Luukku 4 Oleksi

955 24 1
                                    

>A L E K S I<

Kävelemme Ollin kanssa kohti kotiani. Kävimme juuri ostamassa kaupasta herkkuja meille sillä aiomme viettää loppuillan kotona katsoen netflixistä jotain leffaa.

Hetken kuluttua olemme ovellani ja avaan sen avaimillani. Rilla ryntää ulos ovesta ja alkaa hyppimään minun ja Ollin jalkoja vasten. Saamme jotenkin taiteiltua itsemme ja Rillan eteiseeni. Potkin kengät pois jaloistani ja lähden viemään kauppakassin keittiöön. Lasken sen jollekkin tasolle ja lähden ottamaan takkini pois päältäni.

Kun olemme saaneet ulkovaatteet pois menemme keittiöön. Rilla tepsuttaa perässämme ja kun alamme purkamaan kauppakassia Rilla istahtaa lattialle ja tuijottaa kun tyhjennämme kauppakassia.

"Katos Rilla, tääl on sulle tämmönen luu. Saat tän sit ku isit kattoo leffaa" lässytän Rillalle. "Ai oonks mäki nyt Rillan isä?" Olli kysyy ja hymyilee. "Oot" sanon ja annan Ollille pikaisen pusun.

Valmistamme dipin ja laitamme sipsit ja karkit kulhoihin. Kannamme kulhot ja dipin olohuoneeseen ja laskemme ne pöydälle. Laitamme sohvalle vilttejä jotta voisimme kääriytyä niihin leffan aikana.

Kävelemme takaisin keittiöön ja Olli avaa pussin jossa on herkkutikkuja Rillalle. Kun Rilla kuulee pussin rapinan hän juoksee suorastaan pää videntenä jalkana Ollin viereen istumaan.

"Saanks mä antaa tän?" Olli kysyy ja katsoo minua. "Joo" sanon ja katson kun Olli ojentaa tikun Rillalle. Rilla pitää tikkua hampaissaan kun se olisi ensimmäinen ruoka hänelle pitkään aikaan.

Lähden kävelemään olohuoneeseen ja kuulen Ollin seuraavan minua. Pienen hetken kuluttua kuuluu myös Rillan tassujen äänen lattiaa vasten. Otan kaukosäätimen ja istun sohvalle. Olli istuu viereeni ja kapuan tämän syliin.

Avaan netflixin ja alan etsimään sieltä sopivaa leffaa. Päädymme johonkin hyväktä vaikuttavaan komediaan. Laitan leffan pyörimään ja vedän viltin minun ja Ollin päälle. Katson lattialle ja näen siinä Rillan istumassa tikku suussaan.

Taputan sohvaa vieressäni jotta Rilla tietäisi että saa tulla sohvalle. Samassa Rilla hyppää viereeni josta tuo kävelee minun ja Ollin väliin johon asettuu makuulteen ja alkaa syömään tikkuaan.

Käännän katseeni takaisin leffaan ja syön samalla karkkia. Tässä on hyvä olla, minun ja Ollin pienen perheen kansaa johon kuuluvat isit eli minä ja Olli ja meidän karvainen lapsemme Rilla.

*************************************

Vähän lyhyempi luku tähän väliin! Sanoja 336

Kaikki mitä tarvitsen// bc oneshotsOnde histórias criam vida. Descubra agora