"Jaga girlfriend kau elok-elok. Dunia ni tak seindah yang kau sangka. Kau cuai, musuh kau bunuh dia. Aku dah kena bro," Hamster mula meluahkan perasaannya. Hingusnya ditarik. Weh, tiber rasa sentimental. Kesian Hamster. Siapa sangka, di balik wajah berparut dan nama yang comel, Hamster menyimpan seribu satu duka di dalam hatinya.
"Tch, aku akan pastikan perempuan ni mati sebelum musuh aku sempat bunuh,"
Dan itu dia, Juon Mangkook si perosak suasana. Air mata aku tersekat di skala 6 . Kau nak bunuh aku sangat bunuh lah! Nanti Sarang akan datang selamatkan aku!
"Anyway bro, lepaskan aku. Aku nak balik markas. Ingat deal kita," ujar Hamster dengan suara jantannya semula. Jungkook sekadar menggumam hmm dan meleraikan ikatan Hamster. Dalam diam aku mencapai kayu berpaku tadi. Kalau Hamster mengganas, memang dia maut. Jungkook pun macam dah tempah maut.
Dua jantan itu mula berjalan beriringan ke pintu bilik. Bagai lembu dicucuk bontot, aku turut menuruti jejak langkah mereka bersama kayu di tangan.
BAM!
"Ah!"
Aku memegang dahi yang terhantuk. Pintu di hadapan aku pandang dengan tidak percaya.
Tak guna Juon! Dia tutup pintu!
Kacukkacukkucukkocokkecek
Membulat mata aku. Terus tombol pintu aku pulas.
WEH NAK JE AKU MENCARUT SEKARANG. DIA KUNCI PINTU NI?!!!
"WOI! BUKAK LA!" Aku mula menggegarkan pintu. ARGH! AKU HARAP HAMSTER TIPU LEPASTU BUNUH JUNGKOOK KAT LUAR!
"HAISH!" Dengan geram, aku duduk bersandar di pintu. Kain di mulut aku rentap kasar. Tak guna. Habis koyak baju fav aku.
Aku mencapai fon di poket. Ada mesej dari Sarang.
Sarang Burung 🐦🍁
dah sampai
cepat keluar !Ha ni seko lagi. Dia fikir aku boleh seludup keluar dari markas Jungkook ni?!
Aku mengeluh kecil. Telefon aku simpan di dalam poket. Kepala aku sandarkan pada pintu.
Sendunya hidup. Kenapa semua orang kejam dengan aku? Si abe nak bunuh aku, si adek pula suruh aku keluar. Haih, dia lupa ke aku gadis Korea terakhir? Sinilah jemput aku sendiri.
Aku menegakkan badan. Takut juga pintu ni terbuka time aku tengah bersendu. Tak pasal-pasal imej aku rosak bila terjelopok ke belakang.
Aku memerhati tingkap bilik. Baiklah, aku tiada pilihan lain. Aku terpaksa panjat keluar melalui tingkap yang setinggi Kwangsoo itu. Nasib juga ada timbunan kerusi meja buruk yang boleh aku pijak. Maklumlah aku kan manusia. Tingkap tu dibuat untuk zirafah.
TING!
Sarang Burung 🐦🍁
hoi cepatlah !
mana awak ?!Eyyyy ada juga aku jual sarang burung ni! Sabo boleh dok?
YOU ARE READING
Coincidence [ ✔ ]
Humor❛❛ Kau hilang jejak van tu, kau hilang nyawa kau. ❜❜ Apabila seorang gadis pabo berjumpa dengan seorang mafia. [ # ] cover design by @ATHENDERY-99 © 2023