Luukku 1 Joleksi 1/2

1.6K 31 3
                                    

>A L E K S I<

Istun parvekkeellani tekemättä mitään. Jos jaksaisin motivoida itseäni tekisin varmaan paljon asioita, mutta en jaksa. Ajatukseni keskeyttää puhelimeni viestiääni. Kaivan puhelimeni taskustani ja katson kuka yrittää lähestyä minua viestin muodossa?

Joel kysyy minun tämän päivän tekemisiä. Vastaan että minun pitäisi käyttää Rillaa lenkillä, joka on aivan totta. Tuo pikkuinen koira katsoo minua juuri ruskeilla nappisilmillään parvekkeen lasioven läpi.

Puhelimeni värähtää taas, vilkaisen sitä. Kasvoilleni nousee hymy. Joel ilmoitti lähtevänsä tulemaan nyt luokseni ja lähtevänsä käyttämään Rillaa kanssa. En ehkä kestä kuinka ihana Joel on.

Menen sisälle ja kävelen makuhuoneeseen vaihtamaan vaatteet, koska minulla on vieläkin yövaatteet päällä. Kun olen vaihtanut päälleni kollarit ja hupparin menen eteiseen.

Kutsun Rillan luokseni. Rilla tulee pienillä töpötassuillaan niin lujaa kuin pääsee luokseni. Puen hänelle villapuseron päälle sillä ulkona on pakkasta, laitan myös tossut Rillan jalkoihin jotta Rillan tassunpohjat eivät palellu lumisessa maassa. Pistän Rillalle vielä valjaat ja fleksin.

Vedän itselleni mustan toppatakin, mustan pipon ja mustat kengät päälleni, värikästä eikö? Laitan puhelimeni ja avaimeni taskuuni ja laitan oranssit lapaset käteeni. Saanko tästähyvästä vuoden värikkäin ihminen palkinnon?

Otan Rillan syliini ja avaan oven, astun rappukäytävään ja lukitsen oven. Kävelen portaat alas Rilla sylissäni koska hän ei pidä hisseistä. Pääsen kerrostalon alaovelle ja avaan sen laskettuani ensin Rillan maahan. Heti kun saan oven auki Rilla vipeltää ulos.

Joel on näköjään saapunut. Hän kävelee autonsa luota kohti minua ja Rillaa joka alkoi vinkumaan kun näki Joelin. Rilla rakastaa Joelia joka on hyvä koska niin minäkin, vaikka välillä kuten nyt se on hivenen haastavaa sillä minäkin haluaisin saada Joelilta huomiota. Täällähetkellä Joel on kyykistynyt ja rapsuttaa Rillaa jolle hän myös lässyttää.

Hetken päästä Joel nousee ylös ja halaa minua ja painaa piene suukon otsalleni. Koska olen välillä vähän lapsellinen niin 'mökötän' Joelille.

"Ai oisko mun pitäny ekaks halata sua ja sit vasta rapsuttaa Rillaa?" Joel kysyy nauraen. Nyökkään, koska mielestäni ensikisi Joelin pitäisi huomioida minut ja vasta sitten Rilla. Koska minä olen Joelin poikaystävä ja Rilla vain Joelin poikaystävän koira.

"Mä voin korvata tän sulle myöhemmin mökömökö" Joel sanoo ja nappaa kädestäni Rillan fleksin ja lähtee kävelemään sen kanssa. Rilla vilkaisee minua ja kävelee sitten tyytyväisenä Joelin mukana. Noniin poikaystäväni ja koirani hylkäsivät minut. Lähden hitaasti kävelemään Joelin ja Rillan perään, tiedän he välittävät oikeasti minusta mutta se tuntuu silti kurjalta kävellä yksin, mieleen tulee ajat kun minulla ei ollut kavereita ja välitunnit seisoin aina yksin jossain koulunpihan reunamilla kun muut tekivät jotain kavereidensa kanssa.

Olen niin vaipunut ajatuksiini että meinaan kävellä Joelin ja Rillan ohi jotka ovat jäänet odottamaan minua. Joel ottaa kädestäni kiinni kun olen heidän kohdalla ja estää täten liikkumiseni eteenpäin. Kohotan katseeni Joeliin, hänen katseensa on surullinen ja ehkä hivenen huolestunut.

"Rakas, kaikki hyvin?" Joel kysyy minulta. "Joo... tai ei oikeestaa" sanon, myöntäminen on vaikeaa. "Anteeks et lähin Rillan kaa eeltä ja jätin sut taa" Joel sanoo selvästi pahoillaan. "Ei se haittaa tuli vaan mieleen kouluajat" sanon ja halaan Joelia. Joel halaa minua takaisin ja jatkamme kävelyä käsikädessä.

*************************************
Eka luku valmis! Saatte jokapäivä yhen luvun ja voisin vaiks ehkä kokeilla kirjottaa smuttia johonki lukuun;) Sanoja täs luukus oli 511

Kaikki mitä tarvitsen// bc oneshotsWhere stories live. Discover now