Arissa menguap besar. Matanya kuyu belum cukup tidur.
Dia menampar pipinya perlahan untuk menyegarkan diri."Sayang penat eh?", soal Rayyan
memandang isterinya yang tersenguk-senguk ingin tidur."Sikitlah."
"Alololo cian cayang hubby ni. Meh hubby urut." Dia pergi kebelakang kerusi yang Arissa duduki lalu mula mengurut bahu Arissa.
"Sini sikit",arah Arissa.
"Sini? Okey."
"Tak rasa membazir ke buat majlis besar gedebak macam ni? Dahlah 2 kali", soal Arissa.
"Ish. Apa cakap macam tu. Lagipun kahwin sekali dalam hidup. Tapi kalau sayang izinkan hubby boleh kah-
" Aduhh",raung Rayyan kecil. Pantas sahaja Arissa bergerak mencubit pinggangnya. Nampaknya sudah segar.
"Hah. Berangan lagi..Nak lagi ke?", tanya Arissa mengugut. Kalau bab kahwin dengan janda ini laju sahaja Rayyan menyakat.Jadi betul-betul baru dia tahu. Tapi mesti Rayyan lagi suka punya.
"Tangan manusia atau tangan ketam tu? Berbisa betul",rintih Rayyan kesakitan. Arissa mentertawakan wajah Rayyan yang cemberut menahan sakit itu. Sakit sangat kah dia cubit?
"Tak apa tak apa. Waktu ni waktu sayang.. Waktu malam waktu hubby pula", ujar Rayyan sambil tersenyum jahat. Dia terus lari dari situ sebelum mendapat cubitan kedua lagi.
"Eeee! Miang!", teriak Arissa.
"Hahahahahah." Suara jauh Rayyan masih kedengaran.
"Erm Cik. Boleh saya mula sekarang?", tanya seorang perempuan yang membawa segala alat make-up.
"Sekarang eh? Oklah." Arissa duduk kembali.
Selepas siap di make - up, seorang pembantu datang pula menyuruhnya menukar baju. Arissa hanya mengikuti semua perintah. Majlis pada pagi ini dilakukan di sebuah dewan yang berbeza dengan dewan semalam. Kali ini tetamu lebih ramai dan lebih berpangkat termasuk ketua polis negara. Maklumlah ayah Rayyan, Encik Roslan sangat berpengaruh.
"Wah! Cantiknya akak!", puji pembantu yang membantu Arissa menukar baju.
"Cantik ke?", tanya Arissa walaupun dia sudah tahu jawabannya.
"Mestilah. Macam bidadari yang turun dari syurga sahaja."
"Eh lebih-lebih pula awak ni. Bidadari tu lagi cantik tau dari saya", ujar Arissa. Dia rasa tidak layak diperkatakan begitu.
"Heheheheh.Sorry.Tapi serius akak canntik sangat",balas pembantu itu tidak henti-henti memuji.
"Sudahlah awak." Baru sahaja dia menghentikan pembantu itu dari memujinya tiba-tiba datang pula Rayyan yang entah dari mana sudah siap berpakaian tuxedo hitam.
"Auchh." Telapak tangan Rayyan memegang dada seperti orang yang terkena sakit jantung.
"Eh! Hubby kenapa?", soal Arissa kerisauan. Dia terus meluru kearah Rayyan.
"Kenapa a-aw-awak cantik sangat?" Rayyan membuat bentuk finger heart.
"Ish dia ni! Buat orang sakit jantung saja."
"Heheheheh. Cantik sangatlah wife hubby ni",puji Rayyan pula.
"Memanglah kena cantik. Nanti hubby lari pergi rumah janda pula", balas Arissa. Dia menjeling Rayyan.
"Alah. Kantoi pula." Tengkuk tidak gatal digaru Rayyan.
"Apa?!"
"Eh sudah-sudahlah tu." Puan Umairah datang menghentikan mereka.
"Kamu dah siap dah? Tetamu dah ramai tu. Jangan nanti diorang dah balik kamu baru nak keluar", sambungnya.
"Nak keluarlah ni Umi." Rayyan terlebih dahulu beredar meninggalkam Arissa yang terpinga-pinga.
"Eh!Tunggulah Rissa!"
"Tak payah. Kamu tunggu kejap kat sini",halang Puan Umairah.
"Kenapa pula?",tanya Arissa tidak mengerti.
"Tunggu sajalah. Nanti Umi kata masuk baru kamu masuk."
Lima minit selepas Rayyan menghilang dari situ, Puan Umairah akhirnya membenarkan Arissa masuk. Paluan kompang mengiringi Arissa tanpa Rayyan disisi.
"Mana hubby ni?", getusnya. Dia duduk dikerusi yang disediakan khas untuk dia dan Rayyan.
"Sayang...
Suara Rayyan mendiamkan riuh didalam dewan itu.
" Not sure if you know this but when we first met i think found the one who gonna steal my heart. And now you really stole it." Kata-kata manis Rayyan itu membuatkan hati Arissa tersentuh. Dengan alunan piano, Rayyan menyanyikan sebuah lagu khas untuk Arissa pada majlis tersebut.
" So as long as I live I love you
Will have and hold you
You look so beautiful in white
And from now 'til my very last breath
This day I'll cherish
You look so beautiful in white
Today."Ayat tonight digantikan dengan today kerana acara itu pada pagi hari bukan malam.
" What we have is timeless
My love is endless
And with this ring I
Say to the world
You're my every reason
You're all that I believe in
With all my heart I mean every word."Rayyan menyanyikan setiap bait lagu itu dengan merdu sehingga habis. Dipandangnya Arissa yang sudah mengelap air mata. Dia mengorak langkah perlahan menuju kearah Arissa.
" Cayalah Haykal! "
" Bapak ah. Romantik do kau Kal!"
Tepukan gemuruh diberikan kepada Rayyan dan Arissa yang mencuri tumpuan semua orang disitu dengan kemesraan mereka.
"Mak. Razif nak kahwin jugalah minggu depan",ujar Razif yang cemburu melihat Rayyan dan Arissa yang sedang berpelukan.
"Aik. Tiba-tiba saja.Kamu dah ada calon ke?"
"Belum. Mak je lah cari. Razif tak kisah. Asalkan dapat kahwin. Terseksa jiwa single Rizal ni hah",balas Razif.
"Siapa suruh kamu? Dulu mak suruh kamu kahwin kamu tak nak. Sibuk memanjang. Sekarang ni siapa yang sedih? Hahahahah."
"Eee mak ni." Razif mencebik. Nak kahwin jugaaaa.
Hisy.. Laju-laju nak gimana?vote dulu.
YOU ARE READING
[C] MY ONLY MAFIA
RomanceSebelum baca jangan lupa follow dan vote untuk support me ^o^. Penulis masih baru dalam dunia penulisan. Mohon maaf jika ada kesalahan ayat ataupun bahasa☺️. (Pls I'm still 15 when I wrote this 🥲 so sorry for those alay 🥹) Saya malas nak tulis sin...