Justins perspektiv: Idag var det dagen, dagen då jag skulle fråga henne, fråga henne om hon vill gifta sig med mig. Jag älskar henne och jag vill veta om hon vill spendera resten av sitt liv med mig innan hon försvinner. Hon är min andra halva och jag tvekar inte alls när jag säger det.
Hon gör mig till en bättre person, en person som jag mer tycker om. Hon får mig att le och resten vet ni redan. Jag kan skriva en hel bibel om henne om vad jag tycker om henne. Hon är mitt allt och min dag och natt.
Mina planer för förlovningsöverraskningen var att jag ska ta henne ut på en dejt och sedan så ska jag ta ut henne i en båt och då ska jag ro ut till en jättevackert ställe och då ska jag göra det. Hoppas att hon blir glad och gillar det. annars så är det bara acceptera det..
Jag var nu ute vid en by i närheten och köpte en blombukett och lite tillbehör som skulle behövas till kvällen. När jag hade köpt det så drog jag till stället vi skulle ha dejten. Det var en brygga vi skulle spendera vår dejt på och sedan så båten. Jag dekorera bryggan romantiskt med ljus och blommor och lite volanger. Sedan så la jag ljus slinga runt båten, jag skulle velat ha levande ljus men det skulle bli för riskabelt, jag vill inte att det ska börja brinna. Jag la lite blommor här och där för att göra det lite romantiskare. Nu undrar ni vart jag får allt romantiskt ifrån, jo jag har en mamma som lärt mig allt om romantik. Hon trodde jag självklart inte lyssna men en del lyssna jag på.
När allt var klart runt omkring där så satte jag mig i bilen och gasade tillbaka till vårt hus. När jag drog så var klockan sju, Alicia vaknar alltid runt 10/11 , så jag passa på att åka tidigt. Klockan var 10 när jag kom hem och när jag öppna ytterdörren så var det knäpptyst, Alicia sov forfarande. Jag smög till vårt sovrum och där låg och och andades lugna och fina andetag. Jag gick tillbaka till köket och började göra smet som sedan skulle leda till pannkakor. När smeten var klar så hällde jag smeten i stekpannan och jag möttes av i sprudlande ljud i stekpannan. Några minuter gick och pannkakan hade vänts några gånger i pannan och pannkakans färg var nu gyllenbrun.
Efter ett tag så hade jag ett helt fat med pannkakor lastad på varandra. jag tänkte just gå till Alicia men när jag tänkte just vända mig om så kände jag några svaga armar runt min höft. Armarna lindades runt mig och jag log, Alicia.
Hon tryckte sitt huvud mot min rygg och jag vände mig sakta om och mötte hennes trötta ögon och ruffsiga hår. Men hon var fortfarande så vacker, jag förstår inte. Vem skapade denna människa?
jag lyfte upp henne så hon nu hade benen runt min höft och hennes armar låg vilandes runt mitt huvud. Hennes huvud låg vilad mot min panna och vi mötte varandras blickar, vi kunde bara stå så ibland bara för att det var skönt. Kolla på varandra och se vad som gör oss så glad att bara kolla på den personen som står där framför henne. Konstigt.. jag vet.. vi är inte normala, inte perfekta men vi är oss och det räknas.
Vi spenderade dagen lugnt, vi satt ute på altanen och prata bara. När det börja gå mot eftermiddag så gick jag och bytte om då Alicia fortfarande låg på altanen. Jag satte på mig kostymen och sedan så tog jag buketten med blommor och påsen med klänningen som jag hade köpt till henne. Klänningen var en lös, med vit färg och spets detaljer. Jag gick snabbt ut till Alicia. När jag kom ut på altanen så mötte Alicia min blick och hon kolla chockat på mig. Sedan så slog hon upp i ett stort leende. Jag log och gick fram till henne.
" Min älskade Alicia, vill du gå ut på en dejt med mig ikväll?" sa jag och log stort. Hon log stort och svarade mig.
" Min älskade Justin, Självklart!" sa jag. Jag gav henne påsen och buketten. Hon la buketten i en blom vas och sedan så tog hon påsen och kollade som var i. Hon log stort och sedan så försvann hon in på toan. En halvtimme senare så dök hon upp igen, hon hade fixat sitt hår och hade satt på sig en enkel men jätte fin sminkning. Jag log stort och gick fram till henne, jag kysste hennes panna och sedan så drog jag henne ut till min bil. Jag började köra och sedan en stund senare så var vi framme vid stället där allt skulle hända.
Jag log och sedan så tog jag hennes hand och ledde henne till bryggan, ett stort leende prydde hennes läppar och jag log tillbaka. Hon slog sig ner och jag placera mig mittemot henne, jag hällde i vin och sedan så starta kvällen. Vi tryckte i oss mat som någon resturang hade leverat till oss och det var jättegott. När tallrikarna var tomma så tog jag upp jordgubbar idoppat i choklad och sedan så tog jag fram till mer vin. Det var inte så hög alkohol i vinet så vi vart inte påverkad lätt. När vi hade suttit där och pratat och ätit lite mer så sa Alicia tillslut.
" Justin this is Amazing, i love it. It's more than Amazing, i can't find a Word for it but I love it, and I love you and I want to read a bibel about you to say how much I love you and how Amazing this is. No one has ever done this for me Before and I dont know what more to say." sa hon. Jag log stort. Hon gilla det här jag gjorde till henne, undra vad hon tycker sen. Jag log och svarade henne. " you don't need too say anything more, Im just glad I can spend all my seconds with you and minute and weeks. I love you Alicia, and you deserve this" sa jag. Hon log och en ensam tår rann längs hennes kind. Glädjetår. Jag kolla först oroligt på henne men då sa hon , " Justin, it's okay. It's a happy tear" sa hon och log stort.
En stund senare så bjöd jag henne ut till båten. Hon tacka jag och vi satte oss i båten och jag börja ro. Efter en stund så stanna jag på den perfekta stället och solen var nu påväg ner. Hon kolla på mig förvirrat. Jag sa.
" Alicia, when I first met you.. I don't mean when I save you but when I saw you in my bedroom I felt that something big was going to happen. I kissed you because I needed to know how I felt with you, because Before the kiss you were Always on my mind. Then I kissed you and you were on my mind forever. I wanted you near me, I wanted to keep you safe. When I later found you abused and hurt it hurted me really much. Who could ever do that to you? Then my feelings grew. I was in love with you! I couldn't let you go now. So now are we here, togheter. I love you Alicia, more than you will ever figure out. I love you because of a sight with you makes my body warm and feel safe and happy. You make me smile, cry,laugh,sing. And much more.. And Alicia, you don't deserve to have leukemia, not at all. You are the most Beautiful person I know. And when I Heard you have 2 months to live. I wanted to ask you this, I want you to wear my last name when you leave this Place without me.. So Alicia, do you want to marry me ?" sa jag och kolla på henne. Hennes ögon var glittriga och tårar hade runnit längs hennes kinder. Hon log, hon log överlyckligt. Sedan så gjorde hon något och sa något som fick hela mig att värmas i en het värme. En obeskrivlig känsla! Hon nicka hysteriskt och sa: " Justin, I want to so much marry, I want to wear your last name. I love you so much Justin" sa hon.
Hon sa ja! Hon sa ja!
ESTÁS LEYENDO
Love didn't exist for me until I met her
FanficSka jag bara släppa taget om grenen eller inte? Snaran satt löst runt min hals och min darriga kropp stod skakandes på grenen nedanför mig. Jag släppte lite lite mer på fästet runt grenen. Men då händer det... Grenen under mig går sönder och snaran...