İyi okumalar 💙
🇹🇷
Gözlerimi yabancı bir odada açtığımda ilk başta afallasam da sonradan hatırladığım gerçekle rahat bir nefes verdim..
Bakışlarım komodinin üzerindeki telefonumu bulunca yatakta doğrulup elime aldım.
Saat altıydı. Hiçbir arama veya mesaj olmaması canımı sıksa da onlar için dua etmekten başka çarem yoktu.
Yataktan kalkıp yatağı düzelttim. Valizden yarasa kol pudra pembe ince triko kazağımı ve siyah kot pantolonumu çıkardım.
Üzerimi giyinip odadaki dolabın aynasından kendimi süzdüm.
Saçlarımı at kuyruğu yapıp gözlerime rimel sürdüm. Olmuştum. Çantamı alıp bavullarımı kenara koyduktan sonra odadan çıktım.
Evdekiler uyuyor olmalıydı. Kapıdan sessizce çıkacakken vestiyerin kenarında gördüğüm kağıt kalemi aldım.
Esma teyze karargaha gidiyorum. Öğlene doğru gelirim..
~DenizKağıdı yatağımın üzerine bırakıp siyah spor ayakkabılarımı giyerek evden çıktım.
Hava yeni yeni aydınlanırdu. Hafif esen rüzgar çok fazla üşütmezken sonbaharın en güzel zamanlarıydı.
Yavaş yavaş yürümeye başladım. İzmir'de doğup büyüdüğüm mahalleye benziyordu. Şimdilerde asla rastlayamayacağımız kadar sıcak ve samimi.
Etrafımı inceleye inceleye yürürken yanımdan tek tük insan geçiyordu. Muhtemelen işe gidiyordu çoğu. Sokağın başındaki ekmek fırınına girdim.
Burnuma sıcak ekmek kokusu gelirken karnım guruldamaya başlamıştı bile. Çok yiyor olmama rağmen çok fazla kilom yoktu. Mesleğimden olsa gerek kolayca yakıyordum.
Tezgahın arkasındaki çok yaşlı sayılmayan amca gülümsedi.
"Buyur kızım"
Bakışlarım camla kaplı tezgahta gezinirken "Bir simit bir tane de kaşarlı poğaça alabilir miyim?" Diye mırıldandım.
"Tabiki."
Adam istediklerimi önce karton kağıda sonra poşete koyarken çantamdan cüzdanımı çıkardım.
Parasını ödedikten sonra taksi durağını soracakken adam benden önce konuştu.
"Kızım yanlış anlamazsan bir şey soracağım. Burda herkes birbirini tanır. Seni ilk defa görüyorum. Misafir misin yeni mi taşındın?"
Samimi sesiyle gülümsedim. "Aslında ikiside. Esma teyzeyle Mustafa amcanın misafiriyim. Ama bugün taşınacağım insan."
Başını sallayıp tebessüm etti. "Hoşgeldin o vakit mahallemize"
"Hoşbuldum..Bende size bir şey sorabilir miyim? Buraya yakın taksi durağı var mı acaba?"
Tezgahın arkasından çıkıp yanıma geldi. Eliyle dükkan camlarının arkasında kalan yolu işaret etti.
"Sağa dön yolun sonunda var taksi durağı."
Başımı salladım. "Tamam teşekkür ederim. Kolay gelsin"
"Sağol kızım"
Fırından çıkıp amcanın bahsettiği tarafa yürürken simiti yemeye başlamıştım. Çıtır çıtır çok güzeldi.
Taksi durağına gelene kadar simit bitmişti. Durağın önünde oturan iki adam bana dönünce "Boş taksi var mı acaba?" Diye sordum.
Daha genç olanı ayağa kalkıp bir taksiyi işaret etti. "tabi buyrun"