[MY BABYGIRL]
Theo, Arslan dan Triston duduk di dalam kereta di hadapan kawasan kafeteria tempat Aulia belajar.
"Theo, aku nak tanya"kata Arslan.
"Apa?"soal Theo.
"Memang kau nak stalk Aulia ke?"soal Arslan.
"Yelah, aku nak stalk bakal calon makmum aku"kata Theo.
"Doa qunut pun terkial-kial ada hati nak nak jadi imam"kata Triston.
"Legit hahahahaha"kata Arslan lalu ketawa bersama Triston.
"Babi betul"kata Theo geram.
"Rilekslah, first time ni Theo nak stalk perempuan kalau tak selama ni try bodoh-bodoh je"kata Arslan dengan sisa tawanya.
"Kan, kalau tak jadi buaya jadian je kerjanya"kata Triston.
"Kau kata orang kau pun sama"kata Arslan lalu Triston mencebik.
"Eh tu pujaan hati kau tu"kata Triston menunjuk ke arah Aulia yang sedang melangkah masuk ke dalam kafeteria bersama Laura.
"Lawanya dia"kata Theo sambil menongkat dagu melihat Aulia yang memakai baju kurung dengan rambut dibiar lepas paras leher.
Arslan dan Triston saling berpandangan sebelum terbit senyuman penuh makna di bibir mereka.
"Cantik bro?"soal Arslan.
"Cantik"
"Suka dia tak bro?"soal Triston.
"Suka"
"Cinta dia tak bro?"soal Arslan.
"Cin..."jawapan Theo terbantut apabila dia tersedar lalu memandang Arslan dan Triston yang menayangkan senyuman penuh makna padanya.
"Sial"kata Theo perlahan lalu Arslan dan Triston ketawa melihat wajah Theo yang sudah merah menahan malu.
"Dah lah, jom kita jumpa bakal isteri aku"kata Theo lalu turun dari kereta Mercedes Benz AMG gt miliknya.
"Eleh malu lah tu"kata Arslan turun dari kereta.
"Biasalah, segan bila kantoi"kata Triston yang turut turun dari kereta lalu mengekor Theo dan Arslan dari belakang.
"Aulia, kelas lambat lagi kan? Lepak sini dulu jom"kata Laura pada Aulia.
"Betul jugak tu, ada dalam sejam lagi"kata Aulia lalu mereka berdua duduk di meja makan kafe tersebut.
Sedang mereka berborak, tiba-tiba mereka berdua disapa oleh seseorang.
"Assalamualaikum"sapa satu suara lalu mereka menoleh dan melihat Theo, Arslan dan Triston yang elok berdiri sambil tangan terletak elok dalam poket.
"Kau? Macam mana kau boleh ada kat sini?"soal Aulia terkejut melihat Theo.
"Jawab lah salam dulu, Islam kan?"soal Theo selamba lalu Aulia menayangkan muka menyampah pada Theo.
"Hai miss Laura"sapa Arslan sambil menayangkan senyuman manis pada Laura.
"Hai"balas Laura sambil tersenyum kekok pada Arslan manakala Triston menayangkan muka menyampah.
"Jawablah salam cik adik oi"kata Theo dengan nada mengusik.
"Waalaikummussalam, puas hati?"soal Aulia mendatar.
"Puas, and macam mana aku tahu kau kat sini tu biarlah rahsia"soal Theo lalu Aulia menayangkan muka menyampah.
"Boleh aku duduk sini?"soal Theo.
"Kau duduklah tempat lain, banyak lagi tempat duduk kat kafe ni"kata Aulia dengan jelingan tajam pada Theo.
"Ya aku tahu banyak tempat duduk kat kafe ni tapi yang aku nak duduk kat sebelah kau"kata Theo.
"Asal pulak?"soal Aulia.
"Sebab tugas isteri adalah di sisi suami"kata Theo selamba.
"Cieeeee"kata Arslan dan Triston serentak.
"Isteri kepala otak kau, taknak aku jadi bini kau"kata Aulia.
"Perghh setepek eh"kata Theo memegang dada manakala Arslan dan Triston menahan tawa mendengar ayat setepek dari Aulia.
"Menyampah pulak aku"kata Aulia.
