Štědrý den Severus téměř nezaznamenal.
Byl to rodinný svátek, a on žádnou rodinu neměl, tudíž se věnoval každodenním povinnostem.
Severus cvičil Gardaninovou v tanci, sem tam jí poslal něco nakoupit, nebo jí nechal, aby si četla, zatímco on připravoval učební plán na druhé pololetí pro jednotlivé ročníky, které vyučoval.
V takových chvílích jí nenápadně pozoroval. S knihou v ruce, se začtenýma soustředěnýma očima byla obrazem vnitřního klidu, sám ale věděl své.
Už z ní netahal informace o její minulosti, protože věděl, že by to nikam nevedlo a jen by se mu víc vzdálila. Párkrát jí zkoušel přesvědčit, že na Štědrý den může mít volno, ale ona jen pokrčila rameny a nijak se nevyjádřila. Bral to jako jistý druh pokroku.
Během nocí, kdy se odebrala na pokoj, v němž na ní čekal lektvar Bezesný spánek, procházel chodbami hradu a pátral po náznacích Quirrellovi podivné aktivity.
Nebylo však po něm ani stopy. Ve dne ho vídával při jídle, a i tam působil stejně primitivně a neschopně jako vždy.
Přesto věřil úsudku své studentky, a nepolevoval v ostražitosti. Jen nevěděl, jestli jí věřil, protože si taky myslel že by to mohla být pravda, nebo proto, že jí prostě věřit chtěl.
Sem tam se zastavil i v komnatě nejvyšší potřeby, jen aby zjistil jestli dívka skutečně spí, nebo se vydala mimo sklepení. Klavír tam stále čekal.
Severus pokaždé poněkud zklamaně pokračoval ztichlým hradem až do svých komnat, kde si dopřával vytoužený klid se skleničkou v ruce. Občas přemýšlel, že by jí sám požádal, aby mu zahrála, jenže to by se musel prozradit.
Začal požívat stejně jako Gardaninová Bezesný spánek, protože se mu až příliš často vracely lechtivé sny, a nevěděl jestli by nebyly noční můry lepší.
Někdy se v nich promítaly jeho tajné dávné představy o Lily, ale většinou převládaly nové, poněkud víc nevhodné sexuální obrazy Yevy Gardaninové.
Po probuzení si sem tam musel ulevit, jinak by asi zešílel, přeci jen i on byl muž. Zároveň se sám sobě hnusil, představy šestnáctileté studentky by ho neměly takhle vzrušovat! A už vůbec by neměl na Gardaninovou myslet při takové intimní činnosti...
Nejhorší na tom všem bylo, že se oněch představ nedokázal zbavit ani ve dne, kdy spolu ti dva byli prakticky furt.
Tedy až do rána před plesem, v dobu kdy se na hrad začínali vracet studenti. Severus měl své povinnosti a nechtěl ke Gardaninové přivábit nechtěnou pozornost, tím že by za ním všude před svými vrstevníky chodila jako stín. Věděl jak umí být mladistvý v jejím věku krutí.
A tak ukončil její školní trest a nechal ji jít. Jak bylo těžké předstírat, že mu na ní nesejde, co nejlépe zakrývat jeho vlastní slabost, kterou si vůči ní vypěstoval...
Celý zbytek dne až do plesu se věnoval přípravám na něj. Spolu s ostatními učiteli kouzli předělával hodovní síň na maškarní bál, neustále pobíhal sem a tam, pro tamto nebo pro to.
Až když konečně nastal večer, a ples začal, si mohl oddechnout. Na takové akce zásadně nechodil, a tak si dopřával chvíli ticha a klidu v učebně lektvarů.
Seděl za katedrou, nohy natažené a přemýšlel. Zajímalo by ho, jestli šla nakonec Gardaninová na ten ples. Pozval jí někdo?
Severus silně stiskl zuby. Nemůžeš se jí montovat do všeho, zvlášť když si sám ani necekl, bědoval svou mysl, a přesto...
Chtěl vědět jaké to je tančit s dívkou přede všemi na plese. Uměl si však představit, jak by to dopadlo, kdyby se tam ukázal a požádal nejméně nápadnou dívku na škole o tanec. Totální fiasko, profesor Snape obtěžuje svou studentku!
Rychle tedy svou touhu zavrhl. Vždyť jsi s ní tančil celé dny, hlupáku, tak jí nech jeden večer být.
Měl by poslechnout zdravý rozum, ale...
Tance, které si spolu dopřávali, byly bez citu, čistě z profesního zájmu a on pochyboval, že by si dívka užívala jeho blízkost a doteky, tak jako on její. Chtěl jít na ten ples, ale ještě víc toužil po tom, aby se ho nebála, aby chtěla být v jeho blízkosti a užívala si to.
Nejspíš by se musel hodně dobře převléct, aby to fungovalo.
Počkat.
Maškarní bál znamenal masky a kostýmy.
Nemusela by jej poznat vůbec, a on by mohl být pro jednou sám sebou, a ne uvázaný na řetězu svým učitelským postem.
Okamžitě s novou energií v žilách vyskočil ze židle a dal se do práce.
ČTEŠ
Minulost nás pronásleduje. Všechny.
FanfictionYeva Gardaninová trpí nočními můrami, v posledních letech víc, než kdy dřív. Utíká před svými sny, a ve chvíli, kdy nedokáže rozeznat co je skutečné a co není, zvrací. Shodou okolností jí v jednom takovém stavu najde její kolejní profesor Severus Sn...