Aku mendongak memandang bangunan yang tersergam di hadapan mataku.
Ala acah je. Bukannya tinggi sangat pun bangunan ni.
Aku membetulkan cermin mata hitam, mask dan topi di kepala. Nafas dalam aku tarik.
Setelah hampir 15 jam aku berfikir mengenai kejadian yang berlaku kepada aku semalam, akhirnya aku memutuskan untuk melaporkan kejadian itu kepada pihak polis. Jadi di sinilah aku sekarang. Balai polis!
Insaflah rakan-rakan. Kes pembunuhan bukan suatu hal yang kecik. Aku yakin melaporkan hal ni pada pihak polis adalah suatu tindakan yang sepatutnya diambil sekarang!
Aku menghela nafas. Okay, mari pergi!
Aku melangkah menuju ke arah pintu masuk. Sambil itu mulut aku terkumat-kamit mengulang nama penjenayah itu. Jeon Jungkook dan adiknya Jeon Sarang! Tapi aku pasti Sarang tidak bersalah dalam hal ni. Sarang ada cakap yang dia ada bukti pembunuhan Jungkook semalam!
Sampai di hadapan pintu, aku terdiam seketika di situ. Weh nervous la pulak. Tiber rasa menyesal datang sini.
Arh, dah sampai sini dah pun! Lapor pastu chaw! Apa-apa yang berlaku lepastu takde kaitan dengan aku.
Setelah beberapa saat menghalang laluan di hadapan pintu, akhirnya aku gagahkan diri untuk masuk ke dalam. Fuh, first time aku jejak kaki kat balai polis. Maklumlah aku kan budak baik.
Aku melihat sekeliling. Takde orang langsung kat sini selain aku dan seorang lagi anggota polis yang sedang sibuk menaip di komputer di kaunter ke apa entah nama dia. Bagus. Aku berdehem seketika sambil mendekati abe itu.
"Um, hai," tegurku. Weh sumpah aku tak tahu nak cakap apa untuk tegur dia. Harap dia tak judge. Abe itu mengangkat kepalanya memandangku.
"Eh, selamat datang. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" abe itu terus terduduk tegak. Fuh ayat dia macam aku ada kat kedai je sekarang.
Sekali lagi aku melihat sekeliling. Masih tiada orang. Hiks sumpah aku takut. Perlahan-lahan, aku mendekatkan diri dengan abe polis. Ala dekat sikit jelah bukan dekat macam nak peluk.
"Saya nak laporkan kes pembunuhan,"
Membulat mata si abe polis mendengar. Terus dia menekan-nekan sesuatu di papan kekunci komputer. Fuh.
"Teruskan,"
"Semalam saya tercuri dengar perbualan seorang perempuan dan seorang lelaki. Perempuan tu cakap dia ada bukti pembunuhan lelaki tu, dan lelaki tu dah bunuh hampir 1,000 orang!" ujarku dengan penuh semangat namun seperlahan yang mungkin. Abe polis itu menganggukkan kepala sambil ligat menaip. Sekali imbas kitorang macam tengah membawang je.
"Baiklah. Cik tahu siapa nama lelaki tu?"
"Tahu tahu! Perempuan tu ada sebut," ujarku dan mendekatkan diri lagi dengan si abe polis.
YOU ARE READING
Coincidence [ ✔ ]
Humor❛❛ Kau hilang jejak van tu, kau hilang nyawa kau. ❜❜ Apabila seorang gadis pabo berjumpa dengan seorang mafia. [ # ] cover design by @ATHENDERY-99 © 2023