissa yang tiba-tiba muncul dengan selimut yang masih dibadan dipandangnya.
"Hubby nak solat dah?", tanya Arissa yang separuh sedar.
"Ha'ah. Kenapa sayang bangun?"
"Kenapa tak kejut. Rissa nak ikut sama."
"Kalau macam tu pergilah mandi dulu. Hubby tunggu."
Arissa mengangguk. Dalam separuh sedar dia itu, satu idea nakal muncul. Dia mendekati Rayyan.
"Sayang...hubby dah ambil wudhu tau." Rayyan menjauhkan dirinya.
"Hahahahaha." Arissa masuk kebilik air dengan selimut tebal yang masih membalutinya. Rayyan hanya mampu menggeleng. Dalam mamai pun masih nak kenakan orang. Dahlah dengan selimut sekali dia heret masuk. Satu garis senyuman terlihat.
YOU ARE READING
[C] MY ONLY MAFIA
RomanceSebelum baca jangan lupa follow dan vote untuk support me ^o^. Penulis masih baru dalam dunia penulisan. Mohon maaf jika ada kesalahan ayat ataupun bahasa☺️. (Pls I'm still 15 when I wrote this 🥲 so sorry for those alay 🥹) Saya malas nak tulis sin...