"Laju lah lagi! Tak nampak ke van tu makin jauh?!"
"Apa lembab sangat kau pandu ni?!"
"Kau memang nak aku tarik picu ni ke?!"
"Woi perempuan! Argh tet betul!"
Tercebik-cebik bibir aku menahan tangisan. Weh sumpah aku rasa nak nanges. Semua perkataan yang keluar dari mulut lelaki ni buat aku terasa! Terobek habis hati lembut aku ni! Huwaa!
Lepas je lelaki tu cakap nyawa aku akan hilang, ajaibnya terus teksi gedik appa ni berjaya dihidupkan. Aku pun dengan cuaknya terus tekan spedal dengan kuat dan mengejar van yang kelajuannya semakin bertambah.
Sudahlah kitorang sekarang ada kat jalan raya utama. Gila weh! Van tu selamba gajah je belok kanan belok kiri potong semua kereta yang ada atas jalan ni. Habis aku ni? Apa korang fikir aku pemandu berpengalaman ke? Sudahlah teksi appa ni memang terkenal dengan kelambatannya hsuhsjsjsjsjdjkdkdk
"Kau nak mati ke?! Potong lah!" marah pelanggan ini. Dia merengus geram lalu pistol yang berada di sisi kepala aku semakin ditekan. Sedaya upaya aku tahan tangisan yang hendak keluar. Kalau aku nangis nanti dia bunuh aku!
"Sa—Saya—" Tergagap aku ingin memberitahu yang aku tidak berani memotong kereta itu. Aku tahu jarak antara teksi ni dengan van tu dah makin menjauh, tapi aku tak pernah potong kereta lain seumur hidup aku! Hm k tak, tipu je. Tapi weh mana aku berani potong kereta macam tu je kat jalan utama ni. Sekali terlanggar kan naya. Bukan sebiji je kereta yang ada kat sini. Berbiji-biji!
"Aku kata potong!" Marah lelaki itu lagi weh aku takut hiks. Pandangan mataku sudah semakin kabur dengan air mata yang bertakung di pelupuk mata. Namun begitu, aku masih dapat melihat jalan raya yang berada di hadapan. Dengan nafas yang ditarik dalam, terus aku bertindak gila dan memotong kenderaan di hadapanku.
HUWAAAAA KALAU AKU MATI MACAM MANA AKU TAK KAHWIN LAGI AT LEAST BAGILAH AKU KAHWIN DULU DAPAT ANAK DULU HAPPY HAPPY DULU LEPASTU NAK MATI MATILAHHH SJJSJSJSJSJSJSJS
"Huff hfuuffuhdjd—" Tak teratur habis nafas aku sejurus aku berjaya memotong kereta itu. Alhamdulillah, bersyukur ya anak-anak. Namun begitu, tak sampai satu saat aku menenangkan diri, anak mata aku terpandang akan suatu objek. Membulat terus mata aku jadinya.
"AHSHSHSHSHDJ!"
"ADUH!"
Terdorong habis pelanggan lelaki itu ke hadapan apabila aku secara mengejut menekan brek. Terhasil bunyi yang agak kuat. Uish, kepala lelaki tu terhantuk bahagian depan kereta ni ke? Aku hanya mampu melihat ke arahnya dengan mata bulat yang tidak berkelip.
Ah, mampus.
"WOI GILA!" Lelaki itu membetulkan posisinya dan terus menatap aku tajam. Kecut perut aku jadinya. Terus kepala aku tundukkan ke bawah.
Weh bukan salah aku lampu isyarat tiber berubah jadi merah!
"KENAPA KAU BERHENTI?!" Soal lelaki itu kuat. Sjsjsjjs berdesing telinga aku. Kenapa nak kuat-kuat sedangkan aku berada tepat di hadapan mata dia sekarang ni?!
YOU ARE READING
Coincidence [ ✔ ]
Comédie❛❛ Kau hilang jejak van tu, kau hilang nyawa kau. ❜❜ Apabila seorang gadis pabo berjumpa dengan seorang mafia. [ # ] cover design by @ATHENDERY-99 © 2023