CHAPTER 37💜

76 9 0
                                    

Arissa menarik nafas dalam-dalam dan menghembusnya keluar. Tangannya berpeluh banyak.Malam ini malam yang sangat penting buat dia dan Rayyan.

"Arissa takut eh?", soal Puan Umairah.

"T-takut sikit",jawab Arissa. Hari ini merupakan majlis resepsi perkahwinan mereka. Rayyan baru memberitahunya 3 hari lepas.

"Tak payah takut sangatlah. Buat biasa saja." Wajah menantu kesayangannya itu dipandang.

"Tetamu yang umi jemput ramai tak?"

"Ermm.. Umi rasa tak. Dalam 200 orang macam tu."

Arissa menelan air liur.Itu sudah terlalu banyak.

"Ayah kamu jemput lagi ramai tau."

"Berapa?"

"Tak lah banyak sangat tapi bolehlah banyak. 500."

"Apa? Asal banyak sangat ni umi", tanya Arissa kegelisahan.

"Mestilah kena banyak. Rayyan nak penuhkan dewan hotel ni."

Arissa seperti mahu pengsan sahaja. Rayyan sudah gila agaknya nak penuhkan satu dewan. Sudahlah dia ini pemalu.

"Cantik menantu umi ni. Patutlah Rayyan jatuh cinta",ujar Puan Umairah sambil melihat wajah Arissa yang terpantul dicermin.

"Mana ada cantik. Biasa je.Rissa pun bukannya ada apa-apa nak dibanggakan", balas Arissa. Dia menunduk kepalanya sedikit kebawah.

"Ish. Tak baik cakap macam tu tau. Anak umi si Rayyan tu patut bersyukur dapat kamu."

"Yeke?"

"Iya."

"Erm Puan. Dah bersedia? Pengantin lelaki dah tunggu."

"Hah Rissa. Dah sedia?"

Arissa mengangguk.Dia dipimpin oleh seorang perempuan untuk pergi kehadapan pintu dimana Rayyan sedang menunggunya.

"Psst hubby", bisiknya kecil kepada Rayyan yang tidak sedar kehadirannya.

"MasyaAllah cantiknya bidadari hubby." Rayyan menekup mulutnya. Matanya tak jemu memandang Arissa. Apatah lagi ketika itu Arissa mengenakan gaun berwarna biru manakala dia memakai tuxedo berwarna biru tua.

(imagine belakang and depan baju tu semua tertutup)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(imagine belakang and depan baju tu semua tertutup)

(imagine belakang and depan baju tu semua tertutup)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tak payahlah puji macam tu. Kembang sepuluh inci lah."
Lengan Rayyan dipaut.

"Hubby hampir nak pengsan tau."

"Eeee dia ni."

"Hubby?"

"Hmm?"

"Sayang takutlah."

Rayyan memandang wajah cemberut itu.

"Takut apanya? Hubby ada. Jangan takut."

Arissa cuba mencari udara untuk bernafas. Dia betul-betul gementar sekarang. Suara mc dari dalam dewan makin menakutkannya.

"Kini, tibalah masa yang kita semua nantikan. Dipersilakan pengantin lelaki bersama dengan pilihan hatinya untuk masuk." Razif menjadi mc pada hari itu.

Pintu didepan mereka terbuka dengan sendirinya.

"Sedia sayang?."

"Yes",jawab Arissa pasti. Dia dan Rayyan melangkah masuk kedalam dewan itu. Karpet merah dibentangkan disetiap perjalanan mereka. Budak perempuan kecil berada dibelakangnya sebagai flower girl. Ketakutannya menghilang apabila mendengar tepukan dari orang ramai. Arissa melambai kepada tetamu yang berada disitu. Bunyi flash kamera dimana-mana.

***

"Hah Rayyan. Apa lagi buatlah style romantik sikit", kata Razif.

"Ish! Bisinglah kau. Aku tahulah." Rayyan menjelingnya.

"Sampai hati kau jeling aku. Takpe. Nanti aku cari bakal bini aku juga", rajuk Razif.Tetapi Rayyan tidak memperdulikannya.

"Hubby. Rissa tak pandailah nak posing apa benda tu",bisik Arissa.

"Macam ni. Rissa hadapkan badan Rissa menghadap hubby."

"Tu je?"

"Lepastu hubby-

CUPP!

Arissa membuntangkan matanya. Rayyan menciumnya disiini!

CEKLEK!!

" Gambar yang bagus."

" Kau memang member yang banyak asam hiks." Suara siapa lagi kalau bukan Razif single.

Rayyan mengangguk sambil senyum.

"Pandai dia je nak buat pose tu. Tak ada pose lain ke?", tanya Arissa. Wajahnya sudah bertukar merah.

"Pose lain?"

Rayyan melutut dihadapan Arissa. Dia membuka cincin yang dipakainya dan membuat pose seperti alah-alah ingin melamar. Arissa membuat wajah terkejut yang teruja sambil meletakkan tangan mulut.

"Ok! Next pose."

Kali ini gaya lain pula. Rayyan mendekatkan jarak meraka sehingga hidung mereka berlaga dan banyak lagi gaya.

"Acara kemuncak bagi majlis ini telah tiba. Jadi saya menjemput pengantin lelaki kitaaa!"

Lampu didalam dewan itu tiba-tiba malap.

"It's a beautiful night, we're looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you." Suara nyanyian merdu Rayyan mengejutkan Arissa. Dia tidak tahu pula Rayyan sediakan semua ini. Lampu yang malap tadi kini bercahaya kembali tetapi hanya disekitar Arissa sahaja.

" Is it the look in your eyes or is it this dancing juice?
Who cares, baby, I think I wanna marry you." Rayyan memberikan Arissa kenyitan mata yang mampu mencairkan hati seluruh gadis didalam dewan itu.

Well, I know this little chapel on the boulevard we can go
No one will know, oh, come on girl
Who cares if we're trashed, got a pocket full of cash we can blow
Shots of patron and it's on, girl
Don't say no, no, no, no, no
Just say yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
And we'll go, go, go, go, go
If you're ready, like I'm ready
'Cause it's a beautiful night, we're looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you
Is it the look in your eyes or is it this dancing juice?
Who cares, baby, I think I wanna marry you, oh
I'll go get a ring, let the choir bells sing like, ooh
So what ya wanna do? Let's just run, girl
If we wake up and you wanna break up, that's cool
No, I won't blame you, it was fun, girl
Don't say no, no, no, no, no
Just say yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
And we'll go, go, go, go, go
If you're ready, like I'm ready
'Cause it's a beautiful night, we're looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you
Is it the look in your eyes or is it this dancing juice?
Who cares, baby, I think I wanna marry you
Just say I do
Tell me right now, baby
Tell me right now, baby, baby
Just say I do
Tell me right now, baby
Tell me right now, baby, baby, oh
It's a beautiful night, we're looking for something dumb to do
Hey baby, I think I wanna marry you
Is it the look in your eyes or is it this dancing juice?
Who cares, baby, I think I wanna marry you."

Persembahan itu berakhir dengan sebuah kucupan didahi Arissa.

" Thank you hubby."

"My pleasure, baby."

[C] MY ONLY MAFIAWhere stories live. Discover now