Kapitel 2. Hello again..

496 9 1
                                    

Alicias perspektiv: jag och Ryan satt och snacka minst hela dagen och kvällen. han var ingen mördare och däremot ingen pedofil. han var snäll och en söt kille. vi hade börjat blivit riktigt bra vänner!
Han hade insistera att jag skulle sova över. för att han visste hur det var att ha föräldrar som Jag hade. jag hade berättat allt om mitt liv. men jag hade lämnat det där med hängningen utanför. kvällen hade kommit och vi satt och kolla på tv. också plötsligt så hörde jag hur dörren öppnades hastigt.. jag var jätterädd men Ryan satt hel stilla i soffan. här var det nån som hade bara gått in i hans lägenhet och han brydde sig inte. jag kolla på han och sa..
" Du hörde väll att det kom in någon in i din lägenhet va?"sa jag oroligt.
" Ja?" Sa han orört.
" Ska du inte typ gå och kolla?"sa jag.
" Nejdå det är bara Justin" sa han.
" Och vem är Justin?" Sa jag.
" Min kompis. vi bor här tillsammans.."sa han.
" Meeen.. kunde du inte ha sagt det lite tidigare. vart ju skiträdd.."sa jag.
" Haha jaha, jag trodde jag hade nämnt att han bodde här."sa han.
det vart tyst och vi gick tillbaka till att kolla på tvn. och så plötsligt så dyker ryans vän upp i vardagsrummet och säger.
"Eyy.. Ryan vem har du på besök nudå?" sa Justin med en skämtsamt ton. han kom in helt och när han fick syn på mig så tappa han totalt hakan och detsamma hände med mig. vad fan gjorde han här? Varför hamna jag i samma rum som han som rädda mitt liv?
" Hello again" sa jag lugnt.

Justins perspektiv; jag gick in och slängde igen dörren efter mig. tankar sprudlade igenom min kropp och den enda som var på min hjärna var den där tjejen. jag hade kört runt hela natten för ingenting,. jag bara körde.jag visste inte riktigt vad jag skulle göra för att få ur henne ur mitt huvud. jag gick in i köket och tog en öl och sedan så gick jag till mitt rum och drog på mig mjukisbyxor. viskningar hördes från vardagsrummet så Jag gick ditåt. när jag kom in så får jag syn på Ryan sittandes i soffan med pizza fullproppad i munnen. jag säger..
""Eyy.. Ryan vem har du på besök nudå??"
Jag vänder mot fotöljen där en blond hårig tjej sitter med helt underbara ögon. det var tjejen som var på min hjärna. tjejen som jag hade räddat.. vad fan gjorde hon här?..
" Hello again.." sa hon lugnt.
" Hey" sa jag kallt. jag ville inte säga det i den tonen men det vart bara så.

Och jag som försökte få henne ut ur mitt huvud. hur fan ska jag lyckas med det nu?

Love didn't exist for me until I met herDonde viven las historias. Descúbrelo ahora