33

259 33 0
                                    

Mereka tidak menghiraukan wajah Sufian yang mulai cuak tetapi mereka menyediakan barang-barang seksaan .

Hakim memegang pisau rambo , lalu......

ARGHHHH !!!

Pisau rambo tersebut ditoreh di atas paha sehingga menampakkan kesan lubang dan sekaligus mengeluarkan cecair merah .

Hakim berpuas hati apabila melihat mangsanya meraung . Mereka yang lain hanya beriak biasa . Bau hanyir darah memenuhi ruang tersebut .

Giliran Laura pula untuk menyeksa Sufian . Dia mengambil pengepit lalu mengepit satu persatu jari tangan Sufian menyebabkan Sufian mencarut .

"S...s...sakitlah woiii!!!" jeritnya lantang . Mereka tidak kisah kerana sudah terbiasa . Lagipun bukan ada kejiranan . Tambahan pula , bilik ini mempunyai soundproof ( bilik kalis bunyi ) .

"Korang bunuh jelah aku ! Takpayah seksa aku macamni!" jeritnya lagi bersama air mata yang masih belum berhenti mengalir dek kerana terlalu menahan perit . Dia tidak ubah seperti binatang !

"Tak best kalau bunuh terus . Seksa dulu lah bro" kata Danish sinis seraya disambut oleh tawa mereka .

Kini , giliran Batrisya pula . Dia mengambil kapak lalu memotong kaki kiri Sufian sebelum darah membuak-buak . Sufian lemah tatkala kini . Di dalam hatinya mula berdoa sekaligus mengucap sebelum nyawanya diambil . Dia redha kerana dia tidak mampu lagi untuk bertahan .

"Ya Allah , kau maafkan mereka . Aku tahu mereka masih jahil dalam bab agama . Kau tariklah nyawa aku sekarang kerana kesakitan yang aku alami ini sudah diluar kemampuanku , Ya Allah . Matikanlah aku dalam iman , Ya Allah . Ya Rahman , Ya Rahim , kau jagalah dia yang selalu bertakhta di hatiku yang belum sempat untuk aku miliki iaitu Ayuni Fariha binti Abdul Hamid . Kau berikanlah hidayah buat mereka , Ya Allah . Sesungguhnya , hamba-hamba-Mu tidak lari dari melakukan kesilapan . Aamiin . أشهد أن لا الا الله وأشهد أن محمد رسول الله" doanya didalam hati bersama mengucap dua kalimah syahadah sebelum kepalanya dipenggal oleh Shahrul .

Dengan ini , tamatlah riwayat Muhammad Sufian bin Ghazali .

( maaf kalau ucapan kalimah syahadah tu salah ye . kalau korang nak pastikan betul , boleh check dekat Google . )

----

Hujan renyai-renyai mulai turun seolah-olah menangisi pemergian Sufian . Hati Ayuni juga sayu tatkala dia sampai di resort milik Sufian .

Dia menjumpai pendrive dan kemungkinan ia milik si pembunuh . Dia masih belum bersedia untuk melihat kandungan pendrive itu .

Kolam air matanya tidak dapat dibendung apabila nalurinya kuat mengatakan dia hilang seseorang yang amat menyayanginya .

Tiba-tiba , dia teringat tentang Sufian confess kepadanya . Muncul senyuman yang pahit kerana hmm...

Flashback

"Kau ni... Aku sebenarnya nak ajak kau..."

"..... kahwin?"

"Pandai kau!"

"Kau gila ke apa? Kita muda lagi kot lagipun perjalanan hidup kita jauh lagi"

"Tapi...."

"Sorry , Pian . Aku tak ready lagi"

End flashback

Muncul senyuman yang teramat tawar apabila mengenangkan tentang perkara itu .

"Kau dah takde , Pian . This world will miss someone like you" ujarnya perlahan .

----

Tengku Eiril menapak keluar dari bilik air selepas siap membersihkan diri .

Qistina Sofea yang berada di balkoni tidak perasan akan kehadiran suaminya . Dia sibuk melayan perasaan .

Tiba-tiba , dia merasakan ada satu tangan yang melingkar di pinggangnya membuatkan dia menoleh mengadap si empunya tangan . Dia tersenyum sebelum memeluk erat tubuh sasa itu .

"Sayang , why are you crying?" tanya Tengku Eiril pelik .

"Hati sayang tak sedap lah hubby" balasnya perlahan . Kepalanya diletakkan di bidang dada milik Tengku Eiril . Wajahnya disembamkan .

"Sayang , jangan fikir yang negatif . Tak baik untuk kesihatan baby" katanya seraya mengangkat dagu Qistina Sofea untuk menatapnya .

Baby ? Ye , hampir 2 minggu dah dia pregnant . Bila Tengku Eiril balik baru nak buat surprise hurm .

"I'm sorry if one day I will leave you , sayang" ujarnya lalu mencium ubun-ubun Qistina Sofea lama .

"Hubby , jangan cakap macamtu" rengek Qistina Sofea manja sebelum memberikan ciuman di pipi Tengku Eiril .

Telefon Tengku Eiril berdering kuat minta diangkat . Dia menjawab panggilan tersebut sambil memasang loud speaker .

"Abang ! Tempat kita kena serbu!"















































































What happened ??? Jangan kecam tau dalam penggunaan English tu sebab author hentam sajaʕ'• ᴥ•̥'ʔ

Maybe dalam 3 chapter lagi , cerita ni akan tamat .

Agak-agak macam mana pengakhirannya eh?

Sad ke happy ending ? 🙃

Sad ke happy ending ? 🙃

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



C | Andai Aku ✓Where stories live. Discover now