Harini , mereka akan menyelesaikan tugas mereka setelah membuat penelitian , pengintipan dan perancangan .
Mereka menaiki kereta Alphardd lalu segera menuju ke private resort .
Mereka memarkir kereta jauh dari resort agar tiada yang mengesyaki mereka .
"Shahrul , Laura . Korang gerak dulu . Nanti apa-apa roger" arah Tengku Eiril lalu Shahrul dan Laura hanya mengangguk .
Mereka menuju ke bilik CCTV . Sesampai mereka , Laura menolak daun pintu sebelum Shahrul menembak dua orang pengawal yang menjaga bilik kawalan tersebut menggunakan silencer .
Mereka terus memadamkan rekod CCTV lalu Shahrul memberi arahan menggunakan ear button .
Mereka menuju ke pejabat tuan empunya resort .
-----
Sufian berasa tidak sedap hati seolah-olah sesuatu bakal terjadi . Dia merasakan perasaan ini sejak bangun dari tidur tetapi cepat-cepat dia menghalau perasaan itu .
Rindu yang tidak mampu untuk ditanggung lagi , terus diluahkan melalui mendail nombor seseorang .
"Assalamualaikum" kata Sufian lembut . Nada suaranya serak .
"Waalaikumussalam" jawab Ayuni .
"Aku dah tempah flight untuk kau datang sini" kata Sufian selamba .
"Haa?!! Bila?" tanya Ayuni yang agak sedikit terkejut .
"Esok" balasnya .
"Seriously?" tanya Ayuni yang agak sedikit tidak percaya .
"Yela . Sekarang kau pergilah siap baju . Esok insyaallah kita jumpa ye" katanya dengan suara meleret . Panggilan dimatikan .
----
"Papa , mama , Yuni gerak dulu . Assalamualaikum" ujarnya seraya menyalami kedua tangan orang tuanya .
Sesampainya di Johor , dia terus mendail nombor Sufian . Beberapa kali juga dia mendail nombor tersebut tetapi tidak berjawab .
Dia mengambil keputusan untuk ke resort tersebut dengan menaiki teksi yang disediakan di lapangan terbang . Entah mengapa , hatinya berdetak hebat seakan-akan sesuatu telah berlaku .
-----
Dia mendongak apabila pintunya dirempuh kasar . Matanya membulat tatkala melihat sepucuk pistol di tangan mereka .
"K...k...korang siapa?" tanya Sufian gagap .
"Tak penting" balas Tengku Eiril dingin sambil memandang tajam ke arah Sufian tanpa bersalah .
Tengku Eiril memberi arahan dengan menggunakan isyarat mata kepada Hakim . Hakim mengangguk sebelum mendekati Sufian .
Sufian cuak tatkala kini . Hakim mencengkam kolar baju Sufian sebelum mendekatkan wajahnya seraya senyuman sinis terukir .
"Welcome to our hell , Encik Sufian" ujarnya bernada berbisik sebelum meletakkan picagari berisi ubat tidur di tengkuk Sufian .
Syed Hazwan bertindak mengikat tangan dan kaki Sufian .
Mereka berjalan keluar sebelum resort tersebut hancur dijilat api akibat bom yang diletakkan di seluruh resort .
Mereka tersenyum puas .
Tengku Eiril menyerahkan pen drive kepada Arif .
"Kenapa kau bagi dekat aku?" tanya Arif hairan .
"I trust you" balasnya pendek sebelum berlalu pergi .
Dia tidak perasan bahawa ketika dia hendak memasukkan pen drive tersebut , ia tergelincir akibat kecuaiannya .
---
Mereka mendukung tubuh kurus milik Sufian yang masih terikat dan diletakkan di bilik seksaan .
Mereka bersurai setelah seharian keletihan dalam menjalankan misi .
"Papa !" jerit Ayayna teruja lalu memeluk erat tubuh sasa milik Tengku Eiril yang sudahpun dalam keadaan mencangkung .
"Ehem" dehem mereka yang lain .
"Eh , daddy Danish , daddy Arif , daddy Shahrul , daddy Hakim , daddy Wan , mummy Umaira , mummy Batrisya , mummy Laura" ucapnya lalu mereka menerkam ke arahnya . Ayayna galak ketawa apabila mereka menggeletek seluruh tubuhnya .
Tengku Eiril dan Qistina Sofea saling berpandangan lalu tersenyum yang hampir 1 minggu menahan rindu . Akhirnya , mereka berpelukan erat .
"Ehem" dehem mereka yang lain termasuk Ayayna .
"Apa?" tanya Tengku Eiril dingin .
"Korang nak pergi mana tu?" tanya Hakim menjerit apabila pasangan itu mula menjauhi mereka .
Tengku Eiril mengalihkan pandangan kebelakang sebelum tersenyum nakal .
Adakah anda tahu senyuman apakah itu ? Ada maksud tersirat ke eh ? MUEHEHEHEH ✧\(>o<)ノ (author gelak jahat)
----
Sufian bangun lalu ingin memegang kepalanya yang seakan berdenyut kuat tetapi malangnya tangannya diikat sekaligus membataskan pergerakannya .
Pintu dikuak dari luar menyentakkan pergerakan Sufian .
"Korang nak apa hah , dari aku?" tanyanya kasar .
"Aku nak kau mati" kata Hakim bernada seram . Lagak psiko dah...
"Siapa korang eh?" tanya Sufian lagi .
"Banyak tanya lah kau ni tapi kau dah nak mati , kan ? Aku bagitahu lah eh kitaorang ni siapa" ujar Batrisya pula .
"Kami , Kumpulan Tiger" sahut mereka serentak . Terbuntang mata Sufian . Seakan mimpi bahawa dia berhadapan dengan kumpulan yang amat digeruni dan buruan polis .
Mereka tidak menghiraukan wajah Sufian yang mulai cuak tetapi mereka menyediakan barang-barang seksaan .
Hakim memegang pisau rambo , lalu......
ARGHHHH !!!
kesian Sufian wehh ʕ´• ᴥ•̥'ʔ
ada fans Sufian ke ?🤭
sorry sebab makin lama makin lambat update .... kalau korang nak tahu , tinggal beberapa chapter je lagi sebelum buku ni tamat...
stay tune for next chapter ! bye ! assalamualaikum .
good night 🙈
YOU ARE READING
C | Andai Aku ✓
Romance꧁ first book ꧂ COMPLETED ✓ "kau sayang aku tak" - TE "keep it secret" - QS ....... "makin lama aku jauh dari kau makin blur eh" - TE "hello , yang blur ni jugaklah kau kejar kan?" - QS Dalam setiap kisah cinta , tak semestinya akan berakhir dengan k...