İyi okumalar💙
🇹🇷
Çıkma dedim değil mi? Gerizekalı..
Sinirle ayağa kalkıp Aslan'ın yanına gittim. Omzuyla göğsü arasında bir yerden vurulmuştu. Fırat hızla yanına çökerken "İyi misin?" Diye sordum.
Mahcup bir hâlde bana bakarken başını salladı. Bakışlarını görmezden gelip Kenan ve Emre'ye döndüm.
"Siz Ferit'i alın geliyorum. Dikkatli olun"
"Tamam komutanım"
Onlar giderken Aslan'ın yanına çöktüm bende. Fırat çantasından malzemeleri çıkardı.
"Nasıl durumu?"
Fırat "Önemli bir şey değil komutanım burda halledebilirim" dedi.
Başımı sallayıp Emre ve Kenan'ın yanına ilerledim. Ferit'i getiriyorlardı.
Mağaraya girip etrafa bakarken bulduğum birkaç dosya ve belgeyi aldım. Telsizi açıp albaya haber verdikten sonra helikopteri beklemeye başladık.
Kenan ve Emre de teröristleri kontrol etmişti.
Hepsi yan yana dizilmiş beklerken sinirle arkamı döndüm. Ya daha kötü bir şey olsaydı.
"Komutanım..."
Aslan'ın mırıltılı sesiyle arkamı dönüp işaret parmağımı onlara doğru kaldırdım.
"Kes sesini! Karargahta konuşacağız sizinle"
Onlar susarken gelen helikoptere bindik. Ferit bile gerginliği anlamış gibi sessiz kalırken arkama yaslanıp gözlerimi kapattım.
Bu böyle gitmezdi. Karargahta neyse ama operasyondaki tavrı affedilemezdi. Kurşun omzunun birkaç parmak altına gelse kalbine isabet edecekti.
Karargaha indiğimizde birkaç asker Ferit'i götürürken albay geldi karşımıza.
"Yüzbaşı Deniz Erdem. 1 üsteğmen,3 teğmen ve 58 leşle operasyon başarıyla tamamlanmıştır komutanım."
"Hepiniz iyisiniz değil mi?"
Aslan'a bakarak sorduğu soruya cevap vermedim.
Aslan "Evet komutanım" deyince albay "Elinize sağlık çocuklar. Evlerinize gidebilirsiniz dinlenin" dedi.
Albay yanımızdan ayrılır ayrılmaz time döndüm. Kendimi sakinleşmek için telkin etsem de olmuyordu. Hepsi pişman ve mahcup gözlerle bana bakarken bakışlarımı Aslan'a diktim.
"Yaptığın emre itaatsizlik için ayrı üstüne karşı olan saygısız tutumun için ayrı savunmanı masamda istiyorum bu bir."
Sert sesimle hepsi yutkunurken sinirim hâlâ geçmemişti.
"Sizin aksinize egomu tatmin etmek için operasyonları değil eğitim atışlarını tercih ediyorum bu iki.."
Sesim giderek yükselirken hiçbirinden ses çıkmıyordu.
"İlk geldiğim gün ne dedim ben size. Sınırınızı aşmayın dedim. Beni sevip sevmemeniz önemli değil ama siz askersiniz. Profesyonel olmak zorundasınız! Silah arkadaşlarınızın canı da size emanet. Sen nasıl böyle bir sorumsuzluk yaparsın?"
Aslan başını eğerken "Kaldır başını!" Diye bağırmamla kaldırdı.
"Eğer bir daha herhangi biriniz böyle bir şey yapıp operasyonu da kendi ya da silah arkadaşlarının canını da tehlikeye atarsa kim olursa olsun askerliğini yakarım. Kendinizi toparlayın. Ya beni seveceksiniz ya da duygularınızı işe karıştırmamayı öğreneceksiniz. Gidin dinlenin şimdi.."