20

529 32 0
                                    

1 tahun kemudian ....

Bayinya diberi nama Ayayna . Tahun ini genap 1 tahun tetapi sangat petah bercakap .

"Kalaulah kau ada dekat sini sekarang" gumamnya dalam hati .

"Ma , k?" tanya Ayayna .

"Mama okay , sayang" balas Qistina Sofea lalu memeluk anaknya erat . Dia lah sumber kekuatan Qistina Sofea untuk meneruskan hidup .

Entah bagaimana tergerak hatinya setelah setahun tanpa kekacauan , dia ingin menghubungi Ayuni , sepupunya .

Rumah yang diduduki itu memang ditinggalkan tetapi barang-barang dalam rumah tersebut masih tersisa .

Dia mendail nombor telefon Ayuni . Alhamdulillah , dia masih ingat .

"Hello?" ucap si pemanggil .

"Kalau ye pun , bagilah salam , sayang" balas Qistina Sofea dalam nada sebak . Rindu itu jangan dicakap la....

"Weyh ! Qis !!" jeritnya .

"Woi! Kau tak payah nak menjerit sangat . Sekarang , kau datang ambik aku jap" pinta Qistina Sofea dengan nada mengada .

"Aku rindu gila dekat kau , gila! Kau okay tak?" tanya Ayuni risau .

"Aku okay . Btw aku dekat area mana hentah" balas Qistina Sofea .

"Lah , erm jap . Aku panggil Pian detect kau punya location" ujar Ayuni lagi .

"Okay . Yuni , kau tak payah bagitahu abang aku tau , promise?"

"Tapi...."

"Shhh...please , Yuni . Aku tak ready lah" rayu Qistina Sofea mengharap .

"Okay fine! Aku dah detect location kau" ujarnya .

"Okay thanks . Bye!" kata Qistina Sofea lalu menamatkan panggilan .

----

Setahun telahpun berlalu tetapi ....

Hampir gila dibuatnya tatkala teringat akan kehilangan Qistina Sofea disebabkan kekejamannya .

"Aku minta maaf , Fea ! Aku janji dengan diri aku , aku akan cari kau!" desisnya dalam hati .

----

Setelah Ayuni dan Sufian sampai , terpacak wajah Qistina Sofea yang semakin anggun . Almaklumlah , dah jadi ibu kan .... heheh...

"Weyh ! Kau kenapa dah duduk sini ? Kau lari rumah ke?" tanya Ayuni bertalu-talu . Dia masih tidak meleraikan pelukannya .

"Relax lah" kata Qistina Sofea .

"Hish , rindu !!!!" jeritnya .

"Panjang ceritanya . Jom" ajak Qistina Sofea .

"Wait! Ni anak siapa , Qis?" tanya Ayuni pelik . Sufian hanya menjadi pemerhati kepada drama murah ini ....

"Anak sulung aku , Ayayna" jawab Qistina Sofea selamba .

"Kau dengan siapa gila!" tanya Ayuni ingin tahu .

"Ma , si...a...p..a ni?" tanya Ayayna sambil memandang dua orang asing dihadapannya .

"Ni mummy Ayuni , ni pula daddy Pian" ujarnya perlahan-lahan .

"Jom" ajak Sufian . Dia back-up Qistina Sofea rupanya hehe.... Ayuni mula muncung sedepa .

C | Andai Aku ✓Where stories live. Discover now