04

389 42 4
                                    

" To....tolong lepaskan aku " rayu Datuk Syamsul kepada mereka yang lengkap bersarung tangan dan mengenakan pelitup muka .

" Ingat semudah itu ke orang tua ?" tanya Hakim seraya tersenyum sinis sekaligus menarik kapak yang berdekatan dengannya .

" Okay , so siapa nak mula dulu " tanya Tengku Eiril selaku ketua sambil keningnya terangkat .

"Aku"

"Aku"

"Aku"

Hakim , Delisya dan Syed Hazwan berkata serentak . Hakim terkenal dengan kekejamannya ketika menyeksa tahanan berbanding rakan-rakan yang lain .

"Start dengan Wan , Delisya dan Hakim . Deal ?" putus Tengku Eiril seraya tersenyum .

Syed Hazwan mengambil kapak yang telah berada di genggamannya lalu menghayun kepada kaki Datuk Syamsul . Dengan sekali hayunan sahaja , kaki beliau terputus dari badan . Datuk Syamsul mengerang kesakitan . Delisya pula mengambil kapak tersebut dan menghayun pula pada bahagian tangan Datuk Syamsul . Sekali lagi kesakitan itu terasa . Air mata Datuk Syamsul berlinangan tatkala mengenangkan kesakitan yang terasa amat perit , pedih dan segala rasa yang tidak dapat digambarkan . Akhir sekali , Hakim mengambil kapak dan memenggal kepala Datuk Syamsul . Darah memercik ke sebahagian bilik itu . Batrisya dan Umaira menutup mata kerana tidak sanggup melihat kejadian itu .

"Done , like always , tugas korang jangan lupa" Tengku Eiril mengingatkan yang lain .

Mereka membakar mayat Datuk Syamsul . Abu disimpan di dalam plastik beserta balang kaca yang mempunyai darah Datuk Syamsul serta tertera nama beliau . Setelah itu , mereka membahagikan duit upahan oleh si pengupah .

----

"Aku gerak dulu" ucap Tengku Eiril seraya menekan butang lif untuk turun .

"Hello , kau kat mana ?" tanya Tengku Eiril yang melekapkan iPhone 11 Pro pada telinganya bagi mendengar suara si pemanggil .

"....."

"Okay , jumpa kat sana" balas Tengku Eiril sebelum menamatkan panggilan . Dia bergegas menuju ke tempat yang diputuskan oleh kawannya .

----

"Qis , kau nak shopping dekat mana ?" tanya Umaira yang masih fokus pada pemanduannya .

"Aeon" balas Qistina Sofea pendek .

"Kau okay tak , Qis ?" tanya Umaira prihatin .

"Okay" sepatah sahaja yang dijawab .

10 minit kemudian ...

Mereka memasuki Aeon Mall yang tersergam indah . Mereka menuju bahagian pakaian . Orang perempuan lah katakan . Kalau tak habis duit di pakaian , di mana lagi betul tak ?

"Weyh , Maira baju ni sesuai tak dengan aku?" tanya Qistina Sofea yang sedang mengacah baju di badannya . Hilang bad mood nya apabila nampak baju .

"Nice weh ! Sesuai gila dengan kau . Ambil la aku belanja" kata Umaira ceria .

"Okay la tapi aku sakit perut lah weh . Dah kau nak belanja kan , kau bayarkan and tunggu aku jap . Aku nak pergi tandas kejap" kata Qistina Sofea sebelum bergegas menuju ke tandas . Dalam kekalutan , dia tidak sedar ada orang di hadapannya dan dia terlanggar lelaki itu .

"Eh , sorry" ucap Qistina Sofea pendek . Dia mengangkat wajahnya untuk melihat gerangan lelaki itu tetapi malangnya lelaki itu berhoodie hitam serta dilengkapi topi dan mask .

"It's okay . Take care" balas lelaki itu sebelum berlalu pergi .

























































Siapa lelaki berhoodie tu ?? Kalau nak tahu , teruskan ke next chapter ! Bye ! Korang dapat teka tak lelaki tu siapa ??

Vote and comment !!

Vote and comment !!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
C | Andai Aku ✓Where stories live. Discover now