"Jomlah Laura masuk kelas, ada babi pulak kat sini"kata Aulia lalu bangun dari duduknya bersama Laura.
"Bye miss Laura"kata Arslan sambil melambai lalu Laura membalas lambaian Arslan.
"Eh bukan kelas kau lambat lagi ke?"soal Theo.
"Jumpa muka kau terus jadi awal, dasar buaya"kata Aulia lalu Theo terkedu manakala Arslan dan Triston sudah ketawa terbahak-bahak melihat wajah Theo.
"Dahsyat eh perempuan tu"kata Arslan dengan sisa tawanya.
"Kan, setepek dia bagi kat Theo"kata Triston.
"Apa jahat sangat ke aku ni sampai kena label buaya?"soal Theo.
"Kau tak jahat tapi kau bodoh"kata Arslan.
"Kau bukan buaya tapi kau piglet"kata Triston.
"Kan, dia je fikir semua lelaki buaya, aku piglet tau. Piglet Idaman lagi"kata Theo dengan muka bangga.
"Ala takpe, nanti kau ngorat lah dia sampai dapat"kata Arslan menepuk bahu Theo beberapa kali.
"Betul tu, never give up to try"kata Triston lalu Theo menganggukkan kepala.
'I will make you be my babygirl' kata Theo dalam hati.
"Itu bukan mamat yang kita jumpa kat Sunway hari tu ke?"soal Laura pada Aulia.
"Ya, yang acah-acah tolong aku padahal nak ambil kesempatan je"kata Aulia sambil meletakkan barang di atas meja.
"Kau ni tak baik tau kata dia nak ambil kesempatan, mana tahu dia tolong kau ikhlas"kata Laura menafikan apa yang diperkatakan oleh Aulia.
"Eleh, bukan boleh percaya lelaki zaman sekarang, semua sama je"kata Aulia sambil duduk di tempatnya.
"Kau tak patut tau kata yang lelaki semua sama, kat situ kau silap sebab mana tahu mamat tadi tu sebenarnya niat baik"kata Laura duduk di sebelah Aulia.
"Ah kau katalah apa kau nak kata, aku tetap dengan pendirian aku yang lelaki semua sama dan aku benci lelaki"kata Aulia.
"Kau katalah macam tu banyak kali, kalau tuhan tu bagi kau jadi isteri mamat tadi tu baru kau tahu langit tinggi rendah"kata Laura.
"Jadi bini mamat muka babi tu? Tolonglah, sampai bila-bila pun aku taknak kahwin even kalau dia lelaki terakhir dalam dunia pun, aku lebih rela mati dari jadi bini mamat tu"kata Aulia.
"Mulut kau bukan main eh, kau jangan. Masin mulut kau nanti betul-betul kau jadi bini mamat tu baru kau tahu, lagipun mamat tu hensem kot, lagi hensem dari Fendy. Celah mana mamatu muka babi?"soal Laura lalu Aulia menjeling ke atas.
"Kau back up back up mamat tu, kau syok kat dia ke?"soal Aulia.
"Mana ada, dari aku nak syok kat dia, baik aku syok kat member dia lagi sorang tu"kata Laura selamba lalu Aulia menayangkan muka menyampah.
"Tapi aku tengok mamat tu macam suka kau je"kata Laura.
"Tapi aku tak suka dia and aku takkan suka dia"kata Aulia.
"Cakap tak suka tak suka, nanti Allah tu terbalikkan hati kau untuk suka mamat tu baru kau tahu, silap-silap mamat tu pulak yang tak suka kau"kata Laura.
"Aku nak suka mamat tu? Lambert lagi"kata Aulia lalu Laura menggelengkan kepala melihat kawannya. ' nanti kalau betul-betul jadi jangan menyesal dengan kata-kata kau'
YOU ARE READING
THEO COLLINS: THE JOKER [COMPLETED]
Roman d'amourStorm Series: 3 Theo Collins, lelaki kacukan Korea-Italy. Seorang yang kacak, comel, manja dan masuk air tetapi bila muncul kedinginannya, orang di sekeliling akan berasa gerun. Namun, siapa sangka si piglet akan jatuh cinta pada seorang gadis. "Kau...