ೃ⁀➷ 18 :: o 'ˎ˗

6 1 0
                                    

Membulat mata aku sebaik tersedar aku tersasul

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Membulat mata aku sebaik tersedar aku tersasul. Mendengarkan aku menjerit secara tiba-tiba, kesemua manusia turut memandang ke arah yang aku lihat sekarang lalu kelihatanlah seketul Jungkook yang sedang menghendap di situ. Mulutnya bergerak perlahan, barangkali sedang mencarut. Weh sorry

"TANGKAP DIA!" Shopee menjerit histeria. Terus konco-konconya berlari ke arah Jungkook sambil menjerit, manakala Jungkook pula laju melarikan diri ke atas. Aku menggigit bibir. Argh, apalah aku ni!

"Jaga budak ni," arah Shopee kepada Lazada dan Amazon. Dua jantan itu mengangguk faham lalu Shopee berlari ke tingkat atas bersama pistol yang dikeluarkan dari poket belakangnya.

Dapat aku dengar bunyi pergaduhan dari tingkat atas. Ramai sungguh yang menjerit. Suara Shopee lah paling kuat. Mungkin sebab dia perempuan, jadi suara dia yang paling menyerlah. Aku cuba meleraikan ikatan tangannya yang diikat di belakang kerusi.

"Psst. Tolong buka," ujarku tanpa segan-silu pada Lazada dan Amazon. Dua kedai dalam talian itu berpandangan sesama sendiri. Argh, aku kisah apa, aku nak lari sekarang!

"No," balas Lazada singkat. Eh, ke Amazon eh nama dia? Entah aku pun tak ingat. Aku berdecit kecil dan cuba melepaskan diri seorang diri. Alaa, menyesal aku tak masuk kelab taekwondo dulu!

"AAAARGHSHSHS!"

Terhinjut bahu aku apabila jeritan nyaring Shopee kedengaran. Wuish, apahal tu? Lazada dan Amazon juga tampak terkejut. Mereka berdua berpandangan sesama sendiri.

"Bos dalam bahaya!"

"Kau duduk sini diam-diam!"

Dengan itu, mereka berdua meninggalkan aku bersendirian di tingkat 1, ditemani dengan bunyi pergaduhan dari tingkat 2. Aku masih lagi cuba meleraikan ikatan tali ini. Yaish!

Mungkinkah strategi minta tolong aku akan berjaya?

"Tolong! Tolong!"

Aku merengus geram apabila tiada orang yang datang menolongku. Sekeliling aku lihat. Takde apa-apa yang boleh bantu aku lepaskan diri ke?

Eh—

Bersinar mata aku saat melihat sesuatu objek tajam di atas lantai.

Pisau lipat!

Tapi... Jauh.

Aku menarik nafas dalam. Baiklah, hwaiting Haneul!

Dengan berhati-hati, aku cuba melompat dengan kerusi ini mendekati pisau lipat itu. Lompatan aku tidaklah terlalu besar. Biar lambat asal selamat.

Namun begitu, telinga aku tertangkap bunyi tapak kaki berlari laju menuruni tangga. Cepat-cepat aku toleh ke belakang. Wah ada konco-konco Shopee!

"Tolong! Tolong! Lepaskan saya!" Aku menjerit meminta tolong. Tetapi, harapan aku mulai pudar apabila mereka berpecah ke penjuru gudang ini dan bukannya ke arahku yang berada di tengah-tengah gudang. Why!!

Coincidence  [ ✔ ]Where stories live. Discover now