MTC 11🧡

6.3K 594 110
                                    

[MY BABYGIRL]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[MY BABYGIRL]

"Kau ni tak baik tau Aulia marah mamat tu"kata Laura pada Aulia sebaik sahaja mereka masuk ke bilik mereka.

"Aku tak minta pun dia tolong aku, dia yang pandai-pandai nak tolong aku"kata Aulia sambil baring di atas katilnya.

"Habis kalau dia biar kau tadi, tak ke naya kau si Fendy bodoh tu buat benda bukan-bukan kata kau"kata Laura.

"Entah lah aku malas fikir, mamat yang tolong aku tu sama je dengan semua lelaki kat luar sana"kata Aulia.

"Kau ni kan, ego tau. Orang dah tolong kau, kau kata dia macam-macam"kata Laura sambil menggelengkan kepala melihat perangai ego Aulia.

"Dahlah aku nak tidur"kata Aulia lalu melelapkan mata.

"Ishh kau ni, aku tengah cakap benda betul, kau boleh nak tidur? Seriously Aulia?"kata Laura geram.

Aulia hanya buat-buat tak dengar sehingga dia terlelap pada malam itu.

.

.

.

Knock! Knock!

Bunyi ketukan itu mengejutkan Aulia dari mimpinya lalu perlahan-lahan dia mencelikkan matanya.

"Laura bukalah pintu tu"kata Aulia dengan nada baru bangun tidur.

"Laura!"panggil Aulia lalu memandang ke arah katil Laura, tiada orang.

"Aduh dia takde pulak, aku ni dahlah ngantuk"kata Aulia sambil perlahan-lahan bangun dari baringnya lalu melangkah ke arah pintu.

Aulia membuka pintu lalu melihat siapakah gerangan yang berada di pintu, ' tiada orang'

"Aik siapa pula main ketuk-ketuk ni?"soal Aulia geram lalu menutup pintu.

"Pukul berapa ni?"soal Aulia lalu melihat ke skrin telefonnya yang menunjukkan pukul 8 malam.

"Dah pukul 8 dah?"soal Aulia sambil menggosok matanya.

Knock! Knock!

Sekali lagi Aulia mendengar bunyi ketukan itu tapi kali ni dia mendengar betul-betul bunyi ketukan itu.

"Itu bunyi dari tingkap tu"kata Aulia lalu dia memandang ke arah tingkap yang ditutup langsir.

"Macam mana pulak orang boleh panjat tingkat 4 ni?"soal Aulia lalu mengambil penyapu di tepi almari pakaiannya lalu dia mendekati ke arah tingkap biliknya.

Dia menarik langsir lalu terkejut membuatkan penyapu di tangannya terjatuh di atas lantai.

"Astaghafirullahalazim!"jerit Aulia sambil menggosok dadanya apabila melihat Theo di tingkap siap tersengih sambil buat piece.

THEO COLLINS: THE JOKER [COMPLETED]Where stories live. Discover now