18

364 31 4
                                    

Maira yang tiba-tiba teringat akan kehilangan rakan baiknya , dia ingin bertanya akan hal tersebut kepada Tengku Eiril .

Dia terus mencapai iPhone miliknya . Nombor Tengku Eiril dicari lalu didail .

Sekali , tak angkat .

Dua kali , tak angkat .

Tiga kali , haa angkat pun kalau tak aku hancurkan fon ni kang ...

"Lambatnye jawab" kata Umaira geram . Mulutnya dah muncung sedepa .

"Sorry la , busy sikit" balasnya dengan alasan yang cliche .

"Yela tu . Ke layan girlfriend?" tebak Umaira ingin menduga abangnya .

"Abang single la" katanya serius .

"Yela yela . Ni Maira nak tanya , abang tahu tak tentang kehilangan Qistina Sofea yang jadi berita hangat sekarang ni?" tanya Umaira muka membuka topik .

"A.. a ... haah tahu" ujarnya gagap . Haa , sudah kalau kantoi naya aku .

"Kenapa abang gagap macamtu ?" tanya Umaira seolah-olah syak sesuatu .

"Takde apa la . Btw kenapa dengan Qistina Sofea?" tanya Tengku Eiril tenang . Dia cuba untuk tidak nampak gelisah . Padahal dia seperti cacing kepanasan dah tu ...

"Mana tahu if abang terserempak dengan dia kat mana-mana tapi katanya ni kes culik . Risau Maira tahu tak?" balasnya .

"Oh , harapnya dia okayla" balas Tengku Eiril lagi .

"Hmm..."

"Tu kenapa hmm tu?" tanya Tengku Eiril . Dia lama tidak menyakat adiknya sejak Umaira pindah ke rumah keluarga asalnya .

"Rindu lah" ujarnya .

".... dekat abang ke?" tanya Tengku Eiril lalu tersenyum nakal .

"Hish , mana ada" nafinya . Ya , dia rindu akan dua insan itu yang kini tiada di hadapannya .

"Yelatu . Dah lah , abang nak pergi mandi . Bye!" ujarnya sebelum mematikan talian .

----

Setelah beberapa tahun lamanya , Kumpulan Tiger tidak dapat dijejaki . Setiap yang dilakukan mereka tidak meninggalkan kesan .

Sejak tahun 1984 , sudah ramai pihak polis yang cuba merungkaikan perbuatan mereka tetapi hampa .

Mereka ....

licik ,

bijak ,

kejam .

Itu prinsip kumpulan tersebut .

Imran dan rakan setugasnya hampir berputus asa .


















































































♫︎ boleh pasang lagu youtube tu dah , sekian ♫︎

Qistina Sofea membuka matanya perlahan-lahan . Dia sempat melihat sekeliling sebelum terpandang satu susuk tubuh yabg berada di birai katilnya sambil tertunduk tidur .

Qistina Sofea sempat meratah wajah lelaki itu sebelum tersenyum .

"Kalaula tak jadi macam ni , tentu aku dah buka pintu hati aku untuk kau tapi aku dah tawar hati , Eiril" katanya perlahan .

C | Andai Aku ✓Where stories live. Discover now