Aku mengangkat kepala memandang Jungkook.
Ya aku tahu keputusan ni gila.
TAPI AKU DAH TAKDE PILIHAN LAIN HIKS
Barulah aku dapat lihat wajah dia dengan lebih jelas. Di keningnya kelihatan sebuah piercing, mata dia tak besar sangat tak kecil sangat dan ada beberapa titik cahaya putih di mata hitamnya, hidung dia mancung, bibir dia comel je berwarna pink, sekali imbas dia memang handsome dan nampak macam keluar dari anime. Wah, tak sangka wujud lelaki sehensem ini.
"Tch,"
Jungkook berdecit kecil sekaligus menyedarkan aku dari lamunan. Aku menundukkan pandangan. Hingus aku tarik. Fuh, tak berkelip aku pandang dia tadi. Mesti dia fikir aku macam monyet kan? Maklumlah hidung merah, air mata berbekas, hingus meleleh hiks.
Tapi ketahuilah, nyawa aku lagi penting dari penampilan aku sekarang ni.
"Kau perempuan teksi haritu kan?" soal Jungkook. Aku kekal menundukkan kepala. Dia ingat aku? Hingg terharu lah pula-
"Apa nama kau?" soal Jungkook. Aku mendiamkan diri. Gila ke apa nak bagi nama aku? Aku tunjuk muka aku ni pun dah satu keputusan yang gila!
"Woi betina," Jungkook menunjal dahi aku. Disebabkan tidak bersedia dengan posisi mencangkung yang sememangnya tidak stabil pada mulanya, aku pun terduduk di situ. Sakit di bontot aku tahan. Apak keras jalan tar kat sini.
"Oh, tak nak cakap?" soal Jungkook. Aku masih kekal berdiam diri dan menundukkan kepalaku memandang jalan. Biar dia putus asa dan pergi dari sini. Huks.
Namun begitu, jangkaan aku sama sekali tidak tepat apabila Jungkook mengacukan pistolnya tepat di dahiku. Aku menelan liur. Macam mana aku boleh lupa yang dia ada pistol ni?
"Satu..." Jungkook mula mengira. Ah dia start kira pula. Mood cuak on.
"K-Kang Han-"
Terhenti aku buat seketika. Weh bengapnya aku. Kenapa aku bagitahu nama sebenar aku? Macam mana kalau dia apa-apakan aku? Dengan nama je dia boleh buat banyak benda untuk bahayakan aku! Dan yang paling bahaya, keluarga aku!
Jungkook mengangkat kening, memberi signal agar aku meneruskan. Aku menggigit bibir. Ah, hentam jelah nama siapa pun!
"Kang Hani,"
Hani pun bolehlah. Aku kan semanis madu.
"Kang Hani?" soal Jungkook. Aku menganggukkan kepalaku laju dan berdehem kecil. Tak nampak macam menipu sangat kan? Jungkook menarik semula pistol dari dahiku. Fuh, baru boleh bernafas dengan tenang.
"Betul?"
"Haah. Betul. Jujur. Tak tipu," aku mengangkat tangan kanan sebagai tanda bersumpah. Sambil itu tangan kiri aku letakkan di belakang dan menyilangkan jari telunjuk dengan jari hantu. Orang kata kalau nak menipu kena buat macam ni. Aku pun tak tahu apa fungsinya dan kenapa aku terikut.
YOU ARE READING
Coincidence [ ✔ ]
Comédie❛❛ Kau hilang jejak van tu, kau hilang nyawa kau. ❜❜ Apabila seorang gadis pabo berjumpa dengan seorang mafia. [ # ] cover design by @ATHENDERY-99 © 2